Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Bevisst kommunikasjon innad og utad
Rett på sak.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Media håndtering og kommunikasjon
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Markedsføring og pressearbeid
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 13 1 InDesign - kombinerer tekst, bilde, illustrasjoner og annet.
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Kommunikasjon. Det virker på meg som om kirka noen ganger er redd for at budskapet ikke holder mål. Selvfølgelig holder det mål! Trond Viggo Torgersen.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Målrettet mediearbeid - Hvordan selge dine saker til pressen
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 4
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 10
Regnskapsoppsett i Excel
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 11 1 Illustrator.
Studentliv kurs i PR og markedsføring - Modul 8 1 Henge opp informasjon Plakater Ulike typer oppslagstavler Vis god plakatskikk Bannere På Frederikkebygningen,
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Den vanskelige samtalen
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
Hva er kommunikasjon?.
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
Medier og medietekke Av Roy Hovdan
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Hvordan nå frem til velgerne med informasjon? Valgforum 21. november, Trondheim Maren H. Blaalid, Oslo kommune.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
MEDIENE LAR SEG PÅVIRKE !
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Workshop: Synliggjøring av prosjekter Hvordan tiltrekke seg oppmerksomhet rundt prosjektet – råd og tips til promotering.
Informasjonsvirksomhet Kontakt med media – trussel eller mulighet? Morten H. Rolstad Forum for tillitsvalgte 18. april 2008.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Hagelagenes nettsider
Markedsføring.
Hvilke plattformer bruker dere?
INFORMASJONS- ARBEID FOR
Hagelagenes nettsider
Hovedmål: 2200 nye medlemmer den
Kompetansedeling for studenters suksess i høyere utdanning
Norges kulturvernforbund
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5

Profil for foreningen bør etableres først Hvem er dere? Hvordan skal dere fremstå? Hvilke budskap vil dere nå ut med? Grunnlaget for markedsføring 2 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 1

1. Tittel 2. Mål 3. Produkt 4. Pris 5. Ressurser Markedsføringsplan 3 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 2 6. Suksessfaktorer 7. Hva trenger man? 8. Målgruppe 9. Budskap 10. Kanaler

Valg av målgruppe styrer valg av kanal Målgruppe og kanal 4 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 2 Aktive Passive Potensielle Jungeltelegrafen E-post Diskusjonsforum Nettsider Sosiale medier Medlemmer Plakater Banner Flyers Medieomtaler Nyhetsbrev Sosiale medier Hand-outs

Vinkling Overskrift Ingress Brødtekst Sitat Kontaktpersoner Pressemelding 5 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 3

Bygg nettverk av mediekontakter Forstå journalisten Velg redaksjon for saken og ta kontak Bruk pressemeldingen Praktisk pressearbeid 6 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5