Synlige i media.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Politikk handler om å fordele goder og byrder i et samfunn.
Hva er en sak - hvordan komme på?
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Informasjonssjef Christian Fossen
Presentasjonsteknikk Av Øystein L. Pedersen. Forberedelser  Hvor lang tid har du til rådighet?  Definer hensikten med presentasjonen  Overbevise eller.
Vennskap Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg deg ikke.
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Media håndtering og kommunikasjon
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Ord til ettertanke (Klikk for å gå videre).
Hva er nyheter? Nyhetsmedienes samfunnsoppgave Noe har hendt, noe nytt
AKB-Pårørende en ressurs
Hvordan jobber en redaksjon, hva tenker en journalist?
Laget Av: Gaute, Sigrid, Mohammed og Ahlam.
Vårt Lokalsamfunn En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker,
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
GRUPPEARBEID FORVENTNINGER.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
1. STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Service og holdninger BEdagene 2002 Gunn.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
1 Erfaringer med mediene Hvordan få frem sin forskning og sitt budskap Toril Aalberg Institutt for sosiologi og statsvitenskap Presentasjon på NTNU’s forskningsformidlingskonferanse.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
DUKKE – IKKE TA STIKK VED FØRSTE ANLEDNING  6 3  E 10 7 Kn 4 2 E  E D Kn 2  K 5  D  E Kn 5 3 DUKKE – IKKE TA STIKK VED FØRSTE ANLEDNING.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Krise: fare & mulighet.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Mona Høvset landskonferansen 2015
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
Dommerrollen Jørn Egelund / Svein Dahle. Dommerrollen Hvordan var det å komme inn hit? Hvem av oss kommer dere til å høre mest på? Og hvorfor?
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Fest og følelser Om seksualitet.
Geir Oustorp, politi, Søndre Buskerud pd..  Plassering av ting på ditt kontor  Rømningsveier  Varsle andre på legekontoret  Er du alene eller sammen.
Hva er klokka?
Powered by Klikk for å redigere formatet på disposisjonsteksten Andre disposisjonsnivå  Tredje disposisjonsnivå Fjerde disposisjonsniv å  Femte disposisj.
God morgen! Tanker etter i går?
Politisk påvirkning.
MEDIENE LAR SEG PÅVIRKE !
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
Sosiale medier - Hvordan forberede de unge og oss selv til en verden på nettet?
Forholdet mellom stat og org. I Norge er det lang tradisjon for at de som blir berørt også skal bli hørt før myndighetene gjør viktige vedtak. De store.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
Informasjonsvirksomhet Kontakt med media – trussel eller mulighet? Morten H. Rolstad Forum for tillitsvalgte 18. april 2008.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
En uke. Det er 7 dager i en uke Det er syv dager i en uke.
Nord-Trøndelag fylkeskommune Hvordan takle media bedre? Informasjonssjef Roger Rein.
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Kapittel 1: Hei!.
Utskrift av presentasjonen:

Synlige i media

Nyhetskriteriene Det som er aktuelt Det som er nært, saker i lokalmiljøet Det som angår mange, det folk snakker om Det som er uvanlig, det som skiller seg ut Det som det er konflikt rundt Det som er viktig fordi det får konsekvenser Det som har med penger å gjøre Det som er kuriøst

Finne eller skape nyheten ”Naken greve jager neger med øks” ”KrF vil ha bedre eldreomsorg”

Vær aktiv! Ta kontakt tidlig Gå rett på sak Vis respekt Godta avgjørelsen Hold pressen informert

Ni bud i møte med journalistene

Vær vennlig, sannferdig og imøtekommende Første bud Vær vennlig, sannferdig og imøtekommende

Andre bud Spill på lag med journalisten om å lage et godt intervju uten å gå på akkord med deg selv eller KrF

Kommuniser tydelig og snakk i litt forståelige setninger Tredje bud Kommuniser tydelig og snakk i litt forståelige setninger

Blir du presset; snakk i hele setninger og behold roen Fjerde bud Blir du presset; snakk i hele setninger og behold roen

Gjenta de samme svarene, selv spørsmålene repeteres flere ganger Femte bud Gjenta de samme svarene, selv spørsmålene repeteres flere ganger

Be om en ny sjanse eller om å få ringe tilbake. Spør om råd. Sjette bud Be om en ny sjanse eller om å få ringe tilbake. Spør om råd.

Bordet fanger, ikke snakk ”off record” eller ”oss i mellom” Syvende bud Bordet fanger, ikke snakk ”off record” eller ”oss i mellom”

Åttende bud Vær fokusert.

Niende bud Bli forstått. Snakk som til en nabo som ikke er kjent med KrFUs virksomhet eller terminologi.

Andre bud Spill på lag med journalisten om å lage et godt intervju uten å gå på akkord med deg selv eller KrF

Dine rettigheter Gjennomsynsretten Pressens Faglige Utvalg/Kringkastingsrådet

Organisasjonskultur Snakke med hverandre, ikke om hverandre Person- og strategidebatter