MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Inkluderingsarbeid i idrettslaget. INKLUDERINGSKONFERANSE januar – 2011 Svein Femtehjell.
Advertisements

Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Del 2: Personlig økonomi.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Forslag til tre forbedringstiltak for
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering.
Slipp oss til - ungdom inn i landbruket - Presentasjon for (din kommune/temamøte)
Digital markedsføring
Vi kjøper seere Gross Rating Points og Target Rating Points er den offisielle valutaen i markedet personer over 12 år har tilgang.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
LR Academy Differansebonus. Differansebonus premierer utviklingen av din business på et tidlig stadium i din LR karriere. Bonusen avhenger av månedlig.
Salg og markedsføring på internett – muligheter for Vekstbedriftene 22. okt 2009, Nina Furu.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Santa Maria effektstudie •Målsetting med kampanjen: •Promotere ny produktkategori Santa Maria Red Fusion •Øke kjennskap og salg av Santa Maria.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Dyreparken på 300 sekunder.
Fiksjon eller virkelighet? Boligplanlegging Alle med på laget.
Undervisning i personlig økonomi Ungdomsskole
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Strømmodul i Uni Eiendom?
INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering.
Del 2: Personlig økonomi.
Basert på 50 kundepoeng Dere skaffer kunder som bruker våre tjenester. Sponsor Comunication Sum er månedlig utbetaling. Dere viser noen andre den samme.
Veiviser for utfylling av elektronisk innkjøpsanmodning
FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING
B for bibliotek Bibliotekledermøtet 26. januar 2012.
Rotary Foundation Seminar høsten The Rotary Foundation er Rotarys hjelpeorganisasjon.
Markedsføring og pressearbeid
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
2 Daypart: B sesong:CPT 136,- CPT 169,- GRP 5.331,- GRP 6.625,- A sesong:CPT 172,- CPT 226,- GRP 6.742,-GRP 8.859,- A+ sesong:CPT.
Å gjøre det man liker best, hver dag i ni måneder Alle opplevelsene og det å være sammen med andre, gjør at du lærer vanvittig mye om deg selv Finne ut.
Å gjøre det man liker best, hver dag i ni måneder Alle opplevelsene og det å være sammen med andre, gjør at du lærer vanvittig mye om deg selv Finne ut.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
LR-Akademi Grunnlag markedsføringsplan LR-Akademi LRs forretningsmodell.
FRI BRUK frem til 1. mai Gjelder ved kjøp av all in 1 med 12. mnd avtale før all in 1 inkluderer 500 ringeminutter, 500 SMS og 500 MB for kun.
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Lansering av nytt tilbud! Kartleggingsstøtte til eksisterende bygg Kundeseminar 28. januar 2015 Håvard Solem, Programansvarlig.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
LUT2, høst 2008 Høgskolen i Vestfold
Treff flere relevante FINN-brukere med din annonse Økt synlighet blant anbefalte annonser – 7 dager.
Øk sannsynligheten for at flere FINN-brukere ser din annonse på FINN.no Øverst i resultatlisten – 7 dager.
BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen.
Sykkelen.no Alt om sykler og utstyr. Misjon “Vi skal hjelpe norske forbrukere å navigere i utstyrsjungelen.”
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
TIPPELIGAEN #kvalitetstid Kampanje #kvalitetstid Vi ferd i gstiller i disse dager en kampanje vi håper skal få enda flere til å gå på kamp. Innfallsvinkelen.
UiO – Studentrekrutteringskampanje Q1-Q2, 2016
Økt synlighet blant anbefalte annonser – 7 dager
Rekrutteringskampanjen 2015
Tips for bruk av sosiale medier
PrEsentasjon.
ADR & SCANNERKORT.
Flere lesere, flere muligheter
Investering og finansiering INEC 1800
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Investering og finansiering INEC 1800
Sett inn bilde av produkt her
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

MSDR : Microsoft Direct Respons

Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling –selge produkter –bestille katalog –abonere på nyhetsbrev Gir tilstedeværelse i minimum 4 måneder Eget program hvor du selv bestemmer pris, optimaliserer annonser og drar ut statistikk –Fungerer som et auksjonssystem hvor du byr på klikkpris.

Hvilke formater og plasseringer 300x250, 728x90 og 180x150 MSN portalen (forside+kanaler) WL Today WL Spaces Oppmerksomhet Segmentering Dekning WL Hotmail

Hvordan fugerer MSDR i praksis Kunden må stille med tre annonseformater –Mulighet til å bytte materiell 1 gang i uken –God mulighet til å finne ut hviket budskap som gir best resultat Kunden legger inn bud per klikk og hvor mye han er villig til å investere per måned Annonsen som er mest effektiv prioriteres av systemet 4 Effektivitet = Repons x Bud

Når anbefaler vi MSDR? Behov for høyt volum, trafikk og tilstedeværelse Respons – ikke behov for spesielle plasseringer og kampanjeperiode Suksesskriterier og Tips Annonser som oppfordrer til klikk Hold det enkelt, 1 budskap per annonse Visuelt attraktive annonser Bytte annonsemateriell ofte (annen hver uke) Berøre et aktuelt emne (Valg, Fotball EM, røykeslutt i januar etc)

Minimuns investering Investering ,- kroner Inkluderer 2 ukers kampanjetest for å optimalisere plasseringene –3 mill visninger –CPM = 15 – netto Inkluderer 4 måneders tilstedeværelse på MSDR –25.000,- per måned – fordeles jevnt over alle månedene –Minimums CPC er kr 5,50 6