KVU for kryssing av Oslofjorden

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av ATP- modellen, Byplankontoret Trondheim kommune:
Advertisements

Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J
Høyhastighetsutredningen
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Tore Hoven Avdelingsdirektør Teknologiavdelingen Vegdirektoratet
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Maria Wirkola Plansjef
Miljøpakken for transport i Trondheim
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
NASJONAL TRANSPORTPLAN
KDP E18-korridoren i Asker
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Jenslo/ /1 Norsk Asfaltforening - formål Foreningens formål er å virke for asfaltteknisk utvikling gjennom: 1.Å fremme undersøkelse og forskning.
Nasjonal Transportplan
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Velkommen til informasjonsmøte om kommunedelplan for ny E18
KOMMUNEDELPLAN FOR E16 SKARET–HØNEFOSS Orientering om innsigelsen fra Jernbaneverket Lars Chr. Stendal, Jernbaneverket Regional plan- og utviklingsdirektør.
Leverandørutviklingsprosjekt
Hva bør en støyfaglig veileder ta opp
Kommende prosjekt i Region sør
Sykkelanalyse Groruddalen Del 2: Veitvet – Sørøst for Haugenstua.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
en jernbane for fremtiden
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
IC (Utbygging)  InterCity-strekningene mellom Oslo og Hamar, Tønsberg og Seut ved Fredrikstad skal være ferdig utbygd innen Utbyggingen skal videreføres.
TRAFIKKSIKKERHETSTILTAK LANGS AVLASTNINGSVEI I BYGGEPERIODEN FOR FIREFELTS E6 - Sikring av myke trafikanter gjennom Steinsvingen.
Ringgatas forlengelse Åpent møte 20.mars 2014 Informasjon Spørsmål Synspunkter Høringsfrist 28.april 2014.
Samfunnsnytten av Moss Havn Mosseregionkonferansen 28. januar 2015 Geir Berg.
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
Statens vegvesen, Jernbaneverket - fagetater Konseptvalg utredning
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Riksveg 23 i bru eller tunnel? Ikke-prissatte konsekvenser
Samfunnsøkono mi Motorveibro over Håøya Folkemøte Drøbak kino 11. februar 2015 Alliansen Nei til bro over Indre Oslofjord
Del 2 Strategisk analyse
Transportplan Nordland Transportplan Helgeland Fase I Transportplan Helgeland Fase I –Utarbeidet av regionrådene på Helgeland Transportplan Helgeland Fase.
DET NORDLIGE ALTERNATIVET : Den 100% vintersikre vegen over Filefjell som binder landet sammen og som raskt og rimelig kan fullføres. Høgfjellskonferansen.
KVU for godsterminalstrukturen i Oslofjordområdet Prosjektleder Anders Jordbakke KS KS.
KVU-verksted Oppland grense - Melhus Oppdal 22. og 23. november 2010 Kjetil Strand, avdelingsdirektør Strategi, veg og transport Statens vegvesen Region.
Tilbudskonferanse 4. juli NTP «Trafikkutviklingen på E6 mellom Trondheim og Stjørdal har ført til økt behov for utbygging til firefelts.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Fra idé til ferdig veg Roar Midtbø Jensen, VD NVF 8. September 2010.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Velkommen KVU E6 Fauske – Mørsvikbotn 4.juni 2014 Konseptvalgutredning KVU E6 Fauske - Mørsvikbotn - Faglig utredning - Politisk beslutningsgrunnlag Strategisjef.
KVU Voss-Gol Analyse og tilråding Sivilingeniør Helge Hopen
Velkommen!.
RV19 og Bypakke i Moss Fra ord til handling.
Planprogram – Rv. 23 Linnes - E18
Byutredningen - hvem, hva, hvorfor
Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet
KVU – hva er nå dét? Samferdselsskolen
Oppsummering 02.september 2016
Forprosjekt E39 Thamshamn-Klett
E18 Akershus grense - Vinterbro
Hålogalandsvegen – en region Planleggingen
Velkommen Konseptvalgutredning (KVU) E10 Fiskebøl - Å
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
Mulighetsstudie Grenland / Skien
Status i arbeidet nå E6 Sørfoldtunnelene. Utredning september 2013 Arbeidsgruppe i Statens vegvesen.
Utskrift av presentasjonen:

