Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Litt mer om PRIMTALL.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
N=% Dataing1. år2976 Dataing2. år17100 Digital Media1. år3474 Digital Media2. år2374 Informatikk1. år1894 Informatikk2. år1573 IT og ledelse2.år2483 (Master)
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Fôr til oppdrettstorsk – bruk av vegetabilsk feitt Odd Leknes Forskningsdagene 2007 Alta.
Kap 05 Betinget sannsynlighet
KØH Døgnopphold Østre Agder
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
:58 Brukerundersøkelse Haug barnehage Filter på tid : :00 Filter: Utsikten SpørsmålAlternativ.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Hvordan lykkes med skoleutvikling
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Innherred samkommune 1 Årsrapport og Regnskap 2007 Samkommunestyret 10. april 2008 Administrasjonssjef Ola Stene.
Medarbeiderundersøkelsen 2012 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. KF ene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre varighet.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Legemeldt sykefravær etter IA og næring. 2. Kvartal IA før mars 2003Ikke IA avtale Endring Endring I alt 7,1 05,96,01,7 Jordbruk,skogbruk.
Byutvikling nov Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr.
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer.
1. Bjørn Olav Raasok Født: Posisjon: Keeper Høyde: 193
1..
1. Ole Andre Lerang Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 199
1 Sissi Karlsson Født: Posisjon: Målvakt.
Tema D: Aktuelle omstillingsprosjekter, erfaringsdeling og informasjon: Ny IKT-organisering Elektronisk bestillings- og fakturasystem Oslo kommune Utviklings-
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
Helse Undersøkelsen i Nord-Trøndelag (HUNT 2, ) +
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Evaluering etter brann ved Tverlandet mottak, avd. Mørkved 17
Levanger kommune Rådmannen Brukerundersøkelse 2006 – Driftskomiteen – Ola Stene 1 Brukerundersøkelse 2006 Orientering Driftskomiteen.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Kjønn?Spørsmål 1: SvaralternativAntall% 1. Kvinne Mann7875 Antall svar:104 Snitt:1.75.
VOLDSUTVIKLING I OSLO Seksjonsoverlege Knut Melhuus.
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
Storbyene som økonomisk kraftsenter Eirik Vatne Institutt for samfunnøkonomi Norges Handelshøyskole.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
1. Født: Posisjon.
1 Mathias Kolstad Holm Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 191.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
PLANER FOR ELDREOMSORGEN I BERGEN
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Rapport Eldrerådet 15. mars 2017 Ingvild Becke
Brukerundersøkelser - resultat
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Utskrift av presentasjonen:

Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten

Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten 2013 Hensikten med brukerundersøkelser Metode Utfordringer i gjennomføring av undersøkelsene utvalg   validitet og hensynet til brukerne valg av metode elektronisk/papirskjema/intervju Skala 1-6 eller forenklet utgave? ivaretagelse av brukerne 4. Oppfølging av resultatet i virksomhetene

Resultat ergo- / fysioterapi Snitt Drammen Snitt (13kommuner) Høyest kommune Lavest kommune Resultat for bruker 4,4 4,6 5,4 4,0 Brukermedvirkning 5,2 5,9 Respektfull behandling 5,8 6,0 Pålitelighet 5,3 5,5 5,1 Tilgjengelighet 5,0 5,7 4,5 Informasjon 4,2 4,3 3,1 Fysisk miljø 4,9 3,7 Personalets kompetanse 4,8 Samordning Helhetsvurdering Snitt totalt

Resultat beboere på sykehjem Forenklet utgave Kommentarer fra beboere på sykehjem: ønsker mer sosial kontakt ønsker mer aktiviteter mat språk at ansatte har det travelt

Resultat pårørende til beboere på sykehjem Snitt Drammen Snitt (i 32 kommuner) Høyest kommune Lavest kommune Resultat for beboeren 4,1 4,3 6,0 3,0 Trivsel 4,7 4,8 5,9 3,5 Brukermedvirkning 4,0 2,6 Respektfull behandling 5,0 5,1 Tilgjengelighet 4,4 4,5 Informasjon 2,7 Helhetsvurdering 4,9 4,2 Snitt totalt 4,6 3,4

Kommentarer pårørende sykehjem Mange gir uttrykk for at de er godt fornøyd Ansatte får mye ros Bemanning Språk Aktiviteter Rengjøring

Resultat i hjemmebasert omsorg Forenklet utgave mer hjelp til praktiske gjøremål at de ansatte har mer tid til rådighet språk varmmatombringing mange forskjellige ansatte som kommer på besøk må bli flinkere til å gi beskjed dersom de er forsinket

Kommentarer fra beboere på sykehjem

Kommentarer fra beboere på sykehjem forts.