Leverandøraktivering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Advertisements

GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Supply Chain Management –kontrakter -GJØA
ProduktRoadMap - Ready-for-Sale
Fagseminar NLF CAMO HVA NÅ?. Hva er CAMO •CAMO: Contiinuing Airworthiness Management Organisasjon •Organisasjon som tar for seg å administrere.
Subsea Production System for Gjøa
Kommunestyre og Hovet utvalg
Implementerings- prosessen i Nets
KOSTRA KOmmune STat RApportering
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Utarbeidet av Bjarne Grefstad Tidsplan for fagskoleåret Tidsfrister som ikke gjelder rapportering Fagskolekonferanse 8. – 9. februar 2012 Radisson Blu.
Leverandørseminar Harald Anthonsen
Stjørdal fagskole Kvalitetssystemet Styremøte 18. mars 2014

SKS-pres Status delprosjekter SKS-sak 14/04, Innherred samkommune.
ØKT KONTROLL OG BESPARELSE GJENNOM EFFEKTIVE ANSKAFFELSER Trondheim 10 november 2010 Trond Edvardsen og Jostein Hårdnes, Visma Advantage AS.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
AV-utstyr i uh-sektoren Alice Sporstøl UNINETT FAS
Tall og fakta 2011 – Legemidler og helsetjeneste.
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Innherred samkommune 1 KOMMUNEPLANENS SAMFUNNSDEL Berit Hakkebo 26. juni 2008.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
MENTORPROSJEKTET VED UiB 2003 – 04 OPPSUMMERING AV AKTIVITETENE I PROSJEKTET FRA FORBEREDENDE FASER TIL OPPSTART OG FREM TIL 3.FELLESSAMLING 14.JUNI 2004.
Systemforvaltning Faglærere: Bjørn Klefstad og Knut Arne Strand
Del- operator Egenskaper. Del-operator Definisjon Notasjon Del-operator.
Arbeid med bistand Rapportering.
Planstatus Orientering – Innherred samkommune – Samkommunestyret sak 16/04, – Johannes Bremer INNHERRED SAMKOMMUNE PLANSTATUS LEVANGER Kommuneplanens.
Mål og forventninger for Ehandel i Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008.
Kartforklaring Fjordlinje
Tall og fakta 2013– Legemidler og helsetjeneste Tall og fakta 2013 Legemidler og helsetjeneste.
Tall og fakta 2014 Legemidler og helsetjeneste
Tall og fakta 2012– Legemidler og helsetjeneste Tall og fakta 2012 Legemidler og helsetjeneste.
Fjernstyring av PCer med NTRconnect Svein/ALEPH brukermøte 2007.
1. Guro Rundbråten Født: Posisjon: Målvakt Høyde:
Konsernovergripende anskaffelsesstrategi for Oslo kommune
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Elektroniske dokumenter for tinglysing i fast eiendom
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
Møte med kontorsjefene Bakgrunn Bestilling fra Universitetsdirektøren tilknyttet IHR: Innen skal det foreligge standard rutiner.
Basware Purchase Management
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Fremskaffelse av leieboliger
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Rekvisisjonsblokka forsvinner
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Kort om departementets arbeid mot 2015
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Forskningsadministrativ avdeling Prosess faglig prioritering Plan for fase 3 (Aktiviteter på UiO-nivå) Oppdatert
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Gruppeundervisning /
OPPGRADERING AV REQUEST TRACKER OG VIDEREFØRING AV PHP WEBSKJEMA.
11 Nettverksmøte for LP – Agenda – 10.10: Informasjon om EU-tjenesten ved NTNU v/ Per Inge Andresen og Øyvind Throndsen – 10.25:
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
ByggSøk – fra papirmølle til tastetrykk
Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo.
1 Copyright © Capgemini All Rights Reserved Presentation Title | Date.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
TBS-prosess.
Digitalt doktorgradsopptak – august 2018
Utskrift av presentasjonen:

