© Stefan Sauer/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 9 -lese og forstå innholdet i tekster i ulike sjangere om temaene kommunikasjonsmidler og det å være undervegs,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Advertisements

Kunsten og skrive Del II Skriving og argumentasjon
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Vurdering for læring.
Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Leselos Ordforråd/metakognisjon
Faginformasjon om programfagene for
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
ILS, Oslo  Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen?  Grammatikkinnsikt knyttes mer til skriftlig.
Ad. oppsummering av FINF4001
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
Høgskolen i Oslo Strukturering av studie- og vurderingsopplegget (SU) Samarbeid på nettet ved hjelp av programmet Task 2.0 En kort innføring laget av Sissel.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Fagartikkel – øvelse i fagskriving
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
NYE LÆRINGSMULIGHETER MED IKT NVU-konferansen 2007 Høgskolen i Bergen, 14. mars.
© Georg Fischer/Demotix/NTB Scanpix
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
”Morderne” Fra novelle til film.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
© Westend 61/Masterfile/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 2 -forstå innholdet i tyske tekster som handler om fritid og sport -ta i bruk en rekke ord, uttrykk.
© Owen Franken/Corbis/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 11 -tilegne deg et ordforråd og en del fakta slik at du kan gjøre rede for sider ved Tysklands.
Språk og leseplan 3.trinn Innlandet skole
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole
Lesing og skriving som grunnleggende ferdigheter
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
© Andreas Gebert/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 7 -drøfte sider ved dagligliv, skikker og levemåter i språkområdet og i Norge -lese lengre autentiske.
1.VELKOMMEN! VALG AV REFERENT PRESENTASJON AV LÆRERNE 2.FORELDREUNDERSØKELSEN FOR 3. TRINN 3.ELEVENES ARBEIDSMILJØ 4.HELSESØSTER ORIENTERER 5.BASISFAGENE:
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Å jobbe med en eksamensoppgave. Før lesing Forside-bildet Tekst-info Oppgaver – hvor mange, hva slags? Bilder og tekste(er) – sjanger? Eksamensinfo –
Kapittel 2 Lesing View Pictures/UIG via Getty Images.
Kapittel 9 Kulturmøter i samtidstekster Karin Beate Nøsterud/NTB scanpix.
Kapittel 5 Munnleg kommunikasjon Adam Ciereszko/EPA/NTB scanpix.
Kapittel 4 Skriv! Skjønnlitterær skriving Photodisc/Rayman/Getty Images.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
La familia. Kompetansemål: Kommunikasjon: forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og interesser.
Studieteknikk Bison.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
© Leonhard Foeger/Reuters/NTB Scanpix
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Ad. oppsummering av FINF4001
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Photodisc/Rayman/Getty Images
Foreldremøte 3.trinn. 16.mars 2017
Verbal og ikke-verbal kommunikasjon
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Kapittel 12 Litteratur på 1700-tallet
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Vurderingskriterier enkel versjon
Munnleg kommunikasjon
Kapittel 4 Sjangrer Del 3: Skjønnlitteratur, lyrisk diktning
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Utskrift av presentasjonen:

© Stefan Sauer/NTB Scanpix

Læringsmål kapittel 9 -lese og forstå innholdet i tekster i ulike sjangere om temaene kommunikasjonsmidler og det å være undervegs, å være på reise eller oppholde seg i et annet land -ta i bruk skriftlig og muntlig en rekke nye ord og uttrykk innenfor temaet -gjøre rede for sentrale sider ved geografi i språkområdet -gi uttrykk for synspunkter og holdninger -skrive en lengre sammenhengende tekst om temaet -bruke rett form av relativpronomenet og ubestemte pronomen

© Corbis/NTB Scanpix

© Winfred Wisnieski/ Frank Lang Picture Agency/NTB Scanpix

Stefan Sauer/NTB Scanpix

© Jens Kohler/NTB Scanpix

© Lebrecht/Corbis/NTB Scanpix

© Colourbox

© Michael Rosenfeld/Science Faction/Corbis/NTB Scanpix

© Colourbox

© Rajesh Kumar Singh/AP Photo/ANT Scanpix

© Ben Radford/Corbis/NTB Scanpix

© Wolfgang Kumm/dpa/Corbis/NTB Scanpix