MENNESKENES LEVEVILKÅR VERDEN HAR ALLTID BESTÅTT AV FOLKEVANDRINGER OGSÅ IDAG.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
-slåss for frihet Lillehammer Judo For Fred.
Advertisements

Hva har jeg gjort? Noen forsøk på ordning
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Smidig 2010 "Culture eats agile for breakfast" Smidig krever en organisasjonskultur med høy tillit Jon Øyvind
Brasil bilde 1 Presentasjon:
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Her begynte vi NRK Super vi skal være et viktig veksthus for barn
SOSIAL KAPITAL.
Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler
FORMATIV VURDERING.
Et sosialsemiotisk perspektiv på multimodalitet
Barn i bevegelse – naturlig vis FORELESNING BARNEFYS 10 mars Gunn Engelsrud.
Lean Startup sier du, men jeg jobber jo i prosjekt?
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
SUKSESS ELLER FIASKO I PROSJEKTER TIDLIGE ”SYKDOMSTEGN”
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring
Inger Langseth Program for Lærerutdanning Knyttet til Ny bok om vurdering i alle fag, red. Dobson, Engh.
HVA BETYR MATEN FOR TURISTENE? Bård Jervan. Sannsynlig ferievalg de tre neste årene? OPTIMA / Innovasjon Norge.
Building the One to One Enterprise - Personalizing products for developing customer communities’ Relationships between customer loyalty and interactive.
Modellering og diagrammer Jesper Tørresø DAB1 E september 2007.
Kriminalitet i mediene - Fakta og fiksjon
DIGITALE Hvorfra kom Big Data?
Gruppeøving 8.mars Agenda Presentasjon av hjemmeoppgaver Endelig gruppeinndeling Elevator pitch Neste hjemmeoppgave.
INTERNASJONAL PRIVATRETT Lovvalg i kontrakt – uten partenes valg Professor dr. juris Giuditta Cordero Moss.
PKI – Norge Gruppe 3  Thorstein  Rune  Kjersti  Rasmus.
Livskvalitet og positiv psykologi. L i v s k v a l i t e t T i l f r e d s h e t Positiv affekt Optimisme Håp L y k k e Flyt Self-efficacy Resiliens.
Misjon – å krysse grenser
The Lindorff European Credit Outlook 2015
New New Economic History Tirsdag Kritikk av nyklassisk teori Teknologi hos nyklassisk teori: –Behandlet som eksogen faktor: ikke del av modellen.
I pilegrimenes fotefar Styringsgruppemøte for Pilegrimsleden Kongsvold 4-5. september 2007 Hvor er dagens pilegrimer på vei? Pilegrimsleden som verdiskapingsprosjekt.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Revisjon i Skolen.  Each Party shall ensure that:  1. the training and assessment of seafarers, as required under the Convention, are administered,
1 Ja til evidensbasert pedagogikk og skoleutvikling ( men pass på ) Thomas Dahl, NTNU Skole- og læringsforskning, 26. mai 2011.
Velkommen til Gå-hjem-møte Effektevalueringer av forskning og innovasjon 25. Mai 2016.
© 2016 Rolls-Royce plc The information in this document is the property of Rolls-Royce plc and may not be copied or communicated to a third party, or used.
SoMe – dei nye privatarkiva?
Kampen om virkeligheten og frykten for nå-øyeblikket.
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Faste - på vei mot påske Luk Faste - på vei mot påske Luk
Samarbeid eller isolasjon? Idealisme eller egeninteresse?
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser?
Relevant questions for the Reference Group
Økonomiske forutsetninger
CAMPAIGNING From vision to action.
Cake q4 SIKKERHETS-LEDELSE
Kirken før reformasjonen
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Studenters læring "The greatest obstacle to discovery is not ignorance – it is the illusion of knowledge." Daniel Boorstin Elaine Munthe UiS.
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
The Gains from International Trade
SS-generasjonen HL-senteret,
SOSIALARBEIDER I EN UROLIG TID
Hva er det gode liv for universitetet eller høgskolen?
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Innovasjon i lokalarbeidet
FNs organisasjon for utdanning, vitenskap, kultur og kommunikasjon
Discharge Data 2017 (data reported until )
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Vaccine Delivery in Developing Countries
Fra valg til læring.
ALL vectors have two components (x and y)
The Norwegian Centre for ICT in education
Utskrift av presentasjonen:

MENNESKENES LEVEVILKÅR VERDEN HAR ALLTID BESTÅTT AV FOLKEVANDRINGER OGSÅ IDAG

MENNESKENES LEVEVILKÅR NORGE, FINLAND OG SVERIGE FRA PERIFERIEN TIL SENTRAENE

EN SPLITTET VERDEN

THE EUROPEAN MODERNIZATION PROJECT

1 DET HØYTEKNOLOGISKE MODERNE UTVIKLINGSPARADIGMET

2 REGIONER UNDER MIDDELALDERS RELIGIØST PARADIGME

GROVESTE KJENNETEGN: KVINNEUNDERTRYKKELSEN

EN SPLITTET VERDEN

TRENING I DIALOGISK DISKUSJON MARTIN BUBER JEG OG DU JOHAN GALTUNG POSITIVE PEACE IS THE ABSENCE OF STRUCTURAL VIOLENCE OR THE PRESENCE OF SOCIAL JUSTICE. IN CONTRAST TO NEGATIVE PEACE, POSITIVE PEACE IS NOT LIMITED TO THE IDEA OF GETTING RID OF SOMETHING, BUT INCLUDES THE IDEA OF ESTABLISHING SOMETHING THAT IS MISSING. WHILE GETTING RID OF STRUCTURAL VIOLENCE OR SOCIAL INJUSTICE, POSITIVE PEACE OR SOCIAL JUSTICE MUST ALSO BE CREATED IN ITS PLACE. TRENE OPP EN EVNE TIL Å SØKE UANTE LØSNINGER

TRENING I KUNSKAPSINNHENTING

MØTE MED DE SENTRALE KULTURUTTRYKKENE SE DEM REAGERE PÅ DEM FORDYPNING EKSPERTOMRÅDE TRENE OPP EVNEN TIL SPESIALKUNSKAP OVER TID CRISTO I NEW YOURK INNSJØ I ANTARKTIS GEHRY I BILBAO

KUNSKAP OM MENNESKENES FORUTSETNINGER LANDSKAPETS TILBLIVELSE

KUNSKAP OM MENNESKENES FORUTSETNINGER HISTORIEN HER ST.KATHARINA-KLOSTERET AKTIVT SENTER FOR KRISTNE SIDEN 400-TALLET

KUNSKAP OM MENNESKENES FORUTSETNINGER HISTORIEN LOFOTEN LEVDE PÅ 1600-TALLET

UTVIKLE KRITISKE SYNSETT

DEL 1 INSPIRERENDE KRITISKE BILDER BESKRIVENDE VÅR VERDEN

DEL 2 DISKUSJON OM ROMLIGE ORGANISERINGSPRINSIPPER FOR UNDERVISNINGSARENAER

DEL 3 EN OMFATTENDE EKSEMPELSAMLING PÅ KOMPARATIVE UTDANNELSESENHETER