Avklaring av begreper - roller

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fag / tema Musikk, samfunnsfag og norsk Trinn 2.trinn
Advertisements

Fag / tema Norsk, kunst og håndverk, matematikk, engelsk, samfunnsfag
Global Dignity Day Informasjon til rektormøte, Telemark Thomas Horne Prosjektleder Global Dignity Norge.
Engebråten skole 2008/09 Skrevet av Cathrine Juul
2 Er internasjonalisering en garanti for kvalitet? Oslo, Arne Liljedahl Lynngård Direktør, SIU.
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
KARRIEREPLAN SVOLVÆR BARNE- OG UNGDOMSSKOLE 2006/07
Flipped Classroom – Omvendt klasserom
Praktisk (1): •Torsdag 27. oktober 2011 er innsamlingsdagen da elevene skal finne seg arbeid for å tjene penger til Siyakhula Educare Centre. •Det vil.
Personalmøte GFU 26. september 2012
Forside/oversikt Fag / tema
Høgskolen i Oslo IKT – kommende utfordringer Hvilke utfordringer står vi overfor i neste studieår for å styrke integreringen av pedagogisk bruk av IKT.
Personalseminar GFU Torsdag 11. august Grupper torsdag 1.P50-L120 2.P52-F511 3.P52-F514 4.P52-F515 5.P52-F516 6.P52-F318 7.P52-F321 8.P52-F517 9.P52-F416.
PRAKSIS for GLU Studieåret
Praksisoppfølging i GLU Organisering, ressurser, fordeling… Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier, Vibeke Bjarnø
Bedre resultater på ro og orden Bedre resultater i alle fag
Lektor 2 på Vardal ungdomsskole 5. mars Lektor 2 - ordning Fagpersoner fra industri og øvrig arbeidsliv utenfor skolen deltar aktivt i undervisningen.
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Slik har vi gjort det…Anne Anne Fængsrud, Høgskolen i Vestfold Prosjektet startet mai 2000  1 klasse førskolen og 1 klasse allmenn.
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Grunnskolelærer-utdanningene GLU 1-7 og GLU 5-10
Forside/oversikt Fag / tema Eventyr Trinn 1.trinn
Forside/oversikt Fag / tema Sosial kompetanse, Norsk og KRL Trinn
Lokalplan med fokus på arbeidsprosess
Førsteamanuensis Vidar Gynnild, NTNU
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Gjennomføring av unge&rus Nordseter skole 2008/09 Lena Bjørnsen Hoff.
Undervisning Irene W. Langengen Forskningsbibliotekar
UTDANNINGSVALG.
Tysværvåg B&U-skule og Stangeland U-skole.
Profesjonshøgskolen Gisle Pettersen Universitetet i Nordland Profesjonshøgskolen.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Kollegaopplæring ved LU Tiltak for bred implementering av IKT ved Lærerutdanningen,LU Presentasjon for KUF på julemøte
Momenter til planlegging Nileseren. Gratis klassesett av aviser i inntil ni selvvalgte uker. Lesetrening dagsaktuell undervisning.
VIP Introduksjon til nye kontaktlærere. Undersøkelser viser at Unge ønsker mer kunnskap om psykisk helse og at opplæringen skal foregå på skolen. Elever.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
1-10 skole med 135 norske elever og ca 40 fremmedspråkselever.
Fronterinnleveringer på 1-7 og Hovedprinsipper Alle innleveringer 1. år skjer i innleveringsrommet – som følger kullet gjennom årene Hvorfor? For.
Ny Fronterinnstallasjon
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Foreldrekontaktenes rolle
UiT- Norges arktiske universitet:
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon. SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger.
2005 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av:  Opplegget  Frister  Informasjonskilder.
FoU - Drift av fellesskapene og annet FoU-nytt Personalmøte GFU Vibeke Bjarnø.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo Entreprenørskap/ studentbedrift Ellen Sethov Avdeling for estetiske fag Høgskolen i Oslo.
Aktivitetstimen Gruben ungdomsskole Mo i Rana. Bakgrunn Ønske om å stimulere ungdom til mer idrettslig aktivitet i skoletida Idrettslig aktivitet der.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Oppbygning, faglig og administrativ bruk av ClassFronter Vibeke Bjarnø Seminar for avdeling ØKS
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Høgskolen i Oslo Ny funksjonsbeskrivelse for LMS ved avd. LUI Personalmøte LUI Mikhail og Vibeke.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Utviklet av pedagoger i
Utdanningsvalg for skoleåret 2015 –
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga Besøk fra Høgskolen i Volda Vibeke Bjarnø, Fagenhet for IKT, Avdeling for lærerutdanning,
ALU 1, mandag Erfaringsdeling etter praksis.
Definering av evalueringen
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Velkommen til studiestart 4. år!
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Avklaring av begreper - roller Seksjonsledermøte 30.11.12 Avklaring av begreper - roller

Spørsmål fra fagmiljøet «Teamleder» - «Fagansvarlig» 1. Hva legger vi i disse begrepene? 2. Hvilke oppgaver/ansvar har en som innehar disse funksjonene? I ALU organiserte 1. avdeling rundt 3 team, 3 klasser i hver. Begrepet «teamleder» stammer fra da. Samkjøre det flerfaglige arbeider Samarbeide om planlegging, gjennomføring og evaluering av undervisninga Deltok på planleggingsmøter med ledelsen (derfor en teamleder fra hvert hovedfag) I ALU hadde vi også en «fagansvarlig» pr fag. Ansvarlig for samarbeid mellom faglærerne i et fag på et trinn, eksamensoppgaver, sensorer m.m. På ALU 1. avdeling ofte samme person som både var teamleder og fagansvarlig, men ikke alltid

Ny utdanning – nye behov Kull delt i to på GLU: 1.-7. trinn og 5.-10. trinn To «team» i å være ulikt studieprogram Bruker nå kun «fagansvarlige» Har møter med koordinator for kullet og ledelsen Planlegger kullmøter Utvikler flerfaglige opplegg på «oppdrag» av lærerkollegiet Årsplaner/matrise Oversikt lærere og fagansvarlige: http://www.lui.hio.no/GFU/glu/laereroversikt1112.htm På grunn av for liten ledergruppe på GFU En koordinator pr utdanning og trinn: http://www.lui.hio.no/GFU/info/Koordinatorer.html