ODIN MEDIA Ledende kommunikasjonsbyrå i Østfold-regionen 15 ansatte, solide kunder Gruppe med 60 ansatte Strategi og rådgivning PR og innhold Design Web.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BILDE SOM TEKST Nytt undervisningsprogram på Rogaland Kunstmuseum.
Advertisements

ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Publisering på internett
Forside/oversikt Fag / tema Passer i språkfag Trinn Alle alderstrinn
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Layout - utforming - design i
Hvorfor studere kommunikasjon?
PhD on Track – testmetodikk når målgruppen involveres Andrea Gasparini, Universitetsbiblioteket i Oslo Ingrid Cutler, Universitetsbiblioteket i Bergen.
Fylkeskommunens rolle Fylkeskommunen som regional utviklingsaktør skal se sammenhenger mellom ulike sektorer, skape samarbeid mellom ulike aktører og utvikle.
Høgskolen i Sør-TrøndelagAvansIT Hovedprosjektoppgave 1 ” Overv å kningskamera ”
Dokumentasjon og Planlegging av større IT-prosjekter
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Sammensatte tekster: Photo Story
TV -analyse 5. desember 2008 MEVIT 1510 Gunn Sara Enli
Tjenestegruppe for multimedia Videopublisering i Vortex Tjenestegruppeleder Magnus Hovland og Joakim Magnus Taraldsen.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Programvare som stimulerer barn til lek, og kreativ og skapende bruk
Høgskolen i Oslo INFORMASJONSTEKNOLOGI – PROGRAMFAG I STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM Leikny Øgrim & Bård Ketil Engen.
Hvordan leser ungdom nettaviser?
Hjelp! Jeg skal undervise i IT 2!
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Valgfag på Kastellet skole
Typer i programmering. Simple typer var a = 13;
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Opp og fram Musikk og videoproduksjon - Fra idé til suksess.
E-læring som kunnskapsorganisering
© Bergen kommune Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen 2007/08 Språk og tallforståelse Digitale verktøy Barns medvirkning.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Digitale medier Multimedialitet.
PowerStudent. StudentWeb WebMail "PowerStudent skal være et hjelpemiddel som bidrar til å strukturere studiehverdagen, og forenkle planlegging av studiet.
Oppdater.com Web-publiseringssystem for InCreo AS Øyvind Henriksen
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Meetheworld – Oppfanging og lagring av videokonferanser.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Hva er teater i samfunnet? For meg, for deg for hvem da?
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo Norsk-seksjonen vil.
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Brukbarhetstesting og feltstudier INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 7 november 2010.
Virkemidler i film  Mange vanlige enkeltbilder, og kjører dem fort etter hverandre.  Filmen har sitt eget språk,  sine egne ord.
Sammensatte tekster Etter Anne Løvland: På mange måtar.
Sammensatte tekster. Mål: gjenkjenne, beskrive og analysere elementer fra egenlaget sammensatt tekst. Faguttrykk: Format Blikkfang Bildeutsnitt Leseretning.
Kap. 23 – Software Engineering How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015.
1 EiT 2006/2007 Halvdagsseminar VISUELL KOMMUNIKASJON ditt landsbytema på webben.
Hvor går utviklingen? Håvard Grjotheim. Et skifte.…
Utviklingsarena for digitale talenter.
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 8. trinn:
Identifisere behov – og etablere krav
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Brukbarhetstesting og feltstudier
Bedre gjennomføring av det 13-årige opplæringsløpet
BRIS Brukergrensesnitt for velferdsteknologi i stua
Nyansattdag Modum Kommunikasjonsrådgiver Eivind Kopland
Digital eksamen for sikrere, bedre og mer effektiv sensur
Apollons videoerfaring
Estetiske virkemidler
Historiefortelling Helt siden de første menneskene satt rundt bålet utenfor grottene sine og delte opplevelse og historier, har vi vært fascinert av konseptet.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN
Nettarbeid med fokus på bruk av video og bilder
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Project delTa Kristoffer Gudmundsen, Mazahir Hashimli, Gosia Kokoszka, Stian Masserud.
Grafisk profil/visuell kommunikasjon - retningslinjer og eksempler
Utskrift av presentasjonen:

ODIN MEDIA Ledende kommunikasjonsbyrå i Østfold-regionen 15 ansatte, solide kunder Gruppe med 60 ansatte Strategi og rådgivning PR og innhold Design Web Systemutvikling

Fag Programmering – Grunnleggende programmering – Metodikk – Praksis – Planlegging – Typiske problemstillinger Web – Grunnleggende web – Serverside – Clientside – CMS’er Bilde – Bildeformater – Bildemanipulasjon – Bildebruk Lyd – Lydformater – Lydredigering Video – Video formater – Video redigering Design – Design av funksjon/interaksjon – Design av opplevelse – Design av innhold – Design av det visuelle – Design av lyd – Design av bevegelse Filmatografi Lys Bilde Dramaturgi / Storytelling Kamerabruk Karakterer Storyarc Tekst (forfatning) Teknologi Oversikt over gjeldende og kommende teknologier

Fag Programmering – Grunnleggende programmering – Metodikk – Praksis – Planlegging – Typiske problemstillinger Web – Grunnleggende web – Serverside – Clientside – CMS’er Bilde – Bildeformater – Bildemanipulasjon – Bildebruk Lyd – Lydformater – Lydredigering Video – Video formater – Video redigering Design – Design av funksjon/interaksjon – Design av opplevelse – Design av innhold – Design av det visuelle – Design av lyd – Design av bevegelse Filmatografi Lys Bilde Dramaturgi / Storytelling Kamerabruk Karakterer Storyarc Tekst (forfatning) Teknologi Oversikt over gjeldende og kommende teknologier

Fag Programmering – Grunnleggende programmering – Metodikk – Praksis – Planlegging – Typiske problemstillinger Web – Grunnleggende web – Serverside – Clientside – CMS’er Bilde – Bildeformater – Bildemanipulasjon – Bildebruk Lyd – Lydformater – Lydredigering Video – Video formater – Video redigering Design – Design av funksjon/interaksjon – Design av opplevelse – Design av innhold – Design av det visuelle – Design av lyd – Design av bevegelse Filmatografi Lys Bilde Dramaturgi / Storytelling Kamerabruk Karakterer Storyarc Tekst (forfatning) Teknologi Oversikt over gjeldende og kommende teknologier

Fag Programmering – Grunnleggende programmering – Metodikk – Praksis – Planlegging – Typiske problemstillinger Web – Grunnleggende web – Serverside – Clientside – CMS’er Bilde – Bildeformater – Bildemanipulasjon – Bildebruk Lyd – Lydformater – Lydredigering Video – Video formater – Video redigering Design – Design av funksjon/interaksjon – Design av opplevelse – Design av innhold – Design av det visuelle – Design av lyd – Design av bevegelse Filmatografi Lys Bilde Dramaturgi / Storytelling Kamerabruk Karakterer Storyarc Tekst (forfatning) Teknologi Oversikt over gjeldende og kommende teknologier

Metode og gjennomføring Prosjekt – Planlegging – tid/res – Metoder Konsept – Utvikling av konsepter – Ideskapning – Ideutvikling

Utfordringer til Høgskolen Vi må tørre å spisse budskapet Digital medieproduksjon – er det for bredt? Hva skjer der ute nå? – Spillutvikling – Sosiale medier – Er dette egentlig to andre ord på det samme?