Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5
Profil for foreningen bør etableres først Hvem er dere? Hvordan skal dere fremstå? Hvilke budskap vil dere nå ut med? Grunnlaget for markedsføring 2 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 1
1. Tittel 2. Mål 3. Produkt 4. Pris 5. Ressurser Markedsføringsplan 3 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 2 6. Suksessfaktorer 7. Hva trenger man? 8. Målgruppe 9. Budskap 10. Kanaler
Valg av målgruppe styrer valg av kanal Målgruppe og kanal 4 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 2 Aktive Passive Potensielle Jungeltelegrafen E-post Diskusjonsforum Nettsider Sosiale medier Medlemmer Plakater Banner Flyers Medieomtaler Nyhetsbrev Sosiale medier Hand-outs
Vinkling Overskrift Ingress Brødtekst Sitat Kontaktpersoner Pressemelding 5 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 3
Bygg nettverk av mediekontakter Forstå journalisten Velg redaksjon for saken og ta kontak Bruk pressemeldingen Praktisk pressearbeid 6 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5