Leverandøraktivering IBX Leverandøraktivering

Kataloghåndtering og utveksling av forretningsdokumenter Katalog flyt Ordreflyt Ordresvar Skanska IBX Leverandør Produkt- katalog IBX Søkemotor IBX Content IBX Supplier Services eFFECT Full integrert løsning IBX Connect IBX Order Management E-post E-post

Leverandøraktiveringsprosessen Leverandøraktiveringsprosessen inneholder følgende steg: Ledetiden måles fra og med steg 3 til og med steg 7. Standard ledetid: Leverandører som ikke er registrert hos IBX – 6 uker Leverandører som er registrert hos IBX – 3 uker IBX Supplier Services er ansvarlig for hele Leverandøraktiveringsprosessen IBX Supplier Services kommuniserer direkte med Kjøper og Leverandør under hele leverandøraktiveringsprosessen 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live

Trigger 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live Trigger dokumentet fylles ut av Kjøper å sendes til Supplier Services, supplier@ibxeurope.com Trigger dokumentet skal inneholde informasjon om Leverandøren, avropsmetode, en – eller toveis kommunikasjon etc.

Leverandøren må inngå en avtale med IBX Kontrakt 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live Leverandøren må inngå en avtale med IBX Leverandøren velger ordremetode E-post Order Management Integrert løsning Aktiveringen vil ikke starte før det er etablert en kontrakt mellom IBX og Leverandøren Fax/e-mail: The Supplier receives the order as a pdf-file on mail. Customer specific templates can be used for the pdf. Supplier Order Management: A webapplication where the supplier can review and print orders and change orders, send order responses, and send e-invoices IBX Integration: The orders will be sent directly to the Supplier´s ERP system This Supplier choose SOM.

Leverandøraktiveringen starter 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live Det er ulike typer aktiveringer: Katalog Ekstern webshop – Punch Out Leverandøren kontaktes og informeres om aktiveringsprosessen og tidsplanen

Leverandør registrering 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Perform Test 07 – End Activation 08 – Buyer Approval Go-live Leverandøren registreres hos IBX Leverandøren kobles til Kjøper med aktuell ordremetode Et unikt shortname og en unik TPID opprettes for leverandøren

Dersom katalogaktivering Aktiveringen 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live Dersom katalogaktivering IBX oversender katalogmal og instruksjoner til leverandøren Leverandøren sender et katalogutkast til IBX IBX gir en tilbakemelding på katalogutkastet Leverandøren sender en endelig katalog til IBX Fokus i denne fasen er katalog kvalitet Dersom Ekstern webshop - Punch Out Et eget prosjekt blir satt opp mellom IBX og Leverandøren

Dersom katalogaktivering Dersom Ekstern webshop - Punch Out Validering 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live Dersom katalogaktivering Den endelige katalogversjonen valideres Dersom Ekstern webshop - Punch Out Test av ekstern webshop

Katalog klar for godkjenning av Kjøper 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 07 – End Activation 08 – Buyer Approval - Go-live Dersom katalogaktivering Endelig katalog sendes til Content for prosessering Content validerer katalogen Content laster opp eller oversender katalogen til Kjøper Ansvarlig innkjøper varsles om at katalogen er klar for godkjenning

Kjøpers godkjenning / Go-live 01 - Trigger 02 - Contract 03 – Start Activation 04 – Supplier Registration 05 – Perform Activation 06 – Validation 07 – Ready for Buyer approval 08 – Buyer Approval - Go-live Dersom katalogaktivering Ansvarlig innkjøper godkjenner katalogen Ordreflyten testes dersom Kjøper ønsker dette Leverandøren informeres om hvor de skal sende katalogoppdateringer Leverandøren er nå LIVE og informeres om IBX Service Desk

Kontaktpunkter IBX Telefon Mail Kommentar IBX Support 22 51 21 11 support@ibxgroup.com Generelle henvendelser knyttet til katalog og ordrebehandling IBX Supplier Services supplier@ibxeurope.com Triggerdokumentet sendes hit ved aktivering av en ny leverandør