Hovedprosjekt Sjusjøen «Destinasjon Sjusjøen – ski, sykkel og sti»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Advertisements

Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
NASJONALT OPPTAKSKONTOR FOR FAGSKOLEN
Elsie Brenne, prosjektleder, kst. folkehelsesjef
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Agenda Velkommen Litt om prosjekt Arrangementsturisme
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Lofoten, medlemsmøte John-Steve Linløkken Markedsstrategisk Leder 11. Oktober 2012.
MyPack Hent der du handler
Dyreparken på 300 sekunder.
Reiseliv – Først mot fremtiden Fjellturismekonferansen 2012 BENTE BJERKNES.
Innherred Reiseliv Visjon og mål:
Kompetanseprogram for FoU-strategi og –ledelse i sjømatnæringa Landskonferansen 2013 Astri Pestalozzi, prosjektleder (tel )
INFORMASJONSMØTE RUSTAD 15 JANUAR 2011 Status for Vann og avløp  Enighet utbyggingsavtale 20 mai 2008, BA konkurs 27 nov 2008, byggestopp fra Ny.
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
s. 1 Erfaringer og visjoner for FoU- arbeidet i Nordland Fylkesråd for utdanning Unni Gifstad Alta 27. Februar 2011 Foto: Nordland Reiseliv.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Innovasjon Norge Presentasjon Etablererkurs Fosen
Valdres Destinasjon AS
1 VRI Trøndelag Opplevelsesnæringer Et historisk og teknologisk midtpunkt, men samtidig en kreativ og nyskapende region! Hvordan kan vi formidle,
Grønn bydistribusjon i Oslo
En presentasjon av LMI. LMIs oppgave  LMI skal være den naturlige bransjeforeningen for både store multinasjonale selskaper og små norske grunderselskaper.
Målsetting Gjennomføre et handlingsrettet program for å styrke konkurransekraften til handels- og servicenæringen i kommunane Askvoll og Hyllestad.
Staten Vi har også sammenlignbare undersøkelser fra 1991 og i Disse viser bl.a.: Bakgrunn: Journalisten er ”på vei ut” og kommunikatøren med utdanning.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Energirådet Internasjonalisering av energibransjen 25. februar: Arbeidsgruppe nedsatt av Energirådet på Olje- og energiministerens initiativ:
Sekretærens oppgaver i Rotary Distriktssamling Arendal 8. mars Langesund 29. mars.
Hyttemøte med Hol Kommune 23. Februar 2013 Christine Neumann
Vi får Norge til å gro! Prosjektplan på 4 Styrking av saueholdet i Buskerud Prosjekteier: Buskerud Bondelag Prosjektleder:Eldor Bjerke.
Prosjektgruppe nytt klubb og aktivitetshus
……vi bygger Universitetet i Bodø………………………… Forslag Innovasjonsprogram Salten Innovasjonsprogram Salten Innovasjonsprogram.
DIS-Norge og DIS-Finnmark Årsmøte i DIS-Finnmark 2006 Hammerfest 4. mars 2006 Vidar Øverlie DIS-Norge
– Industriutvikling i Haugesundregionen Jan Johannesen Informasjonsmøte, 05. September 08
Arbeid er førstevalget
…når resultater betyr noe
Hvor kan vi søke midler? Hvordan sette opp en søknad?
Menighetsstyremøte 4. Mars 18:00 – 20:00 Klasserom M.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
 Blestølen og Omegn Tursti Forening Årsberetning 2012  Blestølen og Omegn Tursti Forening har igjen hatt et veldig aktivt år.  Vi startet lørdag 11.
Kultur og natrubasert turisme ”Reisemål med Olavsarven som plattform”
Startet ca 20. november 2010 Har pr i dag ( ) 350 medlemmer 5 bedriftshyttemedlemmer 17 bedriftssamarbeidspartnere.
1 Velkommen til ledersamling DIS-Norge, Slekt og Data Ledersamling Gardermoen november 2014.
Fra IT for funksjonshemmede til IKT for alle – i et samfunn for alle 1998: Et oppdrag under regjeringens Handlings- plan for funksjonshemmede Finansiert.
Nytt fra Norges forskningsråd Kompetansemeglingssamling Stavanger 7-8. september 2005 Endringer i MOBIs administrasjon Ny organisering av Innovasjonsdivisjonen.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Drammensbadet KF Presentasjon for eiermøtet oktober 2008 Innhold i presentasjonen Organisasjon – ”kulturbygging” Styrets arbeid Status og erfaringer etter.
Gruppeundervisning /
Regionale forskningsfond
Fra reiseliv til opplevelser Utvikling av opplevelsesnæringen i Nordland Liv Rask Sørensen SMART Bodø Foto: Hans Erik Elmholdt.
 Ivar Blystad  Avis  Glassverk  Reklamebyrå  Reiselivsprosjekter  Bokutgivelser / Magasiner  Snakke om  Destinasjonsutvikling  Fokus områder 
Bedriftsnettverk Sognefjellet Et samarbeid mellom bedrifter på Sognefjellet, HIL og Visit Jotunheimen, finansiert gjennom VRI-midler.
Fra stupetårn til innlandshovedstad Bjørn Gudbjørgsrud, rådmann.
U TVIKLINGSPROGRAMMET L IERNE Lierne Utvikling AS Sikre, skape og utvikle 130 arbeidsplasser i Lierne.
SPILLEMIDLER 2017 I forbindelse med mottatte spillemiddelsøknader for søknadsperiode 2017 viser det seg nødvendig å gjennomføre en rullering av handlingsprogrammet.
REGIONALPARK HALDENKANALEN
Regionrådet for Hamarregionen
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Blestølen og Omegn Tursti Forening Årsberetning 2016
Skoleruta mindre grupper
Regionrådet for Hamarregionen
SYV MILJØER FÅR NY KLYNGE-STATUS --- ACT BLIR ARENA-KLYNGE
Skoleruta mindre grupper
«Grønn næringsutvikling»
Mulighetenes Oppland i en grønn framtid:
Årsberetning 2017 Hemsedal Skiforening
Gjennom samarbeid blir vi bedre!
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Utskrift av presentasjonen:

