Karriereportal – elektronisk søknadsbehandling

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Advertisements

Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
om | navigator™ xlreport™
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Progress Brukerforening Tormod Sveli
Presentasjon på lynkursdagene 2012
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
Webhotell, e-post, nettsted, innholdsredigering og rollebasert innhold
Velkommen til en presentasjon av Avvikssystemet Input Process
Funksjonalitetsbeskrivelse
Xtra personell as HiB-seminar april FU informatikk UiB mars 2006 Xtra personell as Xtra personell tilbyr de enkleste løsningene for midlertidig.

CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Mobilitet Fordeler / ulemper Maximo Høstmøte - Oslo 5-7 oktober 2010
Nettskjema v 3.0 (”BETA” )
Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s
NAF-Data A/S Dynamics & Empowerment l Kort presentasjon av eBestilling-konseptet l Hvorfor Dynamics? l Hvorfor Empowerment? l Erfaringer med Empowerment.
Databaser Verktøybok om Access med innslag av Frontpage: Snarveien til Access.
Go Mobile AS Mobile Løsninger Utvikling Consulting.
Finne prosjekt  lærerikt  database  PHP, Webløsning.
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Dagfinn Bergsager, USIT/WEB Stein-Eirik Lund, USIT/WEB
Semantisk interoperabilitet i det offentlige
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Krisestøtteverktøy DSB-CIM
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
Portal.hedmark.org Tilgjengeliggjør tjenester på ett sted, basert på brukerens rolle i organisasjonen.
Løsning hos RSH Norge En gjennomgang av løsning hos Reitan Servicehandel Norge Edvard Gundersen – ProfitBase AS Løsningsarkitekt.
PPS 2007 og BI rpporteringsløsninger 11 april 2007.
”Virksomhetsportaler og rollestyrte arbeidsflater”
Elektronisk dokumentutveksling i ePhorte - EDU
Effektivisering av ansettelsesprosessen
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Christian Egeberg Henrik Rouyer-Johnsen Klaus Stafto Lars Ivar Næss
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
CarWEB BilNorge Pluss forhandleren i fokus! forhandleren i fokus! eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere.
Copyright © 2007, SAS Institute Inc. All rights reserved. Hvordan tilpasse SAS rapporteringsmuligheter til ulike behov Odd-Inge Hansen SAS Institute AS.
Webkurs – redigering på hjemmesiden
SharePoint Server 2007 Office Communications Server 2007 Exchange Server 2007 Windows Server 2003 Office 2007 Hovedprosjekt 17E Installasjon, konfigurasjon.
Nettskjema Lynkursdag 5. juni 2013 Pål Fugelli, USIT/VD/FT Dagfinn Bergsager, USIT/WEB/WAPP Stein-Eirik Lund, USIT/WEB/WAPP.
Nettskjema ”Lynkurs” for HF 22. jan 2014 Stein-Eirik Lund, USIT/WEB (Pål Fugelli, USIT/FT)
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Elektronisk signering av leiekontrakter for studenthybler.
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Hybrid - SharePoint. v Hybrid SharePoint. Hva? Business and Technology Consulting  Integrasjon mellom Online og OnPremise tjenester.
ByggSøk – fra papirmølle til tastetrykk
1 VervDb Web-basert system utviklet med PHP og MySQL, vervdatabase for Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Innrapportering via mobil enhet Hovedprosjekt 2004.
Ny funksjonalitet i NETTSKJEMA STRATEGI for datainnsamling Nettskjema våren 2013 Presentasjon på fellesmøtet av Dagfinn Bergsager.
Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder.
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Oktober 2014 Hilde T Lauvset Rafaelsen
Agora en Samhandlingsverktøy for UH-Sektoren
Med en direkteservicekontofår din bedrift en unik webkonto for registrering av service på mobiltelefoner, nettbrett og tilbehør.   DS+ swap gir deg markedets.
Med en direkteservicekonto får din bedrift en unik webkonto for registrering av service på mobiltelefoner, nettbrett og tilbehør.   DS+ swap gir deg markedets.
Gjennomgang av forslag til
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Databaser: dvs. data lagret i informasjonsteknologi
Opplæring del 1 Introduksjon av Office 365 og Teams
Utskrift av presentasjonen:

