Planer og rapportering Som kommunekoordinator for Den kulturelle skolesekken skal du bl.a. levere planer og rapporter Her er noe informasjon og tips: Frister.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Kurs for kulturvertene
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Brukerveiledning for gruppeledere
Søker logger på med pinkode fra mobil eller kodekort.
Fagutvalg / programråd
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Bildet:
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
Skole & Arbeidsliv akershus.skoleogarbeidsliv.com
KSYS-KURS MØTEPLASSEN 2013
Foresattepålogging Du velger Foresatte Foreldremøte Adresse:
SelgerAkademiet finnes nå også i mobilversjon for iPhone Klikk på ”Gå til iPhone versjon” på: Du finner også programvare for andre.
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Idrett valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Musikk valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Prosedyre for å utarbeide oppfølgingsplan (innen 3 uker) på nav.no
Prosedyre for å utarbeide rapport (innen 9 uker sykmelding) på nav.no
Videreutdanning i PPT Videreutdanning for ansatte Lederutdanning.
KOMMUNEPLANENS SAMFUNNSDEL
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Bibits kundesenter 1. november 2007 Øystein Reiersen.
Borre ungdomsskole
Hvordan kan skolene og DKS samarbeide for å løfte fram kunstfagene v/ Kirsti Saxi.
Marianne Larsen ABM-utvikling Sekretariatet for Den kulturelle skolesekken St.meld nr. 8 Kulturell skulesekk for framtida.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Fiks dine egne tilgangsgrupper Gyda Kjekshus Seksjon for interne støttetjenester, USIT.
Hvor kan vi søke midler? Hvordan sette opp en søknad?
Nettskjema Lynkursdag 5. juni 2013 Pål Fugelli, USIT/VD/FT Dagfinn Bergsager, USIT/WEB/WAPP Stein-Eirik Lund, USIT/WEB/WAPP.
Arbeidsplasstillitsvalgtes rolle i budsjettarbeidet Utdanningsforbundet Trondheim februar 2012 Paul Erik Karlsen.
8.Juni Åpent informasjonsmøte for frivillige organisasjoner Tilskudd til bosetting og integrering av flyktninger og inkludering av innvandrerbefolkningen.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
Beskrivelse av kulturkontaktens oppgaver i informasjons- og logistikksystemet KSYS
Kulturdepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité 1 Spillemidler til utstyr 2009 Frister: 14. Sept: Ordningen åpnes for søknader 20. Nov: Søknadsperioden.
Beskrivelse av kommunekoordinatorens oppgaver i informasjons- og logistikksystemet KSYS
Kompetanse for framtidas barnehage egg/Barnehager/Rapporter%20og%20plan er/Kompetanse_for_fremtidens_barnehag.
Forskrift til oppl. §6 og 6A– (rundskriv) (DLG )
Ny likepersonsordning
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Informasjon om videregående opplæring Tirsdag 8. nov Magnus Hugdahl, rådgiver Vikhammer ungdomsskole.
Muligheter, erfaringer og utfordringer
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
NEFs tillitsvalgtsamling Soria Moria Hotell mars 2015 Påminnelser og oppfrisking.
VEILEDNING AV NYUTDANNEDE LÆRERE I VESTFOLD
EKSAMEN VÅREN 2015.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Samling for privatskolene 19. mai 2008 Bruk av elevdata (Vigo)
Kulturkonferanse april 2016 Den kulturelle skulesekken Nasjonal satsing for profesjonell kunst og kultur til alle skuleborn Samarbeid.
Rektors rolle i Den kulturelle skolesekken Mosjøen 4. juni 2008.
Privatskolesamling Kjetil Digre avdelingsdirektør / avdeling for statistikk 27. april 2011.
Brukerveiledninger her:
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Ny finansieringsmodell til private barnehager
HVORDAN logge på MY LCI.
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
Den kulturelle skolesekken
Brukermanual Min Idrett
Utdanningsvalg 10. trinn -valg av videregående opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Planer og rapportering Som kommunekoordinator for Den kulturelle skolesekken skal du bl.a. levere planer og rapporter Her er noe informasjon og tips: Frister Føringer Vurderinger knyttet til kommunale tiltak Hvorfor planer ikke godkjennes

