Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Normer, verdier og holdninger
Advertisements

Grafisk design Visuell kommunikasjon
Levanger kommune rådmannen Dialogseminar Åre 15. – Rådmannen Ola Stene - Status og hovedutfordringer 1 Status og hovedutfordringer pr 16. februar.
Markedsføring og pressearbeid
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Kommunikasjon Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon2 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Arbeidsglede! En analyse av fenomenet arbeidsglede slik det oppleves av operasjonssykepleiere. etw/sept./2007.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Regnskapsoppsett i Excel
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Studentliv kurs i PR og markedsføring - Modul 8 1 Henge opp informasjon Plakater Ulike typer oppslagstavler Vis god plakatskikk Bannere På Frederikkebygningen,
© Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis
NFF FINNMARK.
Sykkelbynettverket Mer vekt på dialog Foto: Knut Opeide.
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
God kommunikasjon – vær trygg
Sykkelby- nettverket 80 kommuner, 15 fylkeskommuner og regionene i Vegvesenet Regionale samlinger, Storbysamling, studietur, todagers kurs i planlegging.
Sykkelbynettverket Mer vekt på dialog Foto: Knut Opeide.
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon 1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
NORGES JEGER- OG FISKERFROBUND UNGDOMSLEDER AKTIVITETER OG TIPS.
Prosjekt Arbeidskraft Hovedformål og delprosjekter Vi tror på muligheter.
Samarbeid med frivillig Organisasjoner  Det å flytte og etablere seg på nytt er spesielt belastende for barn og unge som må lære et nytt språk, beherske.
Hva er lykke og hva det som gjør oss lykkelig?. Hvordan oppstår lykke? Forskere har funnet ut at vi er selv med på å skape lykke I forskning er ikke lykke.
Krisesenteret i Telemark
Hvordan står det til med…
Retorikk.
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Håndball mot homohets ”Ytringer kan skade”
Enhet: Sist oppdatert:
Kapittel 1 SAMSPILL.
Kommunikasjon.
Utvikling av merkevaren Toftøy Barnehage
Å veve sammen et samfunn: sosialøkologi i nærmiljøet
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Hovedmål: 2200 nye medlemmer den
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Kristiania rotaractklubb
Utskrift av presentasjonen:

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene –Større trygghet som organisasjon –Større muligheter som organisasjon

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 2 Profilering –Innebærer alt foreningen foretar seg. –Handler om å kommunisere foreningens profil til omgivelsene.

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 3 Kommunikasjon –Stammer fra latin, og betyr "å gjøre felles" –Ved å kommunisere kan følelser, opplevelser, tanker og ønsker gjøres felles for flere mennesker –Dette er forutsatt at sender og mottaker tolker budskapet på samme måte

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 4 Hviskeleken!

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 5 Hviskeleken Veien til lykken er lang og svingete sa den blå kanin, men lenge leve enga!

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 6 Profilering Felles persepsjonsområde MottakerAvsender

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 7 Profilering skal –Gi omgivelsene nødvendig kjennskap til organisasjonen –Få organisasjonen til å fremstå som troverdig, positiv og attraktiv –Gjøre negative fordommer om til positive

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 8 Intern organisering –Sørg for god kjennskap til foreningen internt –Én person har ansvar for all ekstern kontakt –Nettverket bør grundig dokumenteres

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 9 Hold jernet varmt! –Informer om foreningens drift –Inviter til møter og arrangementer –Rapporter jevnlig fra møter og arrangementer

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 10 Foreningens omgivelser OmgivelseneForeningen OverordnedeLærerens yndling Sponsorer/samarbeidspartnereTilretteleggeren Medorganisasjoner/nettverkEn god og nødvendig venn MediaInnovatøren PublikumForføreren

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 11 God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene –Større trygghet som organisasjon –Større muligheter som organisasjon