Anne Fængsrud og Tone Sunde Profesjonsportal og basisferdigheter barnetrinn (LUB)LUBungdomstrinn (LUT)LUT 2.år2.år 4.sem4.sem prof-ped/ etikk 15 stp matematikk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning ablu
Veien til læreryrket…….. Differensiering i de nye grunnskolelærerutdanningene Liv Reidun Grimstvedt dekan Avdeling for lærerutdanning og kulturfag.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
GRUNNSTUDIUM (60 poeng) Grunnstudium i kristendom/RLE 1. år 2. år 3. år PRAKSIS (30 poeng) FORDYPNING i teologi og ledelse (30 poeng) EMNEGRUPPE Valgt.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Veiledning og mentoring i lærerprofesjonen 1 og 2 Anne Kristin Dahl
FAGTOS (tidligere TOS) – hvor er vi og veien videre?
Samarbeidsmøte for GLSM
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
N YE GRUNNSKOLELÆRERUTDANNINGER Laholmen 12. november.
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Praksis i studieåret 2009/2010: Trinn 2-AU
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Institutt for religion, filosofi og historie
KROPPSØVING, NORSK OG IKT
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
Foreldremøte 26.september 2012
Flatåsen skole Foreldremøte 19.september Stryringsdokumenter  Opplæringsloven  Kunnskapsløftet  Virksomhetsplan  Årsplaner  Periodeplaner 
Evaluering av allmennlærerutdanninga på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet Jon Haakstad, NOKUT Levanger, 3. februar 2006.
Anne Fængsrud og Tone Sunde Nye møteplasser tilbake tilbake På skolene Profesjonsrådgiver er på skolene en halv dag pr uke i praksisperiodene. På hve –
Digital tools in kindergarten
Kompetanse for kvalitet
Efl/Institutt for lærerutdanningsfag
F ORELDREMØTE 5A/B A RBEIDSPLANEN
Fagmøte – Alternative opptaksveier Undervisningsopplegg og vurderingsordninger ved Høgskolen i Ålesund.
UTDANNING MODUL 2 A - Grunnskolen 1. – 10. klasse
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
”Kompetanseheving og utdanningsmuligheter for tospråklige lærere” Eidene 21. september 2010 Gro Svolsbru.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
Anne Fængsrud Profesjonsportal og basisferdigheter barnetrinn (LUB)LUBungdomstrinn (LUT)LUT 2.år2.år 4.sem4.sem prof-ped/ etikk 15 stp matematikk.
Høgskolen i Vestfold Avdeling for lærerutdanning 1400 heltidsstudenter 140 ansatte Nasjonalt: 7. størst 19. mars 18. Juni 10. august.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet – en lærerutdanning for fremtiden!
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Kartlegging og observasjon 2008 Tone Sunde. OBSERVASJON er et bindeledd som kobler teoretisk innsikt til praktisk erfaring (Gunnestad s 77)
Fagintegreringsdag GLU Camilla Wiig. Agenda – 11.30Informasjon og status Refleksjoner fra praksis Praksisbesøk Eksamen i pel –
PED2000 – vår 2008 Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN.
Kirsti L. Engelien & Marie S. Thorstensen ProTed – Senter for fremragende lærerutdanning Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO Lektorprogrammet.
Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
1 SAMFUNNSØKONOMI Hildegunn E. Stokke Førsteamanuensis, Institutt for samfunnsøkonomi.
Institutt for pedagogikk Praktisk informasjon om bachelorprogrammet i pedagogikk.
Den energiske læreren Vil du bli noe stort? En lærer har stor påvirkning på andres liv. Som lærer kan du gi barn og unge de beste forutsetninger for å.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Status 3 LUT klasser  Lut1 Lut1  Lut2 Lut2  Lut3 Lut3 Nye LUT praksisskoler  Teigar  Borgheim  Hof.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning
Studiebarometeret
LUT- Praksisseminar Stavern august 2008
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
20.august 2015 Praksismøte Grunnskolelærerutdanningen 1-7
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Tone Milde Seniorrådgiver
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
Praksisseminar for 19MAGLU5-10 Velkommen!
Utskrift av presentasjonen:

Anne Fængsrud og Tone Sunde Profesjonsportal og basisferdigheter barnetrinn (LUB)LUBungdomstrinn (LUT)LUT 2.år2.år 4.sem4.sem prof-ped/ etikk 15 stp matematikk 15 stp profesjon/pedagogikk 30 stp 3.sem3.sem prof- ped 10 stp FAGDIDAKTIFAGDIDAKTI norsk 15 stp norsk eller matematikk 60 stp 1.år1.år 2.sem2.sem prof- ped 10 stp matematikk 15 stp 1.sem1.sem prof- ped 10 stp norsk 15 stp Profesjonsportal- pedagogikk 30 stp Erfaringsbasert praksis Kunnskapsbasert praksis Vestfoldmodellen - profesjonsorientering Nye møteplasser LUT–ped1 Digital studentmappe Nye roller LUT-ped2 Digital studentmappeNyeLUT–ped1Digital studentmappeNye LUT-ped2Digital studentmappe Ny kalender Eksamen – partnerskolestyrt TNyEksamenT

Anne Fængsrud og Tone Sunde Roller og ansvar Profesjonsrådgiver Lærerutdanner i praksis

Anne Fængsrud og Tone Sunde Profesjonsrådgivers oppgaver være bindeledd mellom undervisning på studiestedet og i praksis gi studenten mulighet til å utvikle evnene til å se helhet og sammenheng mellom læringsarenaene gjennom observasjon og samtaler legge til rette for faglig refleksjon slik at studentene utvikler sin profesjonskompetanse / handlingskompetanse. ha ansvar for studentoppfølging gjennom hele studiet både i praksis og på studiestedet.

Anne Fængsrud og Tone Sunde Samarbeidsareaer På skolene Profesjonsrådgiver er på skolene en halv dag pr uke i praksisperiodene. På hve – Tollboden Lærerutdannere i praksis deltar i undervisningen på Tollboden en dag pr uke. undervisningen Digital arena – rom for lærerutdannererom

Anne Fængsrud og Tone Sunde Kalender Høstsemesteret Fagene; norsk (15 stp), pedagogikk (10 stp) og fagdidaktikk/samfunnsfag (5 stp) Vårsemesteret Fagene; matematikk (15 stp), pedagogikk (10 stp), fagdidaktikk/RLE og naturfag (5 stp) Kalender Vårsemesteret