Oppsummering Pedagogisk uke Institutt for strategi og ledelse 26. september 2014 Paul Gooderham, instituttleder Paal Fennell, administrasjonssjef
Tidligere erfaringer - snuoperasjon 2007 var et kriseår for SOL når det gjelder undervisning i Aud Max Innsikt: Slipp til de som vil og kan – pliktundervisning i Aud Max er ingen god oppskrift Egen mini ped. Sem. startes for Aud Max kursene – medfører læring og koordinering Våren 2010 begynte vi å se resultater 2
Bronsesvampen siste 4 år: V10: Inger G. Stensaker (SOL 040) H10: Magne Supphellen (SOL 010) H11: Magne Supphellen (SOL 010) V12: Mads Nordmo (SOL 020) H12: Jarle Bastesen (SOL 030) V14: Inger G. Stensaker (SOL 040) 3
Bronselaget 4
Planer fremover Effektivisering av våre ressurser gjennom målrettede tiltak for å øke graden av feedback i Aud Max (jfr. Torben) It’s Learning må suppleres av Facebook 24/7 og andre sosiale medier (dette gjøres delvis allerede) Økt bruk av studentassistenter Hyppigere testing av kunnskap gjennom f.eks multiple choice Instant feedback under forelesning gjennom Twitter på skjerm 5
Spredning av MET 030 modellen 15 studentassistenter Ledes av en «super» stud.ass. Integrert bruk av næringslivet med case og regneark (se også SOL 040) Mye gruppeundervisning 6
Utfordringer – Aud Max Våre stipendiater snakker i større grad kun engelsk Profesjonalisering av TA? Modell av Ivy League? 7
8