ORGANISERING AV NMBUs ADMINISTRATIVE APPARAT

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Buskerud Konkretisering av prosjekt organisering av administrasjonsfunksjonen 29. november 2006.
Advertisements

Operativ administrasjon 2014
Rekruttering av rektor og ledelse
På vei mot NMBU sekretariatsleder Knut Moksnes
OPAD 2014 Program: 1. Kort om OPAD-prosjektet
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Eiendomsavdelingen UiO
Den ideelle kommunesammenslåing
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
«Forbedringsprosess(en)»
FORBEDRINGSPROSESSEN Oppstartseminar Lasse Lønnum Universitetsdirektør.
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Agenda: Innledning – overordnet organisering
Fusjon HiO/HiAk - utfordringer og erfaringer
1 Sitat Dekanus, september 2010 «Vi har aldri levert en mer gjennomarbeidet og kvalitetssikret tertialrapport enn denne gangen.»
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
NTNU Noen administrative utfordringer.
Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.
Strategidokument NMBU - prosess
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Vurdering av behovet for verneplan for Sørkedalen
Samhandlingsreformen Avtaler Målsettingene med samhandlingsreformen er tredelt: Satse mer på å fremme helseforebygging for å redusere sykelighet og øke.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Felles studieadministrativt tjenestesenter
Eiendomsavdelingen UiO
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Fusjon Birkeland Innovasjon og Medinnova UiOs styremøte 2. mars 2010.
En innføring i politisk og administrativt system Bystyrets organer
1 Prosjekt ”DRIFTSAVDELINGEN - ORGANISERING 2009” Møte
Farmasøytisk institutt, 2006 Velkommen til nye studenter 14. august 2006 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
Erfaringsutveksling – hvordan kan man ivareta medlemmene under omstilling? Fusjon mellom UiT og HiTø Hovedtillitsvalgt Siri Johnsen Akademikerne.
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Felles LOSAM-møte Fellesadministasjonen Løypemelding – mulige modeller intern organisering
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
ORGANISASJONSPROSJEKTET

Interkommunal eierstrategi
Byteknikk Drift og Produksjon
Administrativ organisering
Valgkomitéinnstilling 2016
Generelt Organisasjonsprosjektet går etter planen Grunnlag nå:
Organisering, erfaringer og utfordringer
Orienteringssaker til SAMU-S
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Adm Etablering av nye fellestjenester
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Seminar Sælen kirke 23.nov 2017
Universitets- og høgskolerådets publiseringsutvalg
RÅDMANN TORLEIF LINDAHL
Organisering, erfaringer og utfordringer
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Internt handlingsrom (IHR)
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Seminar med partiene 14. november 2018
Politisk organisering Nye Drammen
Administrativ organisering -
Valgkomiteen innstilling 2019
Workshop #1 – Administrativ organisering
FORBEDRINGSPROSESSEN Oppstartseminar
Brukergruppa PH Leder: Hege Hafstad Johansen FFO/ADHD Norge
Utskrift av presentasjonen:

ORGANISERING AV NMBUs ADMINISTRATIVE APPARAT

Arbeidet med å samorganisere NVHs og UMBs administrasjon er organisert i eget prosjekt (OPAD 2014) for å sikre god koordinering, resultatoppnåelse og medvirking fra alle sentrale aktører

OPAD - Opplæring, ansvarskart OPAD Delleveranse 2 – Ansvars- og oppgavefordeling (frist: 15. november 2012) Arbeidsgruppene skal gi innspill til ansvars- og oppgavedeling på det administrative området på de ulike nivåene i det nye universitetet

Hvor er vi? sep okt nov des jan feb mar apr OPAD - Opplæring, ansvarskart Hvor er vi? sep okt nov des jan feb mar apr Styrings- og ledelsesmodell Vedtak styringsreglement Konkretisering – 1 drøfting Endelig vedtak Organisering av det administrative apparatet 1. drøfting Endelig vedtak Innspill til 1. drøfting For å sikre god samordning flyttes ansvaret for arbeidsgruppene  S 3.15 og S 3.16 til sekretariatet.  4

OPAD - Opplæring, ansvarskart Hva vet vi i dag? FS 48/12: Den relative andelen av administrative årsverk bør ikke øke. - Universitetsadministrasjonen har et samlet overordnet ansvar for å sikre stabsressurser og kompetanse til samtlige styringsnivåer. Det skal vektlegges å effektivisere det administrative apparatet og unngå doble oppgaver og funksjoner. - Antall staber, utvalg og øvrige fora søkes redusert ift det samlede nivå i UMB og NVH. - Det etableres en fullmaktsmatrise som tydeliggjør roller og ansvar Signaler fra FS-36/12: Det opprettes ikke egne administrasjoner for de vedtatte fakultetene

OPAD - Opplæring, ansvarskart Gruppeoppgave: Hvilke ønsker har gruppen for det fremtidige administrative apparatet ved NMBU? På området/områdene gruppen representerer: Hvordan kan det administrative apparatet effektiviseres slik at vi bla. unngår doble oppgaver og funksjoner? Hvordan kan vi skape robuste administrative funksjoner? Hvilke administrative oppgaver bør utføres nær brukerne og hvilke oppgaver krever ikke nærhet til brukerne? Vi blir ikke flere Ikke egne fakultetsadm NB: Skriftlig og elektronisk innlevering av hovedpunktene

OPAD - Opplæring, ansvarskart Møterommet Rosenhage Kommunikasjon Tonje Grave Birgitte Bye Studie og SEVU Vigdis Johansen Ole-Jørgen Torp Cathrine Strømø Bodil Norderval Einar Amundsen Melanie Etchell Drift og eiendom Torun Wirstad Trond Lyngsaas Kjersti Sørli Rimer Kjetil Oftebro Terje Holsen Forskning og bibliotek Ragnhild Solheim Colin Murphy Elin Kubberød Ågot Aakra Gina Clausen Geir Arne Rosvoll Anne Cathrine Munthe Personal og lønn Jan Olav Aarflot Ingeborg Hauge Høyland Lena Marie Kjøbli Heidi Saunes Torborg Storaas Turid V. Myklebust Line Bø Jeremiassen IT Geir Tutturen Margreth Reme Jostein Taksdal Lars Øimoen Bernhard Krogh Riiser Lars Vemund Solerød Gjermund Holden Henrik Wessert Arkiv Laila Smed Hans Gran Christian Meuche Følgende kan velge gruppe: Siri Margrethe Løksa Dennis Lund ? Kurt Johansen Parat Birger Kruse Elin Pålerud Parat Kai Tilley Knut Moksnes Paul Stray Finn-Hugo Markussen Økonomi Hans Christian Sundby Jan Olav Aasbø Jan Aldal Gunnstein Systad