Frister til sortimentsvindu

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Advertisements

Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Referansegruppe for LUA
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
CE-merking av byggevarer
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
IT For medisinsk sekretær Fredrikstad Kai Hagali
Nyheter visma business
Diplomat Norge AS.
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Forstandere i trossamfunn
Oppstartsmøte e-resept 2013
Tidplusstid OPPLÆRING
Brukerforum SSP, 28. mai Status Test & godkjenningsordningen 2008 Av Magnus Alsaker.
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
Veg Vårsamling Hovedplan God dokumentasjon på faktisk behov Frist første kvartal 2013 Stor spredning Ny frist: 19. Juli 2013 Sendes på minimum begrenset.
Endringer av rutiner knyttet til bilagsbehandling for UiB
februar-søkere Utdanningsavdelingen Rådgiversamlinger 2012.
Orientering til klubbenes sekretærer Mjær ungdomsskole 20. mars 2010
Agenda Råd om/prosedyre for utenlandsopphold sett fra PuP (Bjørn Andersen) Råd om/prosedyre for utenlandsopphold sett fra instituttene Råd om/prosedyre.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Rutiner vedr. lønn eller næring Brukerforum 12. og 25. mai 2009 Økonomiavdelingen Ellen Marit Ribland.
Institutt for maskin- og marinfag Side 1 HOVEDPROSJEKTER 2006 FRISTER 19. Januar ”Forprosjekt” renskrevet og utfylt framdriftsplan levert til veileder,
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Hvordan gjøre det daglige arbeidet lettere?
GÅ UT PRISEN 2014 Et samarbeid mellom Sterk Reklame og JCDecaux.
Rutiner ved skade elever
Retningslinjer for klubber Det skal forligge en anlegg/baneperm Det skal foreligge en tegning av bane 1:1000 En klubb som skal ha sin bane godkjent skal.
Hallfordeling DFI Nye rutiner og kriterier. Rutiner hallfordeling Hallfordelingsansvarlig skal innhente de ulike gruppenes treningsbehov i hall og gymsal.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
PROSJEKT VÅREN 2015 I løpet av våren 2015 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
Ting å huske, samt en tidslinje for prosjektet Frode Svartdal 2. Desember 2014.
ENDELIG ER DET DIN TUR!. Nødvendige verktøy Linker herfra til universitetenes egne hjemmesider Fronter –
Byggesaksbehandling Tiltak som krever søknad og tillatelse Tiltak som krever søknad og tillatelse, uten krav om ansvarsrett Tiltak.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Pakkekontroll Mål: Kontrollere at kunder har mottatt pakker vi har sendt i posten.
PROSJEKT VÅREN 2014 I løpet av våren 2014 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
Oslo og Omegn Bilbransjeforening
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
SAMARBEIDSMØTE Dokumentasjon i forbindelse med retur av hjelpemidler fra kommunene.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Anskaffelse av uniformsprodukter
Er dagens bruk av lusemidler forsvarlig
First Level Controller
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Хяналт шалгалт, дүн шинжилгээний хэлтэс 2017 он
Debio – 1940 Bjørkelangen Åpningsside. Formålet med presentasjonen er å gi tilhører innsikt og forståelse i hvorfor Debio.
Mal for prosjektinfo og statusoppdatering til nasjonale fora
Mal for prosjektinfo og statusoppdatering til nasjonale fora
Utskrift av presentasjonen:

Frister til sortimentsvindu Nyheter Februar Mai September Reg.skjema/Dokumentasjon * 15. Oktober 1. Mai Oppdatert reg.skjema med FarmaLoggs informasjon November 15. Februar 15. Mai Vareprøver Vareleveranse til Alliance Healthcare Uke 1 Uke 13 Uke 30 * Utfyllende forklaring på hva som skal leveres inn finnes på neste side Fristene og fullstendig utfylte skjema innen fristen er en forutsetning for produktvurdering

Følgende må foreligge før produktvurdering gjøres Sendes inn elektronisk: Vareregistreringsskjema – fullstendig utfylt (unntak med FarmaLogg varenummer for nye varer uten distribusjon). Gjelder alle nye varer, inkludert ved varenummerbytte. (skjema og forklaring finner her: http://www.apotek.no/fakta-og-tall/for-bransjen/vareregisteret.aspx) Skjemaet fylles ut på norsk, korrekturlest og uten skrivefeil (brukes til nettbutikk/intranett/magasin etc). Ingen elementer limes inn eller legges med som vedlegg (f.eks. INCI). Dokumentasjon ihht gjeldene myndighetskrav og kjedens policy (se neste slide for utfyllende informasjon) Påstand (på sluttproduktets effekt) Kvalitet Sikkerhet (sikkerhetsvurdering av sluttprodukt) PDF av emballasje og eventuelle pakningsvedlegg Høyoppløselig bilde av produktet (min. 300 DPI og min. 1 MB) Navngis med varenummer og varenavn (XXXXXX Aaaaaa). PPT-presentasjon av produktet/serien – (malen finnes på boots.no). Hvis produktet er godkjent på Helfo, skal følgende oppgis: Hvilken prisliste (stomi, inkontinens, kateter, ernæring etc.) Nettopris (apotekets innkjøpspris) pr. stk og evt. pr. detaljistpakning. Maks refusjonspris – pr. stk og evt. pr. detaljistpakning. Vareprøve slik den vil bli solgt i våre apotek (3 eks av hvert produkt) sendes til Kategorissjef

Krav til dokumentasjon ved inntak av produkter innen selvvalg Påstandene skal være i samsvar med dokumentasjonen Alle grupper av produkter der effekt påstander brukes (unntatt legemidler) omfattes av krav på dokumentasjon. I tillegg kreves en sikkerhetsvurdering av sluttproduktet. Merk at en godkjennelse fra EU (normalt CE-merking) ikke automatisk innebærer en godkjennelse fra Boots apotek. Leverandøren skal vurdere alle påstander de ønsker å bruke i henhold til myndighetenes krav og gjeldende regelverk for produktet før det sendes til Boots apotek for vurdering. Boots apotek forbeholder seg retten å ha strengere krav på dokumentasjon enn hva som er lovpålagd. Dette både for kundenes sikkerhet og apotekenes faglige troverdighet. Eksempel på akseptabel dokumentasjon ”Suksesshistorier” hos enkelt individer regnes ikke som dokumentasjon ved vurdering av produktet