MSDR : Microsoft Direct Respons
Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling –selge produkter –bestille katalog –abonere på nyhetsbrev Gir tilstedeværelse i minimum 4 måneder Eget program hvor du selv bestemmer pris, optimaliserer annonser og drar ut statistikk –Fungerer som et auksjonssystem hvor du byr på klikkpris.
Hvilke formater og plasseringer 300x250, 728x90 og 180x150 MSN portalen (forside+kanaler) WL Today WL Spaces Oppmerksomhet Segmentering Dekning WL Hotmail
Hvordan fugerer MSDR i praksis Kunden må stille med tre annonseformater –Mulighet til å bytte materiell 1 gang i uken –God mulighet til å finne ut hviket budskap som gir best resultat Kunden legger inn bud per klikk og hvor mye han er villig til å investere per måned Annonsen som er mest effektiv prioriteres av systemet 4 Effektivitet = Repons x Bud
Når anbefaler vi MSDR? Behov for høyt volum, trafikk og tilstedeværelse Respons – ikke behov for spesielle plasseringer og kampanjeperiode Suksesskriterier og Tips Annonser som oppfordrer til klikk Hold det enkelt, 1 budskap per annonse Visuelt attraktive annonser Bytte annonsemateriell ofte (annen hver uke) Berøre et aktuelt emne (Valg, Fotball EM, røykeslutt i januar etc)
Minimuns investering Investering ,- kroner Inkluderer 2 ukers kampanjetest for å optimalisere plasseringene –3 mill visninger –CPM = 15 – netto Inkluderer 4 måneders tilstedeværelse på MSDR –25.000,- per måned – fordeles jevnt over alle månedene –Minimums CPC er kr 5,50 6