Elektronisk saksbehandling og arkiv

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innføring av vurderingsmodulen ved Høgskulen i Volda (HVO)
Advertisements

Terje Nes, Confex, 2. desember 2009
Eksamenskonferansen Steinkjer 24. september 2013
Prosjektleder/leveringsansvarlig
Hva er Fretex ?.
Hva var utgangspunktet?
Instruktør I-kurs i Basisopplæring Renhold 2009
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Anbefalt modell for administrasjonsenheten i nye Harstad kommune
Kort om ACOS Startet i 1997 Hovedkontor Bergen (Straume)
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Arkivtjenesten i Oppland fylkeskommune Presentasjon for nye ledere
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
Desember Evt. disponering av restpott på budsjett
Noark-4 spesifiserer et fullstendig elektronisk arkivsystem som kan integreres med elektronisk post og elektronisk saksbehandling.
Arbeidsrutiner – regler for føring Trøndelagskartdagan – Olav Jenssen, Statens kartverk Steinkjer Delprosjektleder - Matrikkelprosjektet.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Brukerforum 2012 Vigo Voksen Sola strand hotell Stavanger Brynjulf Bøen Daglig leder Vigo IKS.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.
Elektronisk saksbehandlingsprosjekt ved Universitetet i Bergen
Elektronisk saksbehandlingsprosjekt ved Universitetet i Bergen Stabsmøte
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Til Læringsmiljøutvalget Rapportering fra Si fra-systemet klager og varsler på læringsmiljøet.
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Felles sak/arkiv til 9-k 1 v/ kommuneelsker konsulent Lars Fremstad, LarvikIT as.
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Synkron overføring - Digitalt skapt materiale fra kommunene
Kommunereform Forberedelser og gjennomføring
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Læringsmiljøprosjektet – Et prosjekt som er målrettet mot mobbing.
Samlet arealløsning for Det juridiske fakultet Orientering til LAMU 17. april 2015.
1 Sekretærens rolle som superbruker for saks- og arkivsystemet Fagdager for sekretærer og kontormedarbeidere januar 2010 Anne Marit Færden - Arkivleder.
Grunnskole for voksne. Opplæringsloven Alle som har behov for opplæring i grunnskolefag, kan få slik opplæring gratis i sin kommune Det er mulig å få.
Arkiv i Nordlands fokus på arkivplan Sveinung Meyer Svendsen Foto: Bjørn Erik Olsen.
SvarUt i praksis Fagdager dokumentforvaltning 15. oktober 2015 Vanja Valjord Christensen.
Kommunereform Forberedelser og gjennomføring Torleif Lind Fagleder IKA Kongsberg.
Rutiner for overgang mellom barnehage og skole
Implementering av Blackboard på HF
Prosjekt Trøndelagsarkivet
Matematikk-kurs for foresatte som vil hjelpe sine barn.
Endringsprosesser ved UiT
Tonsenhagen barnehage Årshjul 2015/2016
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Skoleruta mindre grupper
Videre utrulling av eBilag høsten 2017
Samarbeidsgruppemøte Releasen
Styremøte 23. november Faste saker: Styremøte . mars
Årshjul Forvaltning Fagskole Akershus Januar: Desember: Februar:
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Julemesse 1. søndag i advent Spilling i kirka julaften (hovedkorps)
Vi vil – og vi får det faktisk til!
Skoleruta mindre grupper
Aktiviteter i campusutvikling høst 2017
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
IT-ledernettverket 18. april 2018
Hva skal vi med NOARK? Katarina de Brisis 19.November 2018.
Digitalt læringsmiljø
Lokale lønnsforhandlinger Drøftingsmøte Lokale lønnsforhandlinger
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Læringsverkstedet Åmot
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Elektronisk saksbehandling og arkiv Informasjon til arkivmedarbeidere 22. februar 2006

Elektronisk saksbehandlings- og arkivsystem ePhorte – webbasert system. Word brukes som tekstbehandler NOARK-godkjent Tilfredsstiller kravene til Statens generelle kravspesifikasjon for elektronisk saksbehandling (SGK) Samme løsning som bl.a. NTNU, UiS, UMB, høgskolesektoren Fellesløsning som driftes ved USIT

Hvorfor et elektronisk saksbehandlings- og arkivsystem? Krav fra ”myndighetene” Ønske om å effektivisere og forenkle rutinene knyttet til saksbehandling og arkiv Øke gjenfinnbarheten og sporbarheten av saker og dokumenter (både arkivverdig og ikke-arkivverdig materiale) Øke kvaliteten i vår saksbehandling – ledd i kvalitetsarbeidet ved UiB Felles maler Forenkle postrutinene

Hvem skal bruke ePhorte? ePhorte skal brukes i all saksbehandling ved UiB – dette betyr at alle som skriver brev og saksutredninger som er arkivverdige skal bruke systemet Arkivmedarbeidere – Doculive ”legges ned” ePhorte vil også kunne brukes som grensesnitt for ikke- arkivverdige dokumenter

Hva skjer nå? Oppstart med leverandør (mars – april – mai) Foranalyse Kartlegging arkivstruktur ordningsprinsipper roller og brukergrupper maler Rutinegjennomgang Elektroniske postmottak ved alle enheter (fakultet / institutt / avdelinger i sentraladm.) Kjøremønster for transporten Praktiske postrutiner Informasjon April/mai: med fakultetsansvarlige (”hvordan gjør vi det hos dere”) Juni: arkivmedarbeidere

Opplæring Generell opplæring Kurs i forvaltningsloven, offentlighetsloven og arkivloven 23. og 28. mars, samt 4. april Passer for ”alle” ePhorte-opplæring Kursing av arkivmedarbeidere: oppstart 15. august 2-dagers kurs i ePhorte skjermbilder registrering av inn- og utgående post avskriving og søking rapportmuligheter 1-dags kurs i skannemodulen

Driftsstart September Skanning Pilot SV

Organisering av prosjektet ved UiB Prosjektgruppe – prosjektleder Cecilie Ohm Kompetanse på organisasjonsutvikling, arkiv, IT, systemadministrasjon Styringsgruppe – leder Kjell Bernstrøm Bredt sammensatt med representanter fra flere fakultet og fra alle nivå i organisasjonen

Oppsummering Tidspunkt Aktivitet Våren 2006 Innføringsprosjekt med leverandøren Informasjon til arkivmedarbeidere Nye post- og arkivrutiner August 2006 Opplæring av arkivmedarbeidere September 2006 Overgang til nytt arkivsystem Opplæring av saksbehandlere på SV-fakultetet Oktober 2006 Pilot SV igangsettes November / desember 2006 Evaluere pilot SV Opplæring av superbrukere og kursholdere Januar 2007 Start opplæring hele UiB