Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBodil Samuelsen Endret for 9 år siden
1
jenslo/04.02.2008/1 Norsk Asfaltforening - formål Foreningens formål er å virke for asfaltteknisk utvikling gjennom: 1.Å fremme undersøkelse og forskning vedrørende asfalt 2.Å arbeide for rasjonelle og hensiktsmessige forskrifter og utførelsesmetoder 3.Å fremme anvendelse av asfaltmaterialer, når en slik anvendelse er teknisk og økonomisk fordelaktig 4.Å arrangere foredrag, diskusjoner, kurs etc. 5.Å samarbeide med tilsvarende institusjoner i andre land
2
jenslo/04.02.2008/2 Norsk Asfaltforening - undergrupper Faggrupper: •NABin – Bindemiddelgruppa •NADim – Dimmensjoneringsgruppa •NAFun – funksjonsbasert bygging og vedlikehold av vegdekker •NAGja – Gruppen ble etablert for å få fart på gjenbruket av asfalt i Norge •NAMask – maskinleverandørene Distriktsgrupper: •Vestfold/Telemark •
3
jenslo/04.02.2008/3 Norsk asfaltforening lokalgruppe for Vestfold/Telemark - Styret -Ole Petter Andersen, HG Asfalt AS -Jan Kristiansen, Lemminkäinen Norge AS -Trude Stenberg, Rambøll Norge AS -Hans Martin Gullhaug, Porsgrunn kommune -Sveinung Tubaas, Statens vegvesen Region sør -Jens K. Lofthaug, Statens vegvesen Region sør
4
jenslo/04.02.2008/4 Norsk asfaltforening lokalgruppe for Vestfold/Telemark - målsetning Arrangere en temadag pr. år som har som målsetning å: -Øke kompetansen for asfaltfaget spesielt rettet mot kommuner -Skape samarbeid og dialog mellom ulike byggherrer, entreprenører, oljeselskaper, råvareleverandører og konsulenter
5
jenslo/04.02.2008/5 Tilstandsbeskrivelse av vegnettet •Forfallet øker •Belastningen på vegnettet øker gjennom mer trafikk og tyngre kjøretøy •Antall asfalterte strekninger øker, dvs. andel grusveger minker •Brukerne (trafikantene) stiller større krav til oss og vegene våre
6
jenslo/04.02.2008/6 Byggherre - Utfordringer •Økt fokus på manglende bevilgning, spesielt rettet mot dekkelegging •Oppnå forutsigbare budsjettrammer •Valg av riktig tiltak til riktig tid •Oppnå tilstrekkelig tid til planlegging •Sikre kvalitet gjennom oppfølging av dekkearbeider •Sikre framkommelighet på hele vegnettet •Utnytte midlene til kundens (trafikantenes) beste •Skape god konkurranse og ”riktige/lave” priser
7
jenslo/04.02.2008/7 Entreprenør - Utfordringer •Organisere driften for å håndtere et varierende marked •Rekruttere samt sikre og holde på dyktige fagfolk •Tilfredsstille stadig mer krevende byggherrer •Sikre god og jevn kvalitet •Oppnå en ”sunn fortjenste” •Være ”løsningsorientert” og ikke ”problem- orientert”
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.