Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Advertisements

Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Rapport av markedsundersøkelse
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Fyrverkeri- spørreundersøkelse Gjennomført av Norstat i perioden 1-7 august 2006 på vegne av Norsk pyroteknisk bransjeråd.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Undersøkelse foretatt av Respons Analyse
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Holdninger og myter om kultursponsing Ved Elizabeth C. Bjørn-Hansen og Anne-Britt Gran - Undersøkelsen er utført for Forum for kultur og næringsliv.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Innhold Prosjektinformasjon 2 Sammendrag 4
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Innbyggerundersøkelse Undersøkelse gjennomført for Enebakk kommune Opinion AS April-mai 2015.
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Bistandsmidler og utvikling Gjennomført for: Redd Barna Gjennomført av: Ipsos MMI Dato: 4. november 2013.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Nye former for deltakelse Fortsatt bruker rundt tre av fire velgere stemmeretten ved stortingsvalg, men valgdeltakelsen er på et lavt nivå sammenliknet.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Hægebostad kommune Opinion AS Juni 2016.
Medievaner i valgkamp Rune Karlsen Institutt for samfunnsforskning Presentasjon for Oslo Senterparti
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Utvalg og metode Målgruppe
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
Sterk tilbakegang for papiravisene
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Forskningsdesign: eksperiment
Kommunikasjon med deprimerte eldre
Grue - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007

InFact Tlf Undersøkelse intervjuer Nordmenn, + 15 år Vekting på kjønn, alder, geografi og partivalg 07 Feilmargin +/- 3,1% Telefoniundersøkelse gjennomført 11. september 2007 av InFact

InFact Tlf Hvilken grad benyttet du følgende mediekanaler for å orientere deg om politikk og partier før valget?

InFact Tlf Hvor stor nytte hadde du av denne informasjonen?* * = Kun besvart av respondenter som har brukt respektive mediekanal

InFact Tlf Hovedfunn Bruk Tradisjonelle kanaler - aviser og TV – er mest brukte kilder Nettaviser er 3. mest brukte, etterfulgt av radio, informasjon i posten og direkte kontakt med politikere. Blogger er minst brukte medium Valg av mediekanaler reflekterer tilgjengelighet og normal utbredelse

InFact Tlf Hovedfunn Nytte Aviser er i særstilling, ved at det både er mest brukt og gir mest nytte TV og Nettaviser viser lav nytte i forhold til høy bruksfrekvens Kontakt med politikere gir stor nytte, men er lite brukt Blogger gir lav nytteverdi, men nytten er dog høyere for de yngste ”Manuelle” medier gir større nytte enn elektroniske medier

InFact Tlf Konklusjon Bortsett fra aviser og blogger er det ingen sammenheng mellom bruksfrekvens og nytteverdi Bruk av mediekanaler reflekterer tilgjengelighet og generell utbredelse ”Manuelle” medier har høy nytte mens elektroniske medier scorer lavt på nytte Kvinner bruker alle kanaler i større grad enn menn unntatt nettaviser Kvinner anser nytteverdien større enn menn på samtlige kanaler unntatt radio