Frister 1. juni: frist for innlevering av handlingsplan Ca. 1. februar frist for innlevering av rapport (avhenger av rapportfristen NTFK får): NB! Dersom tilskuddet er høyere en ,- skal regnskapet revideres. Du skal planlegge på skoleår og rapportere på kalenderår

Føringer Stortingsmelding nr. 8 ( ) Kulturell skulesekk for framtida Kulturdepartementet sitt tildelingsbrev til Nord-Trøndelag fylkeskommune Samarbeidsavtalen mellom din kommune og Nord- Trøndelag fylkeskommune Utviklingsplaner i din kommune og Nord-Trøndelag fylkeskommune

Når dere lager plan Vurder planen (aktivitetene) opp mot målene og prinsippene for DKS Kommunen skal planlegge produksjoner/formidling for elevene ut fra: tildelingen fra Nord-Trøndelag fylkeskommune det tidligere abonnementet på 21 kroner pr. grunnskoleelev (gjelder også private skoler) i avtaleperioden. Denne summen skal legges til spillemidlene og brukes til lokale DKS-program i kommunen. Mal for plan (excel-ark) får dere tilsendt

Når dere lager rapport Alle kommunale tiltak føres inn under punkt 2 i rapportskjemaet; Aktiviteter Det må komme fram hva tiltaket er, ikke bare hvor elevene har vært Dersom ikke alle midlene (spillemidler + 21,- pr. elev i kommunen) er benyttet skal disse overføres til neste års budsjett. Dette må framgå av rapporten

Rapportering på 1. Du logger inn med samme brukernavn og passord som i ksys 2. Når du er innlogget vil du få tilgang til tidligere rapporteringer 3. NB! Det rapporteres kun på egne DKS tiltak i forhold til tidligere innsendt plan, og ikke DKS-produksjonene i fylkeskommunal regi! 4. Klikk på den grå utheva teksten så får du aktivert skrive modus. Du kan hele tiden endre underveis. Det blir ikke registrert i våre systemer før du klikker på send inn knappen nederst! 5. Info om skoler og elevtall finnes på Grunnskolen Informasjonssystem (GSI), følg linken; html html 6. Nederst føres det en endringslogg slik at du/vi kan se når skjemaet har vært åpnet

Vurderinger knyttet til kommunale tiltak De fylkeskommunale og kommunale DKS-tilbudene skal ikke erstatte det ordinære kunst- og kulturtilbudet i skolen, men være et supplement til dette Tiltakene skal vurderes ut fra kriteriene for DKS og det viktigste her er prinsippet om profesjonalitet Det er viktig å motivere og inspirere til bruk av profesjonelle kunstnere i kommunen. Kulturarv er satsingsområde for DKS lokalt Spillemidlene skal ikke brukes til tiltak som skolen allikevel ville gjennomført. Eksempler her er ekskursjoner á la «tur i fjæra», leirskole og skole-/høgtidsgudtjenester

Vurderinger knyttet til kommunale tiltak Mange kommuner har gjort avtaler med historielag, enkeltpersoner o.l. som i varierende grad får honorar for sitt oppdrag. Dette godkjennes Billettkjøp til forestillinger med elever fra MDD-linja ved videregående skole godkjennes ikke med mindre det er profesjonelle utøvere på scenen Å ha profesjonell lyd og/eller lyssetting på en forestilling der elever opptrer for elever kommer ikke inn under DKS- kriteriene

«Gjengangere» til at planer ikke godkjennes For lite informasjon om produksjonen til at vi kan vurdere den (eks. «Besøk på Egge Museum» er ikke nok) Det framgår ikke ordentlig hva midlene går til (ikke konkret nok) Det planlegges for lite aktivitet i forhold til disponible ressurser Profesjonaliteten kommer ikke tydelig nok fram DKS skal ikke erstatte ordinær undervisning Transportkostnader fylles ikke inn på rett plass Spillemidler kan ikke dekke administrasjonsutgifter til DKS

Lykke til med arbeidet! Ta kontakt dersom du har spørsmål!