Ung i BKK 19. oktober 2012. Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Møte for bedriftskontaktene 28. august * Kort status * Besøk fra Team Carma * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Møte for samkjøringsambassadører 5. november 2012.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
………………………………………………………..(Hvem i kommunen/bydelen)
Månedsbrev fra Blåklokka
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Konsept • Målet er å spare flest mulig kilometer bilkjøring i jobbreiser • Bedrifter stiller i 4 klasser etter bedriftenes størrelse. • De bedriftene.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Resultater Kundesenter
13. – 15. oktober Hva er RYLA? RYLA (Rotary Youth Leadership Award) er et seminar om ledelse. RYLA arrangeres av Rotary og er et tilbud til unge.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev fra Blåklokka
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Møte om samkjøring 4. januar
Møte for bedriftskontaktene 6. desember Teknologistatus Avslutning av høstkampanjen Julekampanje Vinterkampanje Bergens Tidende Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 2. november Teknologistatus Ambassadørnettverk Høstkampanje Møter fremover Bergens Tidende Agenda.
Ekstramøte for bedriftskontaktene 4. januar 2013.
Møte for samkjøringsambassadørene 6. desember 2012.
Møte for bedriftskontaktene 14. Mars * Status på vinterkampanjen * Veien videre * Finansiering * Kampanjevirksomhet etter påske Agenda.
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Møte for samkjøringsambassadørene 14. Mars * Status på vinterkampanjen * Avego – ny funksjonalitet og spørsmål Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 17. Januar Kort kampanjestatus Avego Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 14. Februar * Vinterkampanjen * Veien videre Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 30. april * Kort status * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 12. Juni * Kort status * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
Møte for samkjøringsambassadørene 17. Januar 2013.
Møte for samkjøringsambassadørene 14. Februar 2013.
Møte for bedriftskontaktene 18. november * Nåværende status * Statistikk * Carma-kampanje * Veien videre: * PUST * Kampanje fra vegvesenet m.fl.
Møte for samkjørere hos Aker Solutions 19. oktober 2012.
Insentivperiode 1, 2012 Startet 26. mars Avsluttes 15. juni Krav for å delta: Fra hver bedrift skal 10 brukere samkjøre 4 ganger.
Fremtidens matproduksjon
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
100 lure ord å lære.
Mobilitetsuken i Bergen 2010 Reis Smartere – Lev bedre
Monika S. Luktvasslimo 12. desember 2013
1Mobility Oslo - Presentation 01 Klar-ferdig-gå. 2Mobility Oslo - Presentation Vinneren ble avgjort med beste tekstforslag: Hva er det beste med.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
”Kom i form med Vinghøg ! ” Kjetil Olsen Bedriftsidretten i Norge.
Kristiansand Samkjøring i Bergensområdet Bytransport på en fornybar måte. Arild Eggen Prosjektleder.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Lagledermøte ”Du trenger ikke bekymre deg om helsen.” ”Den forsvinner av seg selv.” Robert Orben Norges Bedriftsidrettsforbund.
Oppdatering fra Ålesund. Her skal dere få et innblikk i hva vi har gjort med midlene vi har mottatt fra av dere.
Samkjøring i Bergen, Norge med en app som heter Carma Av: Kristian Amlie, samkjøringsentusiast 25. september København.
September fløy forbi og vi skriver oktober. Dagene så langt har vært preget av mye lek, både inne og ute. Barna koser seg med biler, dyr, bøker, sykler,
Brukerveiledning HentMeg. Last ned app HentMEG er tilgjengelig i App Store og Google Play.
Presentasjon av ny teknologi innen kjøretøyfaget
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Orientering for VSV, 13.desember: Arbeidsreiser med “klimakutt”
Presis, ofte og behagelig
SammeVei - bare raskere
Kom i form og ha det gøy sammen!
Høstens Store Aktivitetskonkurranse
Utskrift av presentasjonen:

Ung i BKK 19. oktober 2012

Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda

Daglig foretas det ca. 1 million reiser i Bergensområdet

3% sykler

10% er passasjer i privatbil

12% reiser kollektivt

19% går

56% er sjåfør i privatbil

Det å kjøre alene i fremtidens bytrafikk bør bli en uvane! -Arild Eggen, Statens vegvesen I rushtiden sitter det i snitt 1,17 personer i hver bil

Bergenstrafikken kan øke med 40% frem til 2030

Smarttelefoner med GPS og internett gir nye muligheter Flere apper kobler allerede sjåfører og passasjerer Statens vegvesen utvikler egne løsninger: – Samkjøringsappen HentMeg – Offentlig Samkjøringsplattform (OSP) skal koble sammen samkjøringsapper, og på sikt også taxi og kollektivtransport Bergenspiloten skal prøve ut samkjøringsapper og gjøre samkjøring til et reelt alternativ Prosjektet Spontan Samkjøring skal bruke moderne teknologi for å bedre utnytte de ledige setene Bergen er pilotby og verdensledende på spontan samkjøring!

Deltakere i Spontan Samkjøring

Dere kan benytte 2+ felt og komme fortere frem i rushtiden Du sparer bompenger og utgifter til drivstoff og vedlikehold Du får muligheten til å bli kjent med andre Du kan vinne flotte premier i kampanjeperioden Du kan selv velge hvem du vil dele bil med Du forplikter deg ikke til å reise samme rute til samme tid hver dag Du er med på å redusere kø og forurensning i Bergen Det er mange fordeler ved å delta i Spontan Samkjøring

Ambassadørene skal: – Støtte og være sparringspartner for bedriftskontaktene – Gi brukerstøtte til samkjørere fra sin bedrift / være superbrukere – Rekruttere nye samkjørere Ambassadørene får: – Ambassadørperm med mye informasjon – Eget forum på nettsiden – Egne insentiver (gavekort basert på hvor mange aktive samkjørere de har hatt siste måned) – Være først til å få tilgang til ny teknologi – Ambassadørsamlinger og tilgang til andre ambassadører Ambassadørnettverk

Ambassadørnettverket har fått en pangstart Vi har ambassadører hos Avinor, Ceragon, Hansa Borg, Odfjell Drilling og Reinertsen Sammen med bedriftskontaktene har de avholdt stands, samkjøringsverksteder og infomøter. Reinertsens ambassadører ble intervjuet for Byavisen, Odfjell Drilling og Reinertsens ble intervjuet for Vegen og Vi

9. oktober november Mål: – 300 deltakere (vårkampanjen: 150) – 200 aktive (vårkampanjen: 66) – 100 turer i løpet av en uke (vårkampanjen: 46) Insentiver: – Ukespremier trukket blant dem som har samkjørt minst to ganger den uken – Trekninger og premier også på slutten av kampanjen Høstkampanje – generell info

DEMO

IDEMYLDRING

Hva er deres beste ide for å gjøre spontan samkjøring mer utbredt?