Status pågående aktivitet innen eksternt finansiert virksomhet EFV-V prosjektet 4.september 2013.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Behov for forskning og utvikling knyttet til brukerinvolvering i offentlige IT-prosjekter Asbjørn Følstad, SINTEF IKT Oslo, 10. juni, 2004.
Advertisements

Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
SIO- Folkehelse.
Hva er Fretex ?.
Kan arbeidsmetodikken i IT-prosjekter overføres til rådgiverene ? VIANOVA Network Meeting 2013 Geir Andersen/Vianova Systems AS.
Revisjon ved Rikshospitalet den 11. – 18. desember 2007.
» Kvalitet og ledelse Helse Møre og Romsdal Emne – innføring av miljøledelse i Helse Møre og Romsdal 18.April 2013.
9-k samarbeidet i Vestfold Harmo9, felles IKT struktur Oppstartsmøte 23. august 2005 
Prosjektstatus. Fremdrift til nå  Forrige brukerforum la vi frem følgende plan:  15 mars – Fase 1 – alle hovedmoduler  15 april- Fase 2 med Aktiviteter.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Medisinsk tekniske tjenester Organisering Internhandelmodellen Stig Koteng, avd.sjef, MTA MTFL, 27. mai 2009.
Den ideelle kommunesammenslåing
Elektronisk meldingsutveksling for helse og omsorg i Harstad kommune
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Eksternfinansiert virksomhet F Avd. dir. Arne Lunde, Kunnskapsdepartementet.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Samhandlingsarena Aker Styringsgruppe Oslo kommune.
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
Mål og forventninger for Ehandel i Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008.
Delprosjektets status og framdriftsplan Prosjektleder Hilde Skyvulstad.
Evaluering av 2- og 3-årige ingeniørutdanninger ( 30. mai 2007: Om evalueringsprosjektet Rådgiver Astrid Børsheim, NOKUT.
Brukerforum Vigdis Heimly, SSP, strategi Av Vigdis Heimly.
Arbeidsmøte patologisvar Annebeth Askevold, Arbeidsmøte 6 Patologisvar Annebeth Askevold Ullevål hotell 7. september 2006.
Anne M Jervell Ledelsesinformasjon fredag Om arbeidet med budsjett og planer 2007.
Drift og vedlikehold - videre prosess Eirik Øvstedal 28. september 2010.
Bakgrunn Kunnskapsdepartementet (KD) ba i brev av til universiteter og høyskoler om at det innen utgangen av 2009 var utviklet løsninger for,
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Allmøtet på USIT 17. mars Agenda Informasjon fra IT-direktøren USIT 2.0.
Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Bamble Kommune, STHF, og NAV 2009 – 2010 Satt i drift Fokus på det som virker.
1 Analyser totaløkonomi LP-forum 8. mai Litt om bakgrunnen En egen arbeidsgruppe med controllere fra fakultet og sentralt ser nærmere på Bidrags-
EFV-V ARBEIDSGRUPPE 5 - BEHOVSANALYSE
EFV-V Prosjektøkonomistyring Status på oppfølging av arbeidet i linjen Plangruppemøte 28.mai 2015.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
SMÅ BARN MED HØRSELSTAP Nordnorsk fagnettverk hørsel,
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
FOR nr 1127: Forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheter (Internkontrollforskriften)
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Dato: 9. mars 2015 Rammer og retningslinjer for eksternfinansiert virksomhet ved UiO Kursholdere: Terje Bakke og Thomas Kjensli.
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
Forskningsadministrativ avdeling Prosess faglig prioritering Plan for fase 3 (Aktiviteter på UiO-nivå) Oppdatert
1 Nettverksmøte for lokal prosjektstøtte ved NTNU.
Eksternt finansiert virksomhet TDI-modellen EFV-V prosjektet september 2013.
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
Prosjekt Bedre forskerstøtte
5 Handlingsplan kort sikt 6 Måling, oppfølging, sikre effekt
Asbjørn Følstad, SINTEF IKT Oslo, 10. juni, 2004
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Felles kvalitetssystem for universitetsmuseenes samlingsforvaltning
Analyse Susan Matland.
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Vurdering av innføring av prosjektverktøy ved UiT
Aktørene Innbyggerne, politikerne, forvaltningen,
Utskrift av presentasjonen:

Status pågående aktivitet innen eksternt finansiert virksomhet EFV-V prosjektet 4.september 2013

Status detaljerte lønnstranser Akseptansetest detaljplanlagt og forankret i –OPA v/Arne Rostad –ØPA v/Aase Elisabeth Kolstad –USIT v/Elisabeth Smokvina Starter , dvs etter septemberlønn –Tidspunkt og steg i prosessen avklart Produksjonsdato satt til

Status detaljerte lønnstranser - II Status på forutsetningene –Innleggelse av supportpakker i august – OK Periodisk vedlikehold –Opprydding i indre arkiveringsrutiner lønn – OK Enorme mengder filer fra simulerte lønnskjøringer tilbake til 2006 ryddet bort Vil redusere tiden for vår kopieringsjobb til testsystem

Status prosjektøkonomistyring Endring i regnskapsføring gjennomført ved alle enheter 28 miljøer 1711 prosjekter til vurdering 35 konverteringsdager 1314 prosjekter konvertert Høstens aktiviteter Lansering av ny rapportpakke og forslag til minimumsstandard (sept) Diskutere praksis ihht forslag til minimumsstandard med prosjektcontrollere, prosjektledere og prosjekteiere ved pilotenheter (okt) Kurs om endringer innen prosjektøkonomistyring (nov) Nytt rollebasert opplæringsopplegg for prosjektcontroller (fra 2014)

Status kontraktsmaler Analyser av behov og tilgjengelig info per i dag: Forskningsadministrativ avd. har utarbeidet oversikt over tilgjengelige kontraktsmaler til IHR-EFV Rutiner og rammevilkår for inngåelse av forskningssamarbeid inklusive kontraktinngåelse er beskrevet på nett: Viktigste momenter i kontrakt er:på nett –Prosjektstyring inklusive rolleavklaringer –Forholdet mellom prosjektbakgrunn og eierskap til prosjektresultater –Utnyttelse av prosjektresultater –Publiseringsbestemmelser Arbeidsgruppe 4 har kartlagt behov rundt tilgjengeliggjøring av kontraktsmaler (prosjektlederperskeptiv) Anbefalt plan for høsten Gruppe for konkretisering av behov/løsninger for tilgjengeliggjøring av kontrakter og rutiner rundt inngåelse av forskningssamarbeid med eksterne aktører nedsettes (representasjon fra alle nivåer) Behov for kontraktsmaler og rutiner for bruk utover det som finnes per i dag kartlegges Kontraktsmalene og presisering av rutiner tilgjengeliggjøres på nett