Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skjønnlitterær fortelling
Advertisements


Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
HVA ER DU REDD FOR? Et tv-program som ”ufarliggjør” det barn er redd for. På ulike måter. Informativ, billedlig, morsom og engasjerende. De som sender.
Kapittel 14 På tur i skogen
”Ærligere sammen” Anne Brigitta Langmoen Kvelland.
Kapittel 5 Ekteparet Alfaro spiser meksikansk middag.
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
De 10 bud 10 måter å elske på.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
En måte å lese Bibelen på
Aggression Replacement Training
O PPGAVE 21 Side O PPGAVE 21 Da Mor (bli) ble sammen med Jan, (flytte) flyttet vi inn i det store huset hans nede ved sjøen. Jeg (få) fikk.
Kapittel 48 Elina møter en mann på fjellet.
Kapittel 6 oppgave a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Kapittel mai hos Reza og Heidi.
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Johannes 16, Om sorg og glede
Taushetsplikt for frivillige
H VERDAGSREHABILITE RING Opplæring for ressurspersoner Del 2 Samarbeidsprosjekt mellom: Froland, Arendal, Risør, Grimstad, Åmli, Tvedestrand og Vegårshei.
GOD MORGEN.
Kapittel 3 En vanlig dag.
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 1 oppgave b Sett inn adjektivene i riktig form
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Sett inn synes eller tro.
Sett inn nok på riktig plass.
Gjør om fra preteritum aktiv til preteritum passiv 
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Side 162 Sett inn riktig preposisjon eller adverb
Mormor har ikke spist frokost. Har du?
Kapittel 2 oppgave e) Sett inn preposisjoner eller adverb
Kapittel 40 Personlig økonomi.
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
Kapittel 6 oppgave g Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
De 10 bud som du finner i Bibelen
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Kroppen som Gud har villet
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 4 oppgave f. Sett inn riktig form av eiendomspronomenene.
Feltanalyse Det kan stå bare ett ledd foran det finitte verbalet i vanlige setninger (fortellende helsetninger). Denne plassen kalles FORFELTET. Oftest.
Kapittel 38 Petters familie.
Han sier: Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, men venner.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Hva er den beste måten å trene hund på?
Fevik En tur til Fevik.
Psykologisk førstehjelp
Kapittel 46 Utviklingssamtale.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 6: Heidi er lei av å rydde og vaske
Sinne Film:
Oppgave 6 a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Kapittel 6 f) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Å se andre innenfra og seg selv utenfra
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.

f) Sett inn sin, si, sitt sine, hans, hennes eller deres. Reza gleder seg til å komme hjem til kona (til Reza) __. Kona (til Reza) __ er visst litt sliten i dag. Reza snakker til barna (til Reza) __. Reza og Heidi har tre barn. Barna (til Reza og Heidi) __ er snille. Reza hører en høy lyd idet han tar i dørhåndtaket på huset (til Reza og Heidi) __. Reza har vondt i hodet. Hodet (til Reza) __ verker. Heidi smiler litt mot ham når han kommer, men smilet (til Heidi) __ ser så rart ut. Heidi forsøker å fortelle litt om tankene (til Heidi) __. si hans sine deres hennes

f) Sett inn sin, si, sitt sine, hans, hennes eller deres. Barna rydder opp i lekene (til barna) __ før de setter seg for å spise. Lekene (til barna) __ ligger nå på rommet (til barna) __. Heidi kjenner at kroppen (til Heidi) __ er sliten. Heidi ser mot barna (til Heidi) __. Barna (til Heidi) __ er litt større nå. Barna ser mot (til barna) __ mor. Moren (til barna) __ er snill. Alle mennesker må takle (til menneskene) __ egne problemer. Problemene (til menneskene) __ kan ikke løses av andre. Norge har (til Norge) __ utfordringer. Hverdagen (til Heidi) __ har mange utfordringer. sine deres – deres hennes sine – hennes sin – deres