Karriereportal – elektronisk søknadsbehandling

Agenda OM Reaktorgruppen Løsningsforslag Top 5 usikkerhetsmomenter Kompetanse Løsningsforslag Sharepoint eller Transform eller kombi ? Hvorfor Transform? Gjennomgang av løsnings forslag ? Top 5 usikkerhetsmomenter Estimat på budsjett

Fra A4 og videre/Hvordan jobber vi? Om Reaktorgruppen

Hva er Transform? Løsningsplattform basert på åpne standarder Konsept for hurtigutvikling av skjemabaserte database-applikasjoner på web Utviklingskonseptet er resultatet av et SND-finansiert forskningsprosjekt. Prosjektet har hatt TV 2 og Lerøy Seafood Group som pilotkunder i 2002, Helse Bergen tok systemet i bruk for prosjektrapportering i 2003.

Transform er bygget på åpne standarder

Utviklingsprosessen forenkles med Transform Læringsløkke Transform: Lage og modifisere skjema, gjenbruke skjema Lage koblinger Teste ut løsning med reelle data - Systemet endres fortløpende etter hvert som prosjektet lærer - Endringshåndtering er en viktig egenskap ved Transform

Bruksområder Eksisterende maler vi har levert og tilpasset kunder Prosjektadministrasjon Distribuert rapportering Kalenderløsninger Salgsoppfølging Saksbehandling Kundesupport Dokumentbehandling Avviksrapportering/kvalitetssystem Eksempler på andre områder hvor vi arbeider med Transform AD-HOC databaser/arkiver Komplekse informasjonsbehov Kunnskapsdatabaser Ressursplanlegging/booking HMS

Begreper i Transform Skjema Skjema med felter for lagring av data (eks. Prosjektinformasjon) Underskjema Et skjema som er gjenbrukt som en del av et annet skjema (eks. TODO-liste som en del av et prosjekt) Kobling Kobling til et eller flere felt i et annet skjema (eks. Prosjekt har prosjektleder, styringsgruppe, dokumenter) Kodeenhet Logikk på et skjema som kan gjøre avanserte ting (eks. sende mail til prosjektdeltakere, generere prosjektdokumenter, gjøre beregninger) Hierarki Skjema som har et skjema av sin egen type som underskjema (eks. avdelinger eller prosesser i en organisasjon) Listevisning Utlisting av alle poster som er registrert for et gitt skjema Vedlegg Bilder og dokumenter

DEMO! Vi ser på: Skjema Import Roller/Views Distribusjon

Oppsummering av tekniske data 100% webbasert (utvikling og bruk) Enkle og avanserte datatyper (eks.: bilder, dokumenter og filsystem) Skjema kan endres mens løsningen kjører J2EE sikkerhetskonsept og skjematilgang basert på roller Integrasjon/synkronisering mot eksisterende databaser Standardisert søkefunksjon Tett integrasjon mot Office-applikasjoner Eks. online redigering av Word- og Excel-dokumenter (uten manuell opplasting) Enkelt ’taggespråk’ for å hente ut data i skreddersydde websider (eks.publisering) Dynamisk menysystem med rollebasert visning og tilgang Innebygget ’scheduler’ for å kjøre bakgrunnsoppgaver (f.eks. sende ut e-post) Innebygget hjelpesystem. HTML-hjelp redigeres enkelt i Word!

Gevinster Kortere utviklingstid Mer tid til å løse forretningsbehov Effektiv gjenbruk fra andre løsninger Lavere risiko Testet infrastruktur basert på åpne standarder Endringer gjøres raskt og koster lite

Referanser Helse Bergen Baker Hughes Inc. TV 2 ASA TV 2 interaktiv AS BMW Finans AS Lerøy Seafood Group ASA SU Soft ASA OilCamp AS NordFinans AS GE Capital AS Norsk Televisjon AS                                                                                                                 

TOPP 3 usikkerhet Brukertilgang avdelingsnivå ? roller? Link mot fase 1 stillingsnr løpende ? Superbruker se alle stillinger i prosess Behandlingsregler/automatisk poengscoring Integrasjon mot Doculive

Prosjekt estimat Hovedaktiviteter dagsverk Gjennomgang av Forprosjekt 1 Integrasjon mot Fase 1 Ekstern brukerhåndtering (søker) Bruker administrasjon applikasjon ? Søknad Eksternt Administrere dokumenter Dynamiske hjelpetekster 2 Active Directory 3 5 hovedfunksjoner(step i applikasjon) a 3 dager pr funksjon 15 Sum dagsverk 26 Prosjekt adm