Presentasjon av konsept travel.no 29.07.04
Forretningsidé Vårt utgangspunkt er arrangement i Norden Travel.no skal være et effektivt og tidsbesparende verktøy for samlet booking og betaling av arrangementsdeltakelse med tilhørende reise og overnatting Dette gjøres gjennom dynamisk pakketering og direkte integrasjon mot en gruppe store og markedsledende tilbydere av reise og overnatting. Travel.no skal supportere arrangører med nye og kostnadseffektive online nytteverktøy for å avholde arrangementer Travel.no skal dessuten være en portal som gir den mest omfattende oversikt over arrangement og opplevelsesmuligheter
Bakgrunn Forventet sterk vekst i online booking. Forventet press på å kunne tilby enkle, rimelige og helhetlige løsninger Reiseoperatørene ønsker seg mer direkte salg som ikke går via reisebyråene/Amadeus Forventet vekst i integrerte løsninger, her med dynamisk genererte tilbudspakker Vårt utgangspunkt med arrangementsfokus for å gripe kunden i handelsøyeblikket på internett, er unikt i Norden Vi tror timingen for dette er perfekt
Grunnelementene Arrangører Reise- operatører Travel.no Portaler
Reise, overnatting m.m. i forbindelse med:
Kultur Sport Konserter Opera Teater Show Utstillinger Festivaler Familie parker Nasjonale mesterskap Cuper og turneringer Fotballkamper elite Golf Ferdighetskurs
Business Frivillige organisasjoner Konferanser Møter Seminarer Messer Kurs Kick-offs Konsulentoppdrag Årsmøter Utdanningsvirksomhet Konkurranser, stevner Større samlinger Turnéer
Tellus – n3sport Kultur – Tellus Sport - n3sport Samarbeid med Norges Turistråd/Sveriges Turistråd 70 destinasjonsselskaper 120 personer som registrerer Idag 19500 arrangementer og 16000 andre begivenheter registrert Sport - n3sport Samarbeid med Norges Idrettsforbund og Sveriges Idrettsforbund Drifter 51 særforbund i Norge Alle mesterskap, lokalt og nasjonalt Oversikt over terminlister til alle ballidretter F.eks 330000 fotballkamper Oversikt over kategori, tid og sted
Billettservice AS Billettservice Ticketmaster Selger 3,3 mill billetter i Norge 130 000 unike brukere på nettsiden/mnd Markedsleder i Norge 25 % av distribuerte billetter selges på nett 650 arrangører Ca. 15000 arrangement Musikk, teater, sport, familie, festivaler Ticketmaster Selger 100 mill distribuerte billetter/år i USA Markedsleder i verden 45 % av distribuerte billetter selges på nett
Ulike innganger for handelen Tre handelsøyeblikk for travel.no: Når du melder deg på et arrangement Når du er på jakt etter et arrangement Når du bestiller reise/overnatting i forbindelse med et arrangement
Hva skal travel.no selv gjøre? Vi skal være en selvstendig integrasjonspartner (realtime inventory access) Vi skal løpende ta initiativ for koordinering av markedsinnsats i forbindelse med ulike arrangmenter Vi skal bringe økt trafikk og mersalg inn i våre partneres nettbaserte systemer Vi skal gjøre det så enkelt at kundene kan betjene seg selv Vi skal produsere verdifull CRM informasjon Vi skal selge inn arrangementsverktøy og opplæring i dette. Vi skal tilgjengeliggjøre en langt bredere aktivitetskalender enn andre i markedet.
Eksempel 1
Eksempel 2
Eksempel 3
Eksempel 4
Nytteverktøy, arrangement Planleggingsverktøy (kurs, konferanse, event) Anbudsgenerator, Innhent priser fra aktuelle hotell/arrangementsteder Invitasjonsveiviser Invitasjonsutsendelse til kontaktbase, med intelligent påmeldingsfunksjon Foreslår reise og overnatting basert på deltagers behov Påmeldingshåndtering
Anbudsgenerator
Anbudsgenerator 1. Fyll ut informasjon om arrangementet i Travel.no`s skjema. 2. Forespørselen går ut til de utvalgte hotell/arr.sted… 3. …som i sin tur konkurrerer om ”din business” 4. Tilbudene presenteres i en enhetlig oversikt til deg 5. Booking foregår direkte mot det hotell/arr.sted som du velger. …Betingelser vises direkte mot deltagere ved påmelding via til arrangementet på Travel.no
Strategiske Partnere