Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Advertisements

Den vesle gutten og julenissetoget
895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse.
I.
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
IKKE NO’ KRØLL BRETT, RETT OG SLETT.
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
MySaemienSijte- en lek med arkitekturformer i SketchUp
Et Moderne Eventyr Froskekongen.
Fremtidsbilder og familiens betydning Noen hovedfunn og perspektiver.
Christina Ødegård sin lærlings tid
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,

Kapittel 28 Norgeskartet
Fra geometriske former til abstrakt design
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
PROSJEKTARBEID I LÆRERUTDANNING, VIDEREGÅENDE OG I GRUNNSKOLEN
Oppsummering til tentamen
ROM I SLOTTSPARKEN FOR BOSTEDSLØSE
"Ting er ikke altid slik, de synes å være."
DAK Design og innovasjon
Kapittel 5 oppgave g Sett inn å sette (seg,) å sitte, å legge (seg), å
«LYSE IDEER» Maske med refleks og lysdioder
Et Moderne Eventyr Froskekongen HappyC.
Roman- og novelleanalyse
Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N.
Arbeidsmåter i KRL Alf Rolin.
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
Til Noas ark.
Min Hobby … … KLATRING!.
d. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
K APITTEL 2, OPPGAVE F. O PPGAVE 26 Ingen ville ha trodd at Mohammed og jeg skulle gifte oss i kirka. Men det skulle vi. Utrolig mange mennesker kom for.
Dette er SMART.
Et drageeventyr Av barna på Soria Moria.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
De bostedsløse ARKIOM A 2.
Brattås skole Brattås skole ligger på Nøtterøy. Brattås skole ble bygget i Skolen er en 1-7 skole med 180 elever fordelt på åtte klasser. Skolen.
© Olympiatoppen1 Hvordan benyttet jeg kognitive teknikker i min karriere? Hovedløpsprosjektet 5. november 2011.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Studiespesialisering med formgivingsfag
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
Din nærhet til det du ser
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Squash Ikke bare en grønnsak Amund Skretting Bergset 8C.
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Og.
KAPITTEL 5 OPPGAVE C Sett inn preposisjoner eller adverb som passer 1. Å være enig i en sak. (Man tenker likt i en sak på forhånd, uten at man diskutert.
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Den røde regndressen Likestilling i barnehagen. Sandefjord
MER PERSONLIG ØKONOMI I SKOLEN Idar Kreutzer, 20.august 014.
Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
Fysikk 1 eller Biologi 2 Realfaglig matematikk R1 Kjemi 1 Internasjonal engelsk eller historie og filosofi 1.
Kommunen inviterer rørleggere og malere til anbudskonkurranse. Anbudet skal inneholde ideer til utførelse, prisoverslag, tidsramme og enøktiltak. Anbudskonkurranse.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Norsk skole.
Menneskerettigheter Før man går i gang med selve presentasjonen som er forløperen til IGP (individ-gruppe-plenum) arbeidet der elevene selv skal lage rettigheter.
Valgfaget design og redesign
MARKAPLASSEN SKOLE Umi-Sci-Ed Dag Rune Kvittem Valgfag programmering
Eine og Andri på viktig oppdrag
Utskrift av presentasjonen:

Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N

Inspirasjon

Bilder av ”tomten” i parken

Arbeidsmodell og skisser

Det var en gang…skisser

Arbeid med presentasjonsmodellen

Ferdig resultat •Materialer: teltduk,tre og metall •Målestokk: 1:20 •Størrelse: høyde: 3,8 meter, bredde 4 meter (stor nok til å kunne stå, sengen er brei nok til å kunne ligge utstrakt) •Varmelampe i midten •Åpent i toppen, kan se opp i trekronene •Er festet i trærene rundt, henger ca en meter over bakken

Oppsummering •Eventyrversjon – lekende,fantasi og magi! •Feel good-historie, motivasjon •Organiske former •Tverrfaglig arbeid: –norsk (eventyr/artikkel om hjemløse) –samfunnsfag (hvorfor hjemløse?) –naturfag (miljø, biologi) –matematikk (målestokk, geometri, økonomi) •Materialkunnskap- trening og økonomi

Tanker om min løsning i forhold til temaet •Jeg valgte en alternativ løsning av oppgaven. Jeg begynte å tenke på slott og eventyr siden vi var i Slottsparken, og ville derfor jobbe med en eventyrversjon. Stikkord i min ide prