OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Norske Redningshunder
Advertisements

EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
Informasjonssjef Christian Fossen
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Flersidet øyepeketavle
Hvordan intervjue en forsker?
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Sommervikar i Blend.
Media håndtering og kommunikasjon
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Markedsføring og pressearbeid
PRESENTASJONSTEKNIKK. FORBEREDELSER PLANLEGG UT I FRA:
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Å skrive en sakpreget tekst
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
“Beste praksis for isolering ved arbeid på hydrokarbonførende utstyr”
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Kommunens informasjonsstrategi
TOLK I MØTE MED RETTSAPPARATET
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Kommunikasjonsstrategi
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Informasjons- virksomhet og mediekontakt Ved informasjonsleder NFF, Harald Nyquist Ditt verv – dine redskaper.
NFF avdeling Oslo Aksjon: Beskytt fysioterapien i Oslo Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
MYK START… Lysglimtjakt tar fra 50 sekunder pr dag – har du det, 50 sekunder altså? Viktig å kunne gi positiv tilbakemelding som er personlig, konkret.
God kommunikasjon på nettet
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Post 4, sykehuset Levanger
Vekststrategi for Norges Diabetesforbund
Sett dagsorden! Fra snikksnakk til snakkis Lederskolering 13.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Hvilket innhold skal du ha på webben din?
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
- Og annet politisk påvirkning.
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
10 regler for å skrive for web
VI SKRIVER PRESSEMELDINGER informasjonssjef Erik Hansen Byrådslederens avdeling Kommunenes Hus, 17. oktober 2001 Oslo kommune Byrådet.
Høring om Vestlandet Hordaland fylkeskommune 23 mars 2007 Olav Bergo, BA-redaktør.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Grunnleggende pedagogikk,
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Innledning NJFF lang erfaring med utdanning av instruktører og kursledere Kursheftet utarbeidet for å gi deg informasjon og kunnskap om det å utøve veilederrollen.
Krise: fare & mulighet.
Bjørnegård skole Nettplakaten. Bjørnegård skole 1. PASSORD Gi aldri passord til venner eller andre. Det er helt privat og bare ditt. Bruk kodelås på pc,
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
God morgen! Tanker etter i går?
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Politisk påvirkning.
Media og kommunikasjon - Noen refleksjoner Eirik Løkke,
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Statsmaktene i Norge Samfunnsfag Tirsdag
Hvilke plattformer bruker dere?
Enkel innføring i reklame
Kommunikasjon i helsetjenesten
Utskrift av presentasjonen:

OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO

Omgivelsene = media Hvordan får vi det som vi vil i mediene?

Strategi, budskap, kanal… eller HVA VIL VI, HVOR og HVORFOR?

Hva vet dere om UHO? Hva forbinder dere med UHO? Hvis dere skulle oppsummere UHO med tre ord - hva ville dere si da?

Snakke om: Bakgrunn, rolle, grunnleggende tenkning Kanaler og kanalvalg Et par konkrete eksempler Noen medietips

Budskap i dag Strategi i morgen - eller hva vil vi?

Medieplan – keiserens nye klær?

Kanaler: Pressen der ute – aviser, radio, tv Informasjon på nettet Lobbying på Stortinget og blant politikere UHO-Info

Ulike saker: Egne saker Kommentarer Debattinnlegg

MEDIETIPS - Forbered deg - Bruk hodet - Ta konklusjonen først - Kort er godt - Unngå stammespråk - Vær konkret - Hold det du lover - Vær tilgjengelig