Årsrapport fra operativ leder 2013 Det er fløyet 228:45 t ( DAY 185:45 / ACI 43:00) block totalt i året av 26 forskjellige piloter. Timeproduksjonen er.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjon fra styret. Året som gikk •Internett •E-postliste/diskusjonsforum •Henvendelser •spørreundersøkelse.
Advertisements

Litt mer om PRIMTALL.
Leiepriser for hybler og leiligheter halvår 2013
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Venner som hjelper andre
Nedre Romerike Flyklubb Standard Operasjons Prosedyre (SOP)
Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
” målsetting, planlegging og evaluering”
Flåtestyring via PC og internett
Noen av sakene Norges Luftsportforbund jobber med Skolesjefsamling motorfly november 2011, Gardermoen John Eirik Laupsa.
OSLO ATCC VELKOMMEN OSLO-ASAP-TD-800, App 6.8.
Fagseminar 2011.
Skolesjef Finn Hugo Zahl og kasserer Ole André Utheim representerer.
Borregaard AS, Sarpsborg
Innovative offentlige anskaffelser
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Det europeiske initiativet til å unngå luftromskrenkelser Airspace Infringement (AI) Roger Holm.
Motorflyseksjonen i NLF
Regelmessighet (Repeterende aktivitet) Hvor finner jeg Regelmessighet?
Regnskap 2002 Noen hovedtall fra årsrapporten. Kort sammendrag ble betegnet som det vanskeligste budsjettåret etter kommunesammenslåingen Ny.
Oslo kommune bydel Stovner Boligenheten ARBEID MED STATLIG BOSTØTTE LOKALT Ida Mboge – Boligenheten Bydel Stovner. Seminar Trondheim 12 november 2010.
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
STATUS D-2290 Refleksjoner etter 44 besøk Presidenttreff Arendal8. januar 2010.
Medlemskap og mangfold
Prosjektsamarbeid på VG1 – byggfag Prosjekt ”sykkelskur”
”A-Team” Gruppeoppgave. Har din klubb et rekrutteringsproblem / avtagende medlemsmasse? JA Problemet er å beholde elevene / medlemmene Rekruttering generelt.
Mange regler Ingen regler Ingen oppfølging Streng oppfølging Stagnasjon Tyranni Terror Anarki De lojale bryter sammen Tyvenes paradis 
Operativ Leder - Hvem, hva og hvordan -.
Visjon Enklere, sikrere og artigere seilflyging For å nå vår visjon legger vi følgende til grunn: Seilflyging skal være en utfordrende aktivitet som utøves.
Hvorfor utvikle en ren motorgliderklubb og hvorfor kjøpe en DG505MB?
Ledermøte 2008 Flysikkerhet Motorflyseksjonen. Handlingsplan 2008 Klubb PFT GAP-samlinger Omsette aksjoner fra skolesjefseminaret –Luftromskrenkelser.
Fallskjermseksjonen F/NLFs fagseminar 2011, # 1 SU 2010 Leder/fagsjef Knut Lien Medlem / MSJ Rolf I. Sotberg Medlem Tone D Bergan Medlem Morten Kristoffersen.
PRONOMEN.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Nytt luftrom på Østlandet i Oslo og Farris TMA ASAP * Roger Holm * Advanced Sectorization and Automation Project.
Ledersamling i Motorflyseksjonen Gardermoen 22. september
1 Kommunal selskapsstatistikk Kilde Brønnøysund, september 2009 Bedriftsstyret Marianne B. Skou.
Likelønn - Systematisk likestillingsarbeid. 2 Hvorfor systematisk likestillingsarbeid? Nødvendig for å sikre at like kvalifikasjoner virkelig betyr i.
Samarbeidsforum og HSS-3 Helikoptersikkerhet.. Jeg skal snakke om… Samarbeidsforum (SF) Arbeid med HSS-3 Flysikkerhetsforum (FsF)
Midlertidig ansatt-undersøkelse Vinteren 2008 Amund Trellevik.
Brumunddal Rotary Klubb Medlemsdiskusjon
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
Velkommen til Årsmøte i EL & IT Klubben Fabricom
Brukerforum 2012 Vigo Voksen Sola strand hotell Stavanger Brynjulf Bøen Daglig leder Vigo IKS.
Rotary Distrikt 2260 Noen tanker om: Hvordan kan vi best beholde de medlemmene vi allerede har? Åge Bjor August 2009 Medlemsseminar 26. og
Norway Rotary Distrikt 2260 Kurs Bevisstgjøring av Rotary’s ledere Utarbeidet av Lillian Johansen og Finn Kolstø, Gardermoen Rotary Club.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Pedagogisk-psykologisk tjeneste på nett
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Informasjonsmøte SIF J-14 Dato: 3. mars 2009 Svein T. Høiland.
Til tjeneste Lions Norge Hvordan få og beholde nye medlemmer? LCI har utarbeidet et hjelpemiddel Just Ask! Rekrutteringsguide for klubbene.
Oppfølging av Bekymringsmelding Motorflyseksjonens fagseminar 9. og 10. november 2013.
.. Luftfart er en viktig del av transporttilbudet i Norge. Næringen er internasjonal og i stor grad regulert gjennom internasjonale regler og avtaler.
Kapasitet hos sivile helikopteroperatører for styrket redningstjeneste Arne Roland, administrerende direktør i CHC Helikopter Service AS og styremedlem.
NORSKE HUSØKONOMERS FORBUND. . Forslaget fra styret i NHF var  Det nedsettes et arbeidsutvalg. AU, på 3 personer som utreder organisasjonens fremtid.
Ny likepersonsordning
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
LaH Akershus Rapport 2014 Aktiviteten tar utgangspunkt i landsmøtevedtak, LaHs målsettinger og egen virksomhetsplan.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Hva ønsker dere ?? Hvordan jobber vi og hva jobber vi med?
Ue.no Spilleregler i arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Finansdepartementet Norsk mal: Startside Finansdepartementet Statssekretær Paal Bjørnestad Oslo, 16. mars 2016 Bedre grunnlag for beslutninger.
2.6 FIKS Ansvarlig: Steve og Ingunn FIKS står for Fotballens Informasjon og Kommunikasjons System og eies av Norges Fotballforbund  For at våre klubber.
Vedtekter kommunenivået Lokallag i Finnmark. Vedtektene  § 55 LOKALLAG  55.1 Utdanningsforbundet er inndelt i lokallag – ett i hver kommune.  55.2.
Side 1 av 6 PFLY 1 PFLY kortet. Side 2 av 6 PFLY 2 Krav til mikroflypiloter som søker om PFLY Flytelefonistsertifikat. Kandidaten skal inneha gyldig Flytelefonistsertifikat.
Seksjonskonferansene
Håndbokrevisjon SHB Gjelder fra
Muntlig vurdering – å veilede andre
HMN Orientering om HMN LAB
STATUS - ARBEIDET MED LÆRLINGER PER JUNI 2014
Virksomhetstilsyn av seilflyklubber
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Årsrapport fra operativ leder 2013 Det er fløyet 228:45 t ( DAY 185:45 / ACI 43:00) block totalt i året av 26 forskjellige piloter. Timeproduksjonen er noe under gjennomsnitt.

