Kristine Angell, Kristine Gjelstad, Martine Haug og Renate Heyn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Sosialpolitikk, oppvekstpolitikk, kulturpolitikk og økonomisk politikk.
Advertisements

FAKTA om barn i Norge: mottok tiltak fra barnevernet
Hønefoss politistasjon
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Barneperspektiv Av: Gruppe 6, F1a. Karianne Solberg, Anette Isaksen,
Halvårspresentasjon Ungdomskunnskap 2013
Omsorg for barn og permisjon
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
B ARN I SAMFUNNET Gruppe 3 Lina Wik Amundrød, Elisabet Larsen, Tine Håvak og Elin Øydna.
Familieråd 12 K Småbarnsdager i Gausdal
Page 1 Utviklingstrekk i høyere utdanning Bjørn Stensaker.
Ungdom i klubb ”neste generasjon”. Ungdom i klubbene  Vil vi ha ungdom i klubben vår?  Hvorfor er det så få ungdom i klubben?  Hvordan ser de unge.
Et arbeidsliv for alle! Jon Valestrand - tillitsvalgt for Fellesforbundet ved Åstvedt AS.
FRAMTIDENS OMSORGSTJENESTER 2007 – 2030 MESTRING MULIGHETER MENING SBL, Bergen Halvor Holmli, leder RO.
Kvalitet og brukermedvirkning
KOMMUNIKASJON Grunnleggende kommunikasjonsteori
mottok tiltak fra barnevernet vokser opp i fattigdom opplevde at foreldrene skilte seg barn vokser opp med alkoholmisbruk.
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Kjønnsnøytral ledelse – er det ønskelig? Politiske strategier for ledelse Hvordan vektlegges kjønnsperspektivet? Kjell Erik Øie Statssekretær i Barne og.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Kristine Angell, Kristine Gjelstad, Martine Haug og Renate Heyn.
Regional utvikling - Norge Bjørnar Sæther SGO 1001.
Side 1 / Erfaringer fra Norge : Hvorfor staten skal satse på forebyggende tilbud Avdelingsdirektør Kjetil Horgmo Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet.
Etikk etiske- faglige, og juridiske dilemmaer Etikkveilederskurs høsten 2010 v/høgskolelektor Kristin Bie.
B ARN I SAMFUNNET Gruppe 3. B ARNS PERSPEKTIV Barns rett til medvirkning Syn og mening Personalet tar hensyn til dette.
Barn – og kvinner som søker asyl Kjell Erik Øie Statssekretær i Barne og likestillingsdepartementet.
Unge utforskere La ungdom ta grep i eget liv
Barns perspektiv Tine T, Fredrik og Christine F1A.
Førskolelærerkompetanse i den nye barnehagen Brit Nordbrønd, Hive 2007.
HÅNDTERING av BRÅK og URO
” Alle mennesker sosialiseres inn i en kultur, som skaper orden, forutsigbarhet og mening for den enkelte” (Jacobsen og Thorsvik, 2002:118).
Ap Arbeiderpartiet mener at vi skal fortsette oljeboringen på en konsekvent måte, de vil ta i bruk ressursene vi har. De mener oljepengene skal gå til.
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Godt språk gjør lesing lettere. Bli kjent med bokstavene. Å lese og forstå det vi leser. Å skrive seg til lesing. Leksearbeid.
Barn på flukt Presentasjon fra Redd Barna Norge.
Hvordan skrive en oppgave: Innledning: skrives helt til slutt.- hva skal jeg gjøre. Problemstilling: Hva skal jeg undersøke og kanskje litt om hvorfor;
Stemmer fra Gaza - Gi oss arbeid og kontakt med verden! En av Norsk Folkehjelps partnere på Gaza-stripen er General Union of Cultural Centres. GUCC gir.
VÅRE NYE BARN EN NY SAMARBEIDSMODELL FOR MOBILISERING AV RESSURSER I LOKALSAMFUNNET FOR BARNAS OG NORGES BESTE OSLO, NOVEMBER 2015.
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
Line Johnsrud, rådgiver, Kommunens omsorgsansvar Representantens/vergens rolle Fylkesmannen i Oslo og Akershus v/ Line Johnsrud.
Nye former for deltakelse Fortsatt bruker rundt tre av fire velgere stemmeretten ved stortingsvalg, men valgdeltakelsen er på et lavt nivå sammenliknet.
Institusjonskonferansen 2016 Ledelse og perspektiver som underbygger medvirkning Hans Petter Farestad, Enhetsleder, Serio Ungdomssenter.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Ski videregående skole
Velkommen til foreldremøte høsten 2017
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Gruppeoppgave 1 semester 2
Kun karakterer skal telle
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Helsesøsterkongressen 2017
Lesersørvissamtalen. Lesersørvissamtalen Etablere tilbudet Bruke Lesersørvis i vanlig drift Markedsføre tjenesten.
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Trygt og godt skolemiljø
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
Pedagogisk dokumentasjon
Trygt og godt skolemiljø
Velkommen til dugnad i kommunen
Boligsosialt utviklingsprogram
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Velkommen til Løft Presentasjon av case, sett i lys av hvordan Løft jobber med ettervern. Belyst ved Løft - metodikk v/Roar Andersen.
Kapittel 6 oppgave b Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Barnevernstenesta sett frå ein rådmann sin ståstad
Da kan gruppe tilbudet «Du er ikke alene» være noe for deg.
Velkommen til foreldremøte
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
TAUSHETSERKLÆRING   Jeg
Lage plan for observasjon Ta opp i avdelingsmøte
Velkommen til Foreldremøte – 7.trinn
Utskrift av presentasjonen:

Kristine Angell, Kristine Gjelstad, Martine Haug og Renate Heyn.

Hva menes med å ta barns perspektiv?  Det finnes ikke bare et barneperspektiv, men mange.  Sette seg inn i barnets situasjon.

Intervju med en Frp politiker Sosialpolitikk:  Likt tilbud til alle både offentlig og privat.  Velge hva man selv vil.  Nulltoleranse for mobbing.  Lettere for barnevernet å gripe inn.

Intervju fortsetter Kulturpolitikk:  Alle skal ha mulighet til fritidsaktiviteter. Økonomisk politikk:  Økonomisk lettere å ha barn.  Høyere frikort grense til unge som jobber deltid.

Dagens syn på barn og barndom  Lytte aktivt til barns meninger.  Barn som selvstendig tenkende og evne til å tenke kreativt.  Barnesyn i tråd med dagens bestemmelser.  Aktørperspektiv (skape sin egen barndom).