Presentasjon av konsept

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Høyere livskvalitet -færre bekymringer. Ny teknologi – nye muligheter Eiere: Konseptutviklingen startet våren Tryggere Hjem AS ble stiftet:
Jr. FIRST LEGO League – 2014.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Samarbeid med Fishspot. En temasatsning i to prosjekter. 1.Fishspot Forprosjekt- ”Helhetlig og langsiktig plan for fisketurisme i Hedmark”.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Av oss kan du forvente service og kvalitet Morgendagens løsning i nettskyen.
Uni Eiendom FDV Veien videre
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Dyreparken på 300 sekunder.
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Digitale læringsressurser i skolen
American Express – Ny medlemsfordel i YS
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
HKØ AS OG / ELLER Motorsenter.
Nordisk GIS – konferanse 2003 Lillestrøm GisLink – kart og fagdata på nett Et samarbeidsprosjekt mellom Fylkesmannen i Møre og Romsdal og Fylkesmannen.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Step-by-step demonstrasjon av Refleks systemet!. - Kunder - Medlemmer - Ansatte - Abonnenter - Brukere - etc.. Refleks Løsning 1.Utvikle2.Respons 3.Gjennomføring4.Rapportering.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
”Klubben Online” Vurdering av Webløsning for gruppene i Snåsa IL.
Europcar presentasjon
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Presentasjon av Nordisk Kulturfond. ”Det er vanskeligere å søke bidrag fra Nordisk Kulturfond enn å selge sin egen blodplasma.”
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Presentasjon av JCI Norway
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Reisebransjeseksjonen i HSH--
Nasjonal Booking Switch Torsdag 13. januar kl – Elisabeth Heyerdahl-Jensen, prosjektleder BIT Reiseliv Kjell Galstad, prosjektleder Nasjonal.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
Pakker I Microflex. Pakke Hva mener vi med en pakke? Abonnement (fungere som en serie) Kobling av enkeltforestillinger.
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Elektronisk signering av leiekontrakter for studenthybler.
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Gruppe- og bedriftssalg
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Multifunksjonshall i Drammen
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
Samarbeid som løfter alle
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Innspill til presentasjonen
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av konsept travel.no 29.07.04

Forretningsidé Vårt utgangspunkt er arrangement i Norden Travel.no skal være et effektivt og tidsbesparende verktøy for samlet booking og betaling av arrangementsdeltakelse med tilhørende reise og overnatting Dette gjøres gjennom dynamisk pakketering og direkte integrasjon mot en gruppe store og markedsledende tilbydere av reise og overnatting. Travel.no skal supportere arrangører med nye og kostnadseffektive online nytteverktøy for å avholde arrangementer Travel.no skal dessuten være en portal som gir den mest omfattende oversikt over arrangement og opplevelsesmuligheter

Bakgrunn Forventet sterk vekst i online booking. Forventet press på å kunne tilby enkle, rimelige og helhetlige løsninger Reiseoperatørene ønsker seg mer direkte salg som ikke går via reisebyråene/Amadeus Forventet vekst i integrerte løsninger, her med dynamisk genererte tilbudspakker Vårt utgangspunkt med arrangementsfokus for å gripe kunden i handelsøyeblikket på internett, er unikt i Norden Vi tror timingen for dette er perfekt

Grunnelementene Arrangører Reise- operatører Travel.no Portaler

Reise, overnatting m.m. i forbindelse med:

Kultur Sport Konserter Opera Teater Show Utstillinger Festivaler Familie parker Nasjonale mesterskap Cuper og turneringer Fotballkamper elite Golf Ferdighetskurs

Business Frivillige organisasjoner Konferanser Møter Seminarer Messer Kurs Kick-offs Konsulentoppdrag Årsmøter Utdanningsvirksomhet Konkurranser, stevner Større samlinger Turnéer

Tellus – n3sport Kultur – Tellus Sport - n3sport Samarbeid med Norges Turistråd/Sveriges Turistråd 70 destinasjonsselskaper 120 personer som registrerer Idag 19500 arrangementer og 16000 andre begivenheter registrert Sport - n3sport Samarbeid med Norges Idrettsforbund og Sveriges Idrettsforbund Drifter 51 særforbund i Norge Alle mesterskap, lokalt og nasjonalt Oversikt over terminlister til alle ballidretter F.eks 330000 fotballkamper Oversikt over kategori, tid og sted

Billettservice AS Billettservice Ticketmaster Selger 3,3 mill billetter i Norge 130 000 unike brukere på nettsiden/mnd Markedsleder i Norge 25 % av distribuerte billetter selges på nett 650 arrangører Ca. 15000 arrangement Musikk, teater, sport, familie, festivaler Ticketmaster Selger 100 mill distribuerte billetter/år i USA Markedsleder i verden 45 % av distribuerte billetter selges på nett

Ulike innganger for handelen Tre handelsøyeblikk for travel.no: Når du melder deg på et arrangement Når du er på jakt etter et arrangement Når du bestiller reise/overnatting i forbindelse med et arrangement

Hva skal travel.no selv gjøre? Vi skal være en selvstendig integrasjonspartner (realtime inventory access) Vi skal løpende ta initiativ for koordinering av markedsinnsats i forbindelse med ulike arrangmenter Vi skal bringe økt trafikk og mersalg inn i våre partneres nettbaserte systemer Vi skal gjøre det så enkelt at kundene kan betjene seg selv Vi skal produsere verdifull CRM informasjon Vi skal selge inn arrangementsverktøy og opplæring i dette. Vi skal tilgjengeliggjøre en langt bredere aktivitetskalender enn andre i markedet.

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3

Eksempel 4

Nytteverktøy, arrangement Planleggingsverktøy (kurs, konferanse, event) Anbudsgenerator, Innhent priser fra aktuelle hotell/arrangementsteder Invitasjonsveiviser Invitasjonsutsendelse til kontaktbase, med intelligent påmeldingsfunksjon Foreslår reise og overnatting basert på deltagers behov Påmeldingshåndtering

Anbudsgenerator

Anbudsgenerator 1. Fyll ut informasjon om arrangementet i Travel.no`s skjema. 2. Forespørselen går ut til de utvalgte hotell/arr.sted… 3. …som i sin tur konkurrerer om ”din business” 4. Tilbudene presenteres i en enhetlig oversikt til deg 5. Booking foregår direkte mot det hotell/arr.sted som du velger. …Betingelser vises direkte mot deltagere ved påmelding via til arrangementet på Travel.no

Strategiske Partnere