Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Advertisements

Ny organisering av Sentraladministrasjonen
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Advisory Board for IT- studiene 2011 Bedriftspresentasjoner ved IT-avdelingen.
Organisasjonsendring SA5 høsten 2013
Kompetanseplan bydel Frogner
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Allmøtet på USIT 17. mars Agenda Informasjon fra IT-direktøren USIT 2.0.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Styrevalg ved HF høsten 2012 Administrativt ledermøte Inger-Johanne Ullern.
Internt handlingsrom (IHR) Møte for teknisk- og administrativt tilsatte på Det humanistiske fakultet 30. januar 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
BRUK av bedriftshelsetjenester 2014 Status 2013 Hva kan LAMU anbefale ledelsen å bestille av tjenester i 2014? LAMUmøte 23. sept Cecil T. Grosch,
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
SA5 Forslag til ny organisering Basert på innspill fra fakulteter, fagdirektører og medarbeidere i de respektive fagavdelinger.
Status USIT 3.0 Allmøte 27. november Arbeid med USIT 3.0 Om funksjons- og bemanningsplan –Lagt fram for universitetsdirektøren Organisering av USIT.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Universitetet i Tromsø
Beskrivelse av gjennomføringsprosessen
STYRKET KONTAKT MELLOM FUP OG FAKULTETENE Kort orientering vedrørende utvidet universitetspedagogisk konsultasjon Møte i studiekomiteen 8. desember.
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Avrapportering av IHR prosjektprioriteringsøvelse 2. februar 2010 Universitetet i Oslo.
1 Rådet for studenter med funksjonshemming Opprettet
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
Overordnet tidsplan, bemanning og innplassering 1 AugustDesemberNovemberOktoberSeptember Bemanning og innplassering Avklare grensesnitt Funksjons-
Samlet arealløsning for Det juridiske fakultet Orientering til LAMU 17. april 2015.
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Samarbeid ordfører og rådmann Fast møte hver mandag Forarbeid til møter Etterarbeid etter møter Løpende avklaringer rundt representasjon og deltagelse.
Direktørnettverket 14 august Gjennomføring av organisasjonsendring høsten 2013.
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
Ressurser og læringsmiljø innen læringsmiljøutvalgets arbeids- og ansvarsområde v/Oddrun Bollingmo Fellesmøte SKU/LMU/ledelsen
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
1 IVT Handlingsplan Org, medvirkning og ressurs Status for 2013 Styremøte september 2013 Anne Rossvoll.
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
14. desember 2015: Oppstartsmøte for koordineringsgruppen for Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016.
Felles LOSAM-møte Fellesadministasjonen Løypemelding – mulige modeller intern organisering
Innplassering Personalsjef Arne Kr. Hestnes Seniorrådgiver / jurist Arve Skjærvø.
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Administrativ organisering
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak
Generelt Organisasjonsprosjektet går etter planen Grunnlag nå:
Pål Vegar Storeheier Forskningsdirektør, dr.scient.
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Anne-Lise Lande | UiO Digital eksamen.
Adm Etablering av nye fellestjenester
Internkommunikasjon på nett: Status, tidsplan,
Administrativ organisasjonsstruktur
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Evaluering av PK-nettverket
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
Internt handlingsrom (IHR)
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Avdeling for fagstøtte
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 11/8 2008
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Utskrift av presentasjonen:

Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe

3

USIT Personal støtte Eiendom Admin- istrativ støtte Fagstøtte EIR Internadministrasjon Rektor Universitets- direktør Fakulteter, museer og bibliotek Lederstøtte HMS BHT

Funksjoner og struktur for Lederstøtte

Lederstøtte Kommunikasjonsdirektør Marina Tofting OU- direktør Anita Sandberg Leder systemeierskap IT Johannes Falk Paulsen 6

Seksjon for opptak og tilrettelegging Seksjon for forsknings-, utdanningsstøtte og inter- nasjonalisering Sentral- bordet Sentral- bordet Seksjon for forvaltning av forskning og utdanning Fagstøtte Direktør Monica Bakken Fagstøtte Direktør Monica Bakken Seksjon for studie- administrative datasystemer Seksjon for studie- administrative datasystemer Seksjon for kommuni- kasjon og student- informasjon Seksjon for kommuni- kasjon og student- informasjon Seksjon for samfunns- kontakt og arrange- menter Seksjon for samfunns- kontakt og arrange- menter

Prosjekt/ prosess forbedring Prosjekt/ prosess forbedring Innkjøp Regnskap Administrativ støtte Direktør Ellen Johanne Caesar Administrativ støtte Direktør Ellen Johanne Caesar Lønn Esak Applikasjons- forvaltning

Personalstøtte Direktør Irene Sandlie Nestlederstilling skal lyses ut Ingen underliggende seksjoner Det skal gjennomføres en prosess for styrking av personalfunksjonen i løpet av 2 år

Internadministrasjon Leder utlyses Internadministrasjon Leder utlyses Gruppe for økonomidrift Gruppe for arkivdrift Gruppe for personaldrift Gruppe for kontordrift

BHT, HMS, EIR Enhet for BHT – midlertidig leder Morten Skjørshammer Enhet for HMS – leder Elisabeth Mona Enhet for internrevisjon – leder Sveinung Svanberg

Innplassering av medarbeidere Funksjons- og bemanningsplaner (gjennomført) Innplassering av ledere (gjennomført) Innplassering av øvrige medarbeidere (innen 15. november) Nåværende leder vil informere sine medarbeidere om innplassering Arbeidsgiver har ansvar for å avklare hvilken stilling den enkelte ansatte vil få Alle vil motta et brev som sier hvor stillingen deres er plassert Å få på plass ledere i nye stillinger, eller i stillinger der ledere ikke er innplassert, har høy prioritet

Praktisk og teknisk gjennomføring Budsjetter og fordeling Romfordeling Nye stedkoder Arkiv Presentasjon av avdelinger/enheter på nettet Nye e-postlister, fellesområder, etc

Romfordeling: –Egen gruppe nedsatt med representanter fra de fleste enheter og vernelinjen –Når arealer er fordelt mellom avdelingene avgjør lederne hvem som skal sitte hvor –Tidsplan informeres og drøftes med fagforeningene –Forslag til fordeling av kontorplasser klart 4. desember –Fysisk flytting slutten av desember/starten av januar

Utviklingsaktiviteter Lederutvikling Utvilkling av samarbeidsarenaer og nettverk Kompetanseutvikling Prosess for sentralisering/desentralisering av oppgaver Gevinstrealisering Flere av aktivitetene vil skje i nært samarbeid med fakultetene. Plan for aktivitetene skal drøftes med foreningene 14. november.

Felles juleavslutning Velkommen til felles juleavslutning med lunsj onsdag 17. desember kl i Georg Sverdrups hus 16

Kick off for ansatte i UiO:Ledelsen og støtteenheter Alle er invitert til kick-off i Chateau Neuf 27. januar kl – starter med lunsj. Kick-off skal inspirere og motivere - slik at vi styrker det vi har felles og tilrettelegger for samhandling på tvers. Ledere med personalansvar blir involvert i forberedelsene til kick-off – starter i midten av desember. 17