Timeproduksjon pr fly (block)

Timeproduksjon fordelt på året

Timeproduksjon pr medlem (flytid)

Gjennomføring av Klubb-PFT bør vurderes på nytt Jeg oppfatter at styret har vedtatt saker som er av operativ betydning uten å involvere operativ leder (og kanskje andre fagansvarlige). Eksempler på dette er ny klubbinstruks og ny sjekkliste på LN-DAY. Forbedringspotensial

Jeg berømmer styret for innføring av bookingsystemet ”MyWeblog”. Dette har bidratt til bedre oversikt og har potensialer for ett rapporteringssystem som vi må ha på plass når vi skal få godkjent flyskolen som en ATO. Det er fortsatt et potensial i å utnytte systemet, for eksempel å få booket når flyet er tatt ut for vedlikehold – slik at bomturer for medlemmene unngås. Anskaffelse av ”ring flyet varmt relé” er også en ting som kan bidra til noe mer bruk av flyene på vinteren. Positive resultater

Hele Norway FIR vil da tilhøre Norway ACC, istedenfor tidligere Oslo ACC, Stavanger ACC og Bodø ACC. På radiomeldinger skal kallesignal Norway Control benyttes for hele landet ved kommunikasjon med enroute-tjenesten. Bodø Oceanic vil ikke være berørt av endringen. Grunnen til endringene for Avinor er at selskapet omstruktureres til en samlet kontrollsentral for å kutte kostnader og innfri krav fra prosjekter i Eurocontrol, men vil beholde de 3 tidligere produksjonsstedene (Oslo, Stavanger og Bodø). Avinor endrer navn på sine kontrollsentraler i Norge på AIRAC- dato 6. mars