Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Advertisements

Komponer! Bilde som inspirasjon.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Et miljøvennlig smarthus
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sidespor din personlige forteller på toget • Vi kommer fra prosjektet Kultur- og naturreise et tverrfaglig innovasjonsprosjekt med Kartverket, Kulturrådet,
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Design, arkitektur og kommunikasjon. Emne Design og innovasjon
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Det norske øko-markedet
Opprette arrangement for billettsalg med soner nb – i forbindelse med 2.0 ser vi på integrering med EHIS!!!
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Eksamensoppgave ”Design og innovasjon” 2012
Første rapport: Den rapporten jeg har valg ut her er helt usymetrisk, men innenfor en ramme slik at den kan gjentas til et flatemønster. Her har jeg også.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Konsept: Pierre Robert ØKO
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent
Dokumentasjon av en prosess
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Universell utforming av bibliotek Erfaringer fra en kartlegging i Østfold Anne Berit Brandvold Spesialbibliotekar Østfold fylkesbibliotek Rosfjord Strandhotell.
Bildebehandling i Paint
Arbeidskrav 2 Design og innovasjon
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Institutt for forebyggende miljøvern  STØ Miljø og Design 4. forelesning Ecodesign-manual: hvordan bruke denne? Strategier for optimering av avhending.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Studiespesialisering med formgivingsfag
Gjenglemt tøy - et problem for dere, en ressurs for oss?
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
M OBILE T ICKET - EN ENKLERE MÅTE Å BETALE PARKERING PÅ Christian Rudfoss Vegard Aasen Lavdim Ahmeti.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Desember 2014.
Mobilapper. Nett bank apper Reise og navigasjon.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
SeniorSurf 2015 Oversikt over veilednings – og hjelpemateriell og ressurser til bruk i presentasjoner og opplæring om digital postkasse Oversikten er utarbeidet.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Digitale medier 19 januar 2017.
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Undersøke bruk Kapittel 7
Gode venner som hjelper andre
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Utskrift av presentasjonen:

Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO

Konsept Målgruppe: menn, år Mål: produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert. Nytt konsept: Pierre Robert ØKO Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig Design: stilrent, maskulint og QR kode Farger: nøytralt, maskulint. Sort, grått og hvitt.

Pierre Robert Kun fakta (Når startet, eiere, hvilke land, omsetning…) + Bilder KRISTINE kanskje du kan bruke disse?

Bakgrunn for valg av Pierre Robert som kunde Markedsledende innen herreundertøy i dagligvare Synlig behov for konseptutvidelse. Har i dag kun fargerikt, sporty og ”ungt” design. Bred strikk med tydelig skrift (Pierre Robert) Ligger i prismessig i midtsjiktet Er miljøbevisste Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Har fokus på etisk handel

Fant denne teksten på nett: Grønt punkt :03 Grønt punkt merket finnes på alle våre produkter. Symbolet betyr at Pierre Robert Group er medlem av Grønt punkt og at vi tar miljøansvar ved å frivillig betale en avgift for den emballasjen vi importerer og pakker våre produkter med. Grønt punkt er en nasjonal ordning for innsamling og gjenvinning av brukt emballasje. Vi oppfordrer alle å kildesortere all emballasje. Vi leter stadig etter nye metoder å emballere varene våre på som er mer miljøvennlig. HER KAN VI KOMME INN MED VÅRT EMBALLASJE KONSEPT?? Evt endre emballasjekonseptet til at man får pant for emballasjen?? Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt

Opps, fant også dette på nett: Samfunnsansvar Åpne og ansvarlige samarbeidsforhold Som Norges største leverandør på basisplagg til dagligvarebutikkene, er Pierre Robert Group opptatt av ansvarlighet i hele verdikjeden. Med flere merkevarer, et stort utvalg produkter og produksjon i både Asia og Europa tar Pierre Robert Group etikk og miljø svært alvorlig. - Arbeidet med etisk handel skal gi forbrukere en trygghet når de velger å kjøpe våre produkter, sier CSR Manager Margrethe Vikanes i Pierre Robert Group. Group/Samfunnsansvar Group/Samfunnsansvar

Grafisk framstilling av markedet Kjente merker i klesbutikker Klesbutikker egenproduksjon/ butikk- kjeder Matbutikker Billigkjeder

Grafisk framstilling av markedet fyll inn dyre merker..

Brukerundersøkelse Hva ønsker målgruppen? Hvor, hva, hvordan? Farger, form, merker? Pris? LENKE TIL UNDERSØKELSEN!

Vi vil ikke ha....

Videreutvikling Dette bildet er fra Pierre Robert, videreutvikle dette designet til smalere strikk, QR kode fremme på strikken?

Inspirasjon

Forarbeid Foto fra butikker, bilder av div. Boksere

Collager/ moodboards

Skisser+ konsept

QR- Inspirasjonsbilder bare rediger+fyll inn mer..

QR- koder i tiden bare rediger+fyll inn mer..

QR- kode QR= Quick Response Gir utfyllende informasjon om f.eks virksomhet, produkt, arrangement, hendelser osv. Kan lagre mer data enn strekkoder. F.eks URL- koblinger, geografiske koordinater og tekst Skannes via app til mobiltelefon

QR-kode i ØKO Festet foran på strikken (eller på vaskelappen?): gir informasjon om produktet og vedlikehold Festet på emballasjen: gir informasjon om støtteprosjekt, samt Grønt punkt og Etisk handel

Støtteprosjekt Fakta om produksjonen av miljøvennlig tekstil.. Bomull? Syntetisk? Farger? Overskudd til prosjekt regnskog... SØPPELPROBLEM: Emballasje -to i en pakning -Bruke pakningen til toalettmappe (forlenge levetid)

Prosjekt regnskog Fyll inn fakta (fiktivt prosjekt?) Bilder

Emballasjedesign Søppelproblem= toalettmappe Design: Bilde, QR kode, logo Materiale (plast)

Emballasje, skisser

Marked Plassering Belysning Reklame

Oppsummering

Videreutvikling

Bilder vi kanskje kan bruke en plass...