Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Velkommen til en sjekk av alkoholvanene dine!
Inkluderingsarbeid i idrettslaget. INKLUDERINGSKONFERANSE januar – 2011 Svein Femtehjell.
Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Møte for bedriftskontaktene 28. august * Kort status * Besøk fra Team Carma * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Møte for samkjøringsambassadører 5. november 2012.
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Hurra for deg som fyller ditt år...
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
………………………………………………………..(Hvem i kommunen/bydelen)
American Express – Ny medlemsfordel i YS
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Konsept • Målet er å spare flest mulig kilometer bilkjøring i jobbreiser • Bedrifter stiller i 4 klasser etter bedriftenes størrelse. • De bedriftene.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling God leverandørdialog – veien til bedre anskaffelser NIMA – 7. juni 2012 – Per Harbø, NHO.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Del 2: Personlig økonomi.
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Nordfjordkryssing AS Nordfjordkryssing er et selskap som jobber for at det skal komme en bro ved Lote/anda innen Selskapet eies av Eid, Gloppen og.
Felles hovedprosjekt for IR- og IT-studenter (?) Hovedprosjekt = Bachelorprosjekt IT : 20 stp IR: 20, 15 stp.
B for bibliotek Bibliotekledermøtet 26. januar 2012.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev fra Blåklokka
Månedsbrev fra Blåklokka
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
Møte om samkjøring 4. januar
Møte for bedriftskontaktene 6. desember Teknologistatus Avslutning av høstkampanjen Julekampanje Vinterkampanje Bergens Tidende Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 2. november Teknologistatus Ambassadørnettverk Høstkampanje Møter fremover Bergens Tidende Agenda.
Ekstramøte for bedriftskontaktene 4. januar 2013.
Møte for samkjøringsambassadørene 6. desember 2012.
Møte for bedriftskontaktene 14. Mars * Status på vinterkampanjen * Veien videre * Finansiering * Kampanjevirksomhet etter påske Agenda.
Møte for samkjøringsambassadørene 14. Mars * Status på vinterkampanjen * Avego – ny funksjonalitet og spørsmål Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 17. Januar Kort kampanjestatus Avego Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 14. Februar * Vinterkampanjen * Veien videre Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 30. april * Kort status * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
Møte for bedriftskontaktene 12. Juni * Kort status * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
Møte for samkjøringsambassadørene 17. Januar 2013.
Møte for samkjøringsambassadørene 14. Februar 2013.
Møte for bedriftskontaktene 18. november * Nåværende status * Statistikk * Carma-kampanje * Veien videre: * PUST * Kampanje fra vegvesenet m.fl.
Ung i BKK 19. oktober Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda.
Møte for samkjørere hos Aker Solutions 19. oktober 2012.
Insentivperiode 1, 2012 Startet 26. mars Avsluttes 15. juni Krav for å delta: Fra hver bedrift skal 10 brukere samkjøre 4 ganger.
Sykkelundersøkelsen Stavanger kommune Formålet med undersøkelsen er å kartlegge holdning, adferd (handlinger, vaner) og intensjoner i forhold til.
Det norske velferdssamfunnet
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Mobilitetsuken i Bergen 2010 Reis Smartere – Lev bedre
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Øving 1 - Forretningsideen
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
”Kom i form med Vinghøg ! ” Kjetil Olsen Bedriftsidretten i Norge.
Kristiansand Samkjøring i Bergensområdet Bytransport på en fornybar måte. Arild Eggen Prosjektleder.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Lagledermøte ”Du trenger ikke bekymre deg om helsen.” ”Den forsvinner av seg selv.” Robert Orben Norges Bedriftsidrettsforbund.
Oppdatering fra Ålesund. Her skal dere få et innblikk i hva vi har gjort med midlene vi har mottatt fra av dere.
Samkjøring i Bergen, Norge med en app som heter Carma Av: Kristian Amlie, samkjøringsentusiast 25. september København.
Brukerveiledning HentMeg. Last ned app HentMEG er tilgjengelig i App Store og Google Play.
Presentasjon av ny teknologi innen kjøretøyfaget
Presis, ofte og behagelig
Orientering for VSV, 13.desember: Arbeidsreiser med “klimakutt”
SammeVei - bare raskere
Kom i form og ha det gøy sammen!
Høstens Store Aktivitetskonkurranse
Bilkollektivet SA
Utskrift av presentasjonen:

Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012

Presentasjonsrunde Hva er Spontan Samkjøring? Ambassadørrollen Teknologi Veien videre Agenda

Presentasjonsrunde

Daglig foretas det ca. 1 million reiser i Bergensområdet

3% sykler

10% er passasjer i privatbil

12% reiser kollektivt

19% går

56% er sjåfør i privatbil

Det å kjøre alene i fremtidens bytrafikk bør bli en uvane! -Arild Eggen, Statens vegvesen I rushtiden sitter det i snitt 1,17 personer i hver bil

Bergenstrafikken kan øke med 40% frem til 2030

Mindre tid tapt i kø Mindre utslipp og forurensning God helsegevinst Mer effektiv fordeling av midler til veibygging og vedlikehold Samfunnet har mye å vinne på færre biler

Smarttelefoner med GPS og internett gir nye muligheter Flere apper kobler allerede sjåfører og passasjerer Statens vegvesen utvikler egne løsninger: – Samkjøringsappen HentMeg – Offentlig Samkjøringsplattform (OSP) skal koble sammen samkjøringsapper, og på sikt også taxi og kollektivtransport Prosjektet Spontan Samkjøring skal bruke moderne teknologi for å bedre utnytte de ledige setene Bergen er pilotby og verdensledende på spontan samkjøring!

Man vet hvem man samkjører med på grunn av forhåndsregistrering Man kan begrense hvem man ønsker å matches med (kjønn, rating osv) Passasjeren kan planlegge på forhånd og vet når det kommer noen som skal riktig vei Det kan gis insentiver til sjåfør og passasjer Spontan samkjøring har flere fordeler over tradisjonell haiking

Dere kan benytte 2+ felt og komme fortere frem i rushtiden Du sparer bompenger og utgifter til drivstoff og vedlikehold Du får muligheten til å bli kjent med andre Du kan vinne flotte premier i kampanjeperioden Du kan selv velge hvem du vil dele bil med Du forplikter deg ikke til å reise samme rute til samme tid hver dag Du er med på å redusere kø og forurensning i Bergen Det er mange fordeler ved å delta i Spontan Samkjøring

Ambassadørene skal: – Støtte og være sparringspartner for bedriftskontaktene – Gi brukerstøtte til samkjørere fra sin bedrift / være superbrukere – Rekruttere nye samkjørere Ambassadørene får: – Ambassadørperm med mye informasjon – Eget forum på nettsiden – Egne insentiver (gavekort basert på hvor mange aktive samkjørere de har hatt siste måned) – Være først til å få tilgang til ny teknologi – Ambassadørsamlinger og tilgang til andre ambassadører Ambassadørnettverk

Og nå noe helt nytt… PRESENTASJON FRA AVEGO

24. september UTSATT TIL FØRSTE MANDAG ETTER AVEGO 3 KOMMER SOM NEDLASTING, SANNSYNLIGVIS 1 ELLER 8. OKTOBER– 30. november Foreløpige mål: – 300 deltakere (vårkampanjen: 150) – 200 aktive (vårkampanjen: 66) – 100 turer på en uke som maks (vårkampanjen: 46) Ukespremier (ca kr 250) trukket blant dem som har samkjørt minst to ganger den uken Kvalifikasjon til ukestrekning gir også ett lodd pr uke til trekninger på slutten av kampanjen Mulighet for å fokusere på ulike «korridorer», f.eks. Os – Kokstad Høstkampanje – generell info

Hva ønsker din bedrift å gjøre og når? Eksempler: – Stand – Infomøte – Samkjøringsverksted – Intern kommunikasjon – Interne aktiviteter (eks. Odfjell Drilling) – Interne insentiver Høstkampanje – bedriftsspesifikke aktiviteter

Bli kjent med Avego 3.0 Diskuter internt hvordan dere ønsker å drive høstkampanjen hos dere Fyll ut bedriftsinformasjon og send til Inki Inki sender dere informasjon om samkjørere hos deres bedrifter Jevnlige ambassadøraktiviteter Veien videre