Revidert innføringsplan. Interne føringer Økt faglig konsentrasjon Kliniske ferdigheter Styrke profesjonell/faglig utvikling Masterekvivalent prosjektoppgave.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Advertisements

RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Evalueringen sett fra de evaluertes side.
Pilotprosjektet så langt
Hva er Fretex ?.
Ingeniørfaglig innføringsemne Evaluering av gjennomføring høsten 2011 ved HiG, HiOF, HiBu, HiVe og UiA Førstelektor Fred Johansen, HiG.
Studiekvalitet Master i flerkulturelt forebyggende arbeid med barn og unge Dosent Hilde Larsen Damsgaard, november 2013.
Page 1 Hvilke faktorer påvirker tid til forskning? Bjørn Stensaker.
Større fokus på ledelse i toårig teknisk fagskoleutdanning Ørsta 15. og 16. august 2013.
Difi-strategien Erfaringer og resultater av strategiprosessen
Gjennomgang av medisinstudiet
Oppdraget • I juli 2011 fikk Senter for omsorgsforskning Sør i oppdrag fra Helsedirektoratet å foreta kartlegging av hva som finnes av tiltak, fagutvikling.
Masterstudium Helsetjenester til eldre 120 studiepoeng.
Seminar om nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for høyere utdanning – internt seminar UiT h Førsteamanuensis Marit Allern, ILP, HSL-FAK.
Velkommen! Norsk 101 (5-10 trinn).
Redskapsintegrering i teknisk fagskole Årskonferansen i Kristiansund 2010.
Implementering av kvalifikasjonsrammeverket ved HSL - samhandling mellom vitenskapelig ansatte og administrasjon Julia Holte Sempler, rådgiver, seksjon.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Kvalitetsutviklingsplanen Oppsummering
Kommunikasjon på sykehus
HSH: Status før ny rammeplan Tresemesterordning: 7 uker sommerkurs med grunnleggende matematikk og fysikk. Innleveringsoppgaver underveis. Avsluttende.
Revidering av nasjonale planer (teknisk) Nasjonal fagskolekoordinator Bård Inge Thun. LærerkonferansenInnlandet 13. – 14. november 2013.
VELKOMMEN til Ingeniørutdanningskonferansen november, Scandic Hotel Oslo Airport, Gardermoen.
EVALUERING AV KVALITETSREFORMEN HOVEDPUNKTER Fagpolitiske foreninger Fung.generalsekretær Sigrid Lem.
Strategivalg knyttet til: Stabsfellesskap Lokal ledelse Kontorlokalisering.
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Å studere etter Kvalitetsreformen Per Olaf Aamodt.
FOKUS PÅ TRAUMER Forståelse og behandling av PTSD og komplekse traumer.
STYRKET KONTAKT MELLOM FUP OG FAKULTETENE Kort orientering vedrørende utvidet universitetspedagogisk konsultasjon Møte i studiekomiteen 8. desember.
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO Pedagogisk basiskompetanse for stipendiater Line Wittek Fagområdet for universitetspedagogikk Universitetet.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
SAMLINGSUTVIKLING FOR SKOLEBIBLIOTEKARER Drammensbiblioteket
5.og 6.studieår i ny studieplan
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
Farmasøytisk institutt, 2006 Velkommen til nye studenter 14. august 2006 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
Nasjonale utfordringer i lærerutdanningen Per Botolf Maurseth Utdanningsforbundets konferanse om lærerutdanning 29. Januar 2007.
Studentparlamentets handlingsplan Prioriteringer for utdanning Marianne Andenæs, leder av Studentparlamentet ved UiO Studiekomiteen
Prosjekt Felles innhold
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO FS: en bærebjelke i UiOs læringstjeneste HowTo: FS-> UREG -> ClassFronter (LMS) v/Bård Henry Moum.
Omsorgsteknologi ved HiB
Utviklet av pedagoger i
Det samfunnsvitenskapelige fakultet Tendens til utflating? ekstra midler til rådighet som enhetene.
Fokus på utdanning UiO’s verdi og synlighet er i stor grad knyttet til kvaliteten på de kandidater vi utdanner. UiO må styrke evnen til å drive strategisk.
Fra SRP/SUPR til SUPER Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Oslo 2014 – status (juni 2016) Ingrid Os Dekanmøtet,
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
LEDELSE VED UMB. UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP 2  Valgt leder = Ufarlig likemann?  Professoral fagledelse -> demokratisk valgt.
1 Pedagogisk institutt Bachelorprogram og Årstudium i pedagogikk.
Evaluering av ”videreutdanning i sykepleie til barn med smerte” Kull vår 2009 og høst 2009.
Dialogmøter om studiekvalitet Oppsummering STUT
Campus-funksjonalitet i FS
Antall LIS 1 i spesialisering høsten 2017
Ny ordning for Utviklingssentrene
Emneplanseminar
Digital eksamen for sikrere, bedre og mer effektiv sensur
Revisjon budsjettfordelingsmodell IMB
Redskapsintegrering i teknisk fagskole
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
Krav om sensorveiledninger – bakgrunn og intern oppfølging
Studieledernettverket 15. februar 2019
Studieplanarbeid EpN.
Utskrift av presentasjonen:

Revidert innføringsplan

Interne føringer Økt faglig konsentrasjon Kliniske ferdigheter Styrke profesjonell/faglig utvikling Masterekvivalent prosjektoppgave – 20 studiepoeng Valgfrie emner Mentorgrupper

Faglige føringer Studentene skal lære mer av generell kompetanse Ikke kopiere dagens dimensjonering Mindre fokus på høyspesialiserte funksjoner tatt ut av sammenheng Spirallæring (særlig relevant for fagkretser i flere moduler – indremedisin/kirurgi/framakologi) Mer bruk av AHUS, Lovisenberg og Diakonhjemmet - rotasjon

Hvem deltar? Liten stab –Prosjektleder og prosjektkoordinator –Tilknyttet personer fra studieseksjon, hvorav en med 50%, en delvis allokert til regelverksendringer –Studieseksjon arbeider med Oslo 2014 i tillegg til løpende drift FS Gjennomgang av regeleverket Eksamensrevisjoner Instituttene –Vitenskaplige ansatte –Stduieadministrativt personale

Styringsgruppa/fakultetstyret I revisjonsprosessen er det mange med: ModulAntall personer Grupper Mentorordning Evalueringer Karakter Elektive emner Kliniske ferdigheter Programråd Læringsutbytte Evalueringsformer Lærere Læringsformer Evalueringsformer Lærerstipend Fagplanutvalg Omfang av fag Grupper Mentorordning Evalueringer Karakter Elektive emner Kliniske ferdigheter