Hovedprosjekt Sjusjøen «Destinasjon Sjusjøen – ski, sykkel og sti» Infomøte 24 mars 2012 Rustad og Hygga visitsjusjoen.no

GRATULERER!

Status Forankring; 20 underskrifter. Totalt 550.000,- Søknad godkjent fra Innovasjon Norge på 750.000,- per år i 3 år, forutsatt minimum 550.000,- fra næringen per år i 3 år Tiltaksplan 2012. Totalt kr 460.000,- visitsjusjoen.no

Styringsgruppe Per Fineid, prosjekteier Pihl (grunneier) Hermod Østberg, næringssjef (kommunen) Bjørn Egil Skar, Sjusjøen Vel (velforening) Karianne Rustad, Rustad (næringsaktør) Anders Elje, Sjusjøen Utvikling (næringsaktør) Tore Gebhardt, Ljøsheim og Omegn Vel (Ljøsheim)

Målsettinger Etablere nye Destinasjon Sjusjøen SA Vedtekter Styret Stiftere Avvikle Sjusjøen Reiseliv SA I forhold til vedtekter visitsjusjoen.no

Formål Destinasjon Sjusjøen SA skal være reiselivsnæringens felles redskap, policyorgan, produktkoordinator og spydspiss i markedsføringen av destinasjonen. Destinasjon Sjusjøen SA skal gjennom målrettet og samlet innsats styrke Sjusjøen og omegns konkurransekraft og markedsposisjon ved å øke hele destinasjonens attraktivitet. visitsjusjoen.no

Arbeidsoppgaver Markedsføring og branding – Vi skal gjøre Sjusjøen, Ringsakerfjellet enda mer synlig Forbrukerrettet profilering, nasjonalt og internasjonalt (Destinasjonsmarkedsføring) Utvikling og drift av internettportalen www.visitsjusjoen.no Produksjon og distribusjon av salgsutløsende materiell Mediepåvirkning og PR tiltak. Være talerøret utad. Produksjon og koordinering av felles annonser Koordinere og delta på evt. messer Utføre vedtatte fellesgoder og fellesoppgaver, samt utvikle nye fellesgoder og fellesoppgaver. Vertskapsfunksjon for media og distribusjonsnett Tilrettelegge visningsturer, og besøk av høy kvalitet for journalister og TV team, turoperatører, transportselskaper etc.

Arbeidsoppgaver Produktutvikling og Innovasjon Initiere og inspirere til produktutvikling innenfor temaene; ski, sykkel og sti. Felles strategi og iverksette utviklingsprosjekt som skaper økt trafikk, spesielt på sommer. Velkomst og service Salgsutløsende informasjonsvirksomhet mot tilreisende og hytteeiere. Først og best med informasjon til besøkende og hytteeiere, både på internett og i Turistinformasjon. I tillegg ha fokus på å være et godt vertskap, herunder å holde Ringsakerfjellet med spesielt Sjusjøen og Ljøsheim innbydende, ryddig og rent. Vertskapsprogram

visitsjusjoen.no

Tiltaksplan 2012 Marked: Profil/Merkevare Web (oppdatering, endring, rådgivning) Google AdWords annonsering Søkemotoroptimalisering Bildebase Visningsturer Sum Marked: 280.000 visitsjusjoen.no

Tiltaksplan 2012 Produktutvikling: Forskjønning. Vaktmestertjeneste Fullføre stien rundt Sjusjøvannet Søknadsstrategi idrettsdestinasjon Volumarrangementer Pakketering, bedrift Pakketering, individuelle Infoskilt/kart Testrenn Rulleski Sum Produktutvikling: 80.000 visitsjusjoen.no

Tiltaksplan 2012 Kompetanse: Skreddersydd Vertskapsprogram Medlemsmøter Sum kompetanse: 100.000 visitsjusjoen.no

Øvrige prosjekt Busstilbudet Hamar-Sjusjøen vinterferie og ut påske Fakkelstaffeten 14. februar kl. 1200 Birkebeinernatt Ringsaker kommune, Påsken 2012 God Påske Norge, Påsken 2012 - AVLYST Studentoppgave HIL i samarbeid med kommunen, «Hvordan produktutvikle Sommerfjellet Sjusjøen» Birkebeinerprosjekt - internasjonalisering Sommernatt Sjusjøen 27. juli (en opplevelsesrik helg 27.-29. juli) Birkebeiner sykkeltrase, utvikling av «Innlandets Rallarveg» Aktivitetshelg i forbindelse med høstferien Kulturuka, sommer visitsjusjoen.no