Hva er viktig for næringslivet når sponsorobjekter velges ? Jacob Lund Sponsorsjef DnB NOR.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
14:00 Erfaringsutveksling
Advertisements

Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
1 23. juni 2014 Styrer Norges Bank norsk næringsliv?
Figurer til artikkel i Penger og Kreditt 1/10
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
12. Oppsummering.
Vårt samfunnsengasjement
Dialog med leverandører Innhenting av markedsinformasjon Næringslivets Forum for Offenlige Anskaffelser Partner Harald Alfsen Inventura.
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
Folketrygdfondets bidrag til næringslivet – eierskapsutøvelse og kapital DNB 27. januar 2014 Olaug Svarva 1.
RIO påvirker og utvikler prosessene som skal gi rusavhengige bedre tilbud Et samfunn hvor alle skal få tilrettelagt veien ut av rusrelaterte problemer.
Drammen International Programme Nytt tilbud for VG1-elever.
Forsikringsavtale for Leiv Eiriksson Nyskaping AS Avtalen gjelder for etablerte og nystartede bedrifter i tilknytning til Leiv Eiriksson Nyskaping AS/Innovasjonssenter.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Tankesmia Medieanalyse for Helse Nord-Trøndelag 23. Jan 2008.
En oppdagelsesreise etter universell utforming Presentasjon oktober 2007.
Figurer til artikkelen Utdyping av stresstestene i Finansiell stabilitet 1/11 Av Rønnaug Melle Johansen og Cathrine B. Træe i Penger og Kreditt 1/11.
Workshop om Norges Omdømme 17. juni 2003 ”Merkevaren” Norge Hvorfor og hvordan Innlegg ved NHOs adm. dir. Finn Bergesen jr.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Fysisk aktivitet i institusjonen
PEOPLE CARING FOR PEOPLE. Flink med folk? Ansettelses prosessen - finne de rette medarbeiderne Vi er på jakt etter: Engasjement Faglig dyktige Interesse.
Dette er innledningsfoil. Velg Vis, Maler og Tittelmal fra menylinjen og du kan datere og skrive inn bunntekst for hele serien, og endre teksten her. Norwegian.
Ved et veiskille? Landskonferansen 2003 Studieforbundet natur og miljø.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
SuperOffice CRM Visma Business
Side 1 Personvern og individets sikkerhet i den virtuelle verden.
Oslo barnevernsamband Barn i barneverninstitusjon og tilsyn utfordringer og anbefalinger Torill Tjelflaat Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Presidentkandidat Ove Bråland Sætre med...
NYHETSBREV nr. 3 FRA HMS-AVDELINGEN-BEDRIFTSHELSETJENESTEN JULI 2011 Til våre kunder i private barnehager. Innhold: Hera-kurs Dialogmøter Nærværsarbeid.
Høring om Vestlandet Hordaland fylkeskommune 23 mars 2007 Olav Bergo, BA-redaktør.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Microsoft CRM Visma Business
Hvordan sikre bedre samspill mellom næringslivet og universiteter/høgskoler i distriktene? v/ Adm. direktør Terje Gloppen Fabelaktiv.
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Banken som samarbeidspartner
Sponsormarkedet 2009/2010 Sponsor- og Eventforeningen Torsdag 11. november 2010.
Endringer på Min Bedrift Endringer Listene: ”Nye oppdrag”, ”Besvarte oppdrag” og ”Vunnede oppdrag” legges direkte på forsiden til.
Fra Olavsled og Olavsfestdager til OL - fylkeskommunens kultursatsinger Sentrale elementer i arbeidet med å gjøre Trøndelag til Europas mest kreative region:
Oppdraget  Initiativtakere: Oslo kommune og samarbeidsalliansen Osloregionen  Prosjektarbeidet startet fur jul i fjor.  Arbeidet utføres av Osloregionens.
Lions Club Sandefjord/Sandar – en klubb for fremtiden? - Klubber mister medlemmer (artikkel i Aftenposten ) - ”Utfordring til endring” (oppfordring.
Velkommen til språkseminaret «Ut med språket» #utmedspråket.
Strategidokument UNIKOM!
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
SIVILØKONOM NHH NORGES LEDENDE HANDELSHØYSKOLE.
SunSoft AS. SunSoft – Om oss Leverer egenutviklet programvare og konsulenttjenester Lang erfaring i en ung bransje (Etablert i 1986) Viktigste kundegruppe:
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Kulturens rolle i utvikling av attraktive samfunn frå eit næringsperspektiv. Ola M. Løkholm, direktør i Harstad Kulturhus as.
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Fagdag om startlån Husbanken. Nordlandsbanken Forretningsbank med sete i Bodø. Heleid av DnB NOR Bank ASA. Banken dekker Nordland gjennom 15 kontorer.
Ord og vendinger.. assosiasjoner Mulighet (nøytralt) Risiko (negativt) Sjanse (positivt)
Møte med klubbens utøvere SPONSORAVTALER - MULIGHETER OG BEGRENSNINGER Vadsø
Økt læringstrykk gjennom praksisnærhet, fleksibilitet og kvalitet Team BA idrett.
Kommune-og fylkestingvalg høsten 2007 – hva gjør vi? generalsekretær Harald Tronvik FRIFO.
Forbrukerrådets servicetest
Sammen får vi ting til å skje
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.
Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv
Kilder.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Fra kommunikasjonsdirektør til ansvarlig redaktør
FinAut setter standarden for rådgivningskompetanse i finansnæringen
Oppgave 6 Side Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde:
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Utskrift av presentasjonen:

Hva er viktig for næringslivet når sponsorobjekter velges ? Jacob Lund Sponsorsjef DnB NOR

13. juli fra Bogen og begge endene til reddende finanskrise Fra pannebånd til integrert sponsing.....fra mesenvirksomhet til big business

13. juli Hva er viktig ? Objektene må passe med våre grunnverdier De må være tilgjengelig for alle De må være med å synliggjøre oss som HELE NORGES BANK ! De må være mediafokusert, - ha allmenn interesse De må kunne brukes i marketing De må være anvendbare i kundearrangement De bør kunne anvendes i internasjonale sammenhenger

13. juli Trender Integrert spons Integrert marketing

13. juli Integrert sponsing IDRETT KULTUR IDRETT KULTUR SOSIO INTEGRERT SPONSING

13. juli og hva er integrert marketing ? Det viktige er at kunder, ansatte og ”folk flest” oppfatter engasjementet vårt som relevant og riktig og har troverdighet! Film Thorkildsen Film Bjørgen