Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten 2013 Hensikten med brukerundersøkelser Metode Utfordringer i gjennomføring av undersøkelsene utvalg validitet og hensynet til brukerne valg av metode elektronisk/papirskjema/intervju Skala 1-6 eller forenklet utgave? ivaretagelse av brukerne 4. Oppfølging av resultatet i virksomhetene
Resultat ergo- / fysioterapi Snitt Drammen Snitt (13kommuner) Høyest kommune Lavest kommune Resultat for bruker 4,4 4,6 5,4 4,0 Brukermedvirkning 5,2 5,9 Respektfull behandling 5,8 6,0 Pålitelighet 5,3 5,5 5,1 Tilgjengelighet 5,0 5,7 4,5 Informasjon 4,2 4,3 3,1 Fysisk miljø 4,9 3,7 Personalets kompetanse 4,8 Samordning Helhetsvurdering Snitt totalt
Resultat beboere på sykehjem Forenklet utgave Kommentarer fra beboere på sykehjem: ønsker mer sosial kontakt ønsker mer aktiviteter mat språk at ansatte har det travelt
Resultat pårørende til beboere på sykehjem Snitt Drammen Snitt (i 32 kommuner) Høyest kommune Lavest kommune Resultat for beboeren 4,1 4,3 6,0 3,0 Trivsel 4,7 4,8 5,9 3,5 Brukermedvirkning 4,0 2,6 Respektfull behandling 5,0 5,1 Tilgjengelighet 4,4 4,5 Informasjon 2,7 Helhetsvurdering 4,9 4,2 Snitt totalt 4,6 3,4
Kommentarer pårørende sykehjem Mange gir uttrykk for at de er godt fornøyd Ansatte får mye ros Bemanning Språk Aktiviteter Rengjøring
Resultat i hjemmebasert omsorg Forenklet utgave mer hjelp til praktiske gjøremål at de ansatte har mer tid til rådighet språk varmmatombringing mange forskjellige ansatte som kommer på besøk må bli flinkere til å gi beskjed dersom de er forsinket
Kommentarer fra beboere på sykehjem
Kommentarer fra beboere på sykehjem forts.