Alt-i-ett-bøker med elevnettsteder og felles lærerressurser.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SKJÆREHASTIGHET Skjærehastighet er et viktig moment for elever på grunnkurs mekaniske fag. Skjærehastighet finner vi som et av hovedelementene i dreiing,
Advertisements

Fra idè til ferdig produkt
SkrivBIB - et verktøy for forskere, studenter og bibliotekarer.
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Knut Grønvold •Eidsvoll videregående skole •Fagbrev som forskalingssnekker •Svennebrev som tømrer •Hovedfag i pedagogikk •Utdannet innen karriereveiledning.
FOKUS. MENNESKE OG SAMFUNN
Elevressurs Basis uten innlogging
Nettstedet – struktur.
Matematikk for yrkesfag
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
8 Skumlesing.
Ndla.no - versjon 2.0Nasjonal digital læringsarenaNorwegian digital learning arena Eksempel: Hudens oppbygningHudens oppbygning Eksempel: Hudens oppbygningHudens.
Flipped Classroom – Omvendt klasserom
EIK - fagskole IKT i regnskap Karl Klaussen.
Merkantil fagskole Modul:Grunnmodul Fag:Regnskap Emne:IKT i regnskap Fagansvarlig:Norsk eLæring Fagutvikler:Karl R. Klaussen Veileder: Merkantil fagskole.
Programmering av dynamiske websider i C# - hva er det, og hvordan undervise? Tom Heine Nätt.
Lærerprofesjonens etiske plattform
Øving 6: Med utgangspunkt i Internett/Web teknologi skal vi se på hvordan vi kan opprette nye foretningsmodeller. Vi skal ta utgangspunkt i lærebok-produksjon.
Fordeler og ulemper En presentasjon fra gruppe 1 1R1 26 sept. 03
SkrivBIB - et verktøy for forskere, studenter og bibliotekarer.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Erfaringer fra pre-pilot på Haumyrheia skole, 8.trinn Jobbet med tema Kristiansand (hadde samtidig et iPad-prosjekt)
Ungdomsgruppe Pedagog, BUP Levanger
LDO sine verktøy for bedre likestillingsarbeid.
TIDSLINJER 1.
ERGO FYSIKK 1 nettsted.
TALL I ARBEID Lærebok ● Elevnettsted ● Lærernettsted.
SPINN nettsted.
FOKUS Samfunnsfag – forenklet utgave
TIDSLINJER nettsted.
ERGO FYSIKK 1 Lærebok ● Studiebok ● Elevnettsted ● Lærernettsted.
MATEMATIKK 1T Lærebok ● Oppgavesamling ● Elevnettsted ● Lærernettsted
MATEMATIKKNETTSTEDER inkl. lærerressurser
Læreplanendringene i 1T/1P/2P/påbygging og de nye bøkene
Velkommen til Aschehougs matematikkurs
«Raskt til kjernen av fagstoffet»
Praktisk bruk av Lærerens digitalbok og gratis digitale elevressurser
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Smartbok Våre kjente læreverk i digital utgave Ellen M. Miljeteig
”DEN LILLE GANGETABELLEN” Multiplikasjon
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Flipped Classroom – Omvendt klasserom 2013 Seksjon for digital kompetanse.
Yrkesfagmatematikken i kunnskapsløftet Valgmuligheter Lærebøker Utfordringer.
Lese digitalt Å lese digitalt – og viktigheten av navigasjon.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
I samme verden Revidert 2013 Bilde inn. Tre integrerende grep Det religiøse livet som inngang til det sentrale Etikk framhevet som et gjennomgående.
Kapittel 1. Tilpasning til samfunnet Del 1: Individ og samfunn Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 2a definere.
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
Nye Sinus 2P Bilde inn. Ny eksamensordning der eksamen i 2P ikke omfatter stoffet i 1P Har mye bedre tid i kurset, og kan gå grundigere inn på hvert tema.
Oppsummering Litt om våre læremidler Litt om klasserom.net
Salg 2 for elektrikere - et forslag
A Melding fra lærer Melding til elev Melding fra elev ASCII-kode
Kapittel 8. Hva kan true demokratiet?
Kart og Kompasskurs DNT Oslo og Omegn 2.mars 2017
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Målrettet opplæring i grunnleggende norsk
Praktisk bridge Spill 6.
Systematisk Observasjon av Lesing.
A Melding frå lærar Melding til elev Melding frå elev ASCII-kode
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Målrettet opplæring i grunnleggende norsk
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Basis Lesing Panorama Vg3 Læreplanmål:
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Alt-i-ett-bøker med elevnettsteder og felles lærerressurser

Alt-i-ett-bøker (oppgavesamlingen bak i boka) Nytt format og nytt design Aktivitet i starten av kapitlene Løpende innlæringsoppgaver der teori og eksempler blir direkte etterfulgt av oppgaver L æ r e b ø k e n e

”Stifinneren” åpner for fleksibel bruk av oppgavestoffet der sti 1 er den enkleste, osv. Henvisninger til oppgavesamlingen Kapitteltest og sammendrag Digitale verktøy: Lommeregner, regneark, dynamisk konstruksjonsprogram L æ r e b ø k e n e

2P – side 3 Elevens forord er byttet ut til fordel for en guidet tur gjennom lærebokstoffet.

2P – side 60 Eksempel på aktivitet i starten av hvert kapittel.

2P – side176 Stifinneren i starten av hvert kapittel i oppgavesamlingen inneholder tre forskjellig forslag til stier. Sti 1 er den enkleste, osv.

2P – side 134–135 Eksempel på løpende innlæringsoppgaver der teori og eksempler blir direkte etterfulgt av oppgaver.

2P – side 189 Oppgavesamlingen bak i boka inneholder ”vanlige” oppgaver, flervalgsoppgaver, eksamensforberedende oppgaver og oppgaver for diskusjon og samarbeid. Stifinneren brytes også ned på under- kapittelnivå og plasseres innledningsvis i hvert underkapittel.

2P – side 98–99