EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
Advertisements

IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
KOMMUNESAMARBEIDET I VESTFOLD (9-K) LAHOLMEN 14. MARS 2003 Oppsummering Referat styringsgruppen vedlegg 6.
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
L O S Ledelse, organisasjon og styring i Bærum kommune
Samhandlingsarena Aker Styringsgruppe Oslo kommune.
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
«Forbedringsprosess(en)»
Prosjektplanen Pedagogisk ledelse.
Organisering av elektronisk samhandling – hvordan få det til ? Svein Erik Wilthil, KS.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.
Rutiner for saksbehandling EFP v. prosjektopprettelse
UiO – Forskningsadministrativ avdeling FRIDA som felles forskningsdokumentasjonssystem for universiteter og helseforetak ? - Rapportering av vit.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
EFV-V ARBEIDSGRUPPE 5 - BEHOVSANALYSE
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Prosjektoppgave eGovernment NTNU 2008 Innføring av elektroniske tjenester i Halden kommune - et delprosjekt i ”Det Døgnåpne Østfold” Prosjektoppgaven er.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Evaluering av publiseringsindikatoren Oppfølging fra Det nasjonale publiseringsutvalget Vidar Røeggen Seniorrådgiver Universitets- og høgskolerådet.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Anbefalinger fra sekretariatet
Forskningsadministrativ avdeling Prosess faglig prioritering Plan for fase 3 (Aktiviteter på UiO-nivå) Oppdatert
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Eksternt finansiert virksomhet TDI-modellen EFV-V prosjektet september 2013.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Kvalitetsreformen og IT- messige konsekvenser Astrid Jenssen XML-gruppa,
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Prosjekt Bedre forskerstøtte
Prosjekt Bedre forskerstøtte Status og framdrift.
1. Bakgrunn 8. Andre forbedringstiltak, f eks. langsiktige SISE tiltak (stor innsats stor effekt) 3. Mål/målsetting 7. Måling, oppfølging, sikre effekt.
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
Å bygge en ny kommune 12.mai 2016 Gudrun Haabeth Grindaker Prosjektleder/ny rådmann.
Øygarden kommune Driftstilpasningsprosjekt 2013.
1 STATUS PROSJEKT PSYKISK HELSE OG RUS Overordnet samarbeidsutvalg 7. desember 2015 Prosjektleder Kari Engen Sørensen.
Innsats for kvalitet Forslag til et pedagogisk meritteringssystem for undervisning ved UiT Norges arktiske universitet og NTNU.
3 Ressursgruppe for etablering av felles kvalitetssystem Oppdraget fra Sikker drift: «Etablere felles Kvalitetssystem, herunder avvikssystem»
Brukermedvirkning i helseforskning i Norge Regional brukerkonferanse november 2015 May Britt Kjelsaas, rådgiver Helse Midt-Norge RHF helsefagavdelingen.
Prosjekt ”Pårørende en ressurs”
Prosjektpresentasjon – Før du starter
RIS-metoden for prosessforbedring
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Det integrerte universitetssykehuset
Prosjekt: Strategi KIL Prosjekteier: Jon Erik Ofstad
Helse miljø og sikkerhet
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Noen foreløpige hovedfunn (må bearbeides videre)
Utdanningskomiteen og LMU 28. mars 2017
Porteføljestyring – hva er det?
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
Felles kvalitetssystem for universitetsmuseenes samlingsforvaltning
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Rolle og ansvar som SPA Prosess
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
IT-ledernettverket 18. april 2018
Internt handlingsrom (IHR)
Standardisering av IT-virksomheten
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 11/8 2008
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Administrativ organisering -
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Oppfølging STUA seminar i februar
Utskrift av presentasjonen:

EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system

Arbeidsgruppe 6 1  Vi trenger å vite hvordan vi ønsker å organisere støttefunksjonene før vi kan utarbeide rutinebeskrivelser, roller og ansvar  Foreslår derfor å dele arbeidet i to faser  Fase 1 – organisering  Fase 2 – utarbeidelse av system (minimum standard/ /kvalitetssystem/prosjekthåndbok)

Arbeidsgruppe 6 Fase 1 - organisering 2  Avklare hvor de ulike støttefunksjonene skal ligge (mellom nivåene)  Ta hensyn til nærhetsmodellen  Optimalisere kvalitet og tilgjengelighet  Ønsker å innhente erfaringer om beste praksis fra andre universitet  En med sterk sentral organisering  En med forskernær organisering  En mellomting?  I denne fasen er administrativ linje sentral (direktør, kontorsjef, forskningsadministrative ledere)

Arbeidsgruppe 6 Fase 1 - organisering 3  Leveranser  Diskutere ulike modeller og hvilke konsekvenser de får for  Presøknadfase  Søknadfase  Oppstartfase  Driftfase  Avslutningfase  Anbefale overordnet fleksibel modell for UiO  Fokusere på avklaring av ansvarsdeling sentralt- fakultet-annen enhet

Arbeidsgruppe 6 Fase 2 – system (minimum standard) 4  Ta utgangspunkt i anbefalt modell (fra fase 1)  Lage kvalitetssystem/prosjekthåndbok tilpasset modell  Bygge på eksisterende beskrivelser for roller, ansvar og rutiner  Funn fra Arbeidsgruppe 2, 4 (og 5)  I denne fasen er brukeren (prosjektleder og prosjekteier) sentral

Arbeidsgruppe 6 Prosess og forankring 5  Arbeidsgruppen gir sin anbefaling  Plangruppen gir sin tilslutning, evt justerer anbefalingen  Behandles/diskuteres i direktørnettverket (fase 1 og 2)  Behandles/diskuteres i forskningsdekanforum (fase 1? og 2)  Gunn-Elin skal eie prosjektet og avgjøre om noe av dette evt må behandles i styret eller andre organer