KVU for kryssing av Oslofjorden Statens vegvesen Region øst KVU for kryssing av Oslofjorden 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Samferdselsdepartementet har gitt oss flere oppdrag KVU for kryssing av Oslofjorden Samferdselsdepartementet har gitt oss flere oppdrag Utrede konsepter som kan redusere Oslofjorden som barriere for transport Utrede bru for rv. 23 som alternativ til utvidelse av Oslofjordtunnelen 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Anbefalinger «Redusere Oslofjorden som barriere» Utrede en ny fast forbindelse mellom Moss og Horten Gir størst nytte for trafikantene og bidrar mest til regionforstørring Avlaster E18 gjennom Oslo Valg mellom bru og tunnel krever videre utredning På kort sikt flere og mer miljøvennlige ferjer Moss - Horten Forutsetter utbygging av rv. 19 i tunnel gjennom Moss Jernbanekryssing over Oslofjorden kan ikke forsvares samfunnsøkonomisk 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Samlet vurdering Rv. 23 – tunnel eller bru? Bru gir størst nytte på lang sikt Størst nytte for trafikantene En mer forutsigbar forbindelse Mulighet for sykling og gåing Bru krever en større investering Tunnel med to løp har tilstrekkelig kapasitet og tilfredsstiller krav til sikkerhet 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – bru som alternativ til utvidelse av Oslofjordtunnelen Ill. Colourbox 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Bru som alternativ til utvidelse av Oslofjordtunnelen Rv. 23 – tunnel eller bru? Bru som alternativ til utvidelse av Oslofjordtunnelen 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Bru over nordre del av Håøya Rv. 23 – tunnel eller bru? Bru over nordre del av Håøya 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Investeringskostnader Rv. 23 – bru eller tunnel? Investeringskostnader Langsiktig investeringsbehov E6 Vassum – rv. 23 Krokodden (fire felt motorveg på hele strekningen) Bru koster dobbelt så mye som tunnel Investering i løpet av ti år (hva må gjøres for å oppfylle forskrift om tunnelsikkerhet?) Bru koster nesten fire ganger så mye som tunnel 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Samfunnsøkonomisk analyse Rv. 23 – tunnel eller bru? Samfunnsøkonomisk analyse 1,2 Beregnet med langsiktige kostnader Vassum – Krokodden. Også med investeringskostnad på 3,4 milliarder kroner har nytt tunnelløp negativ netto nytte. 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Støy Rv. 23 – bru eller tunnel? Støy avhenger av trafikkmengden, farten, terrenget og bruers høyde over terreng Der vegen går på bru Rød sone over 65 dB < 100 meter på hver side Gul sone over 55 dB > 250 meter på hver side Relativt lett å skjerme støy fra bru 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Framdrift bru og tunnel Utvidelse av Oslofjordtunnelen Reguleringsplanvedtak på nyåret 2015 Nytt løp kan åpnes 2021 Rehabilitering av dagens løp og åpning av nytt system med to løp 2022 Planlegging og utbygging av bru Reguleringsplan tidligst 2020 Seks år til prosjektering og bygging Viktig å fortsette planlegging av Oslofjordtunnelen 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Støysonekart Rv. 23 – bru eller tunnel? Broneitakk Drøbak 10.02.2015 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015

Trafikale virkninger – endringer sammenlignet med Referanse Rv. 23 – bru eller tunnel? Trafikale virkninger – endringer sammenlignet med Referanse 11.02.2015 Broneitakk Drøbak 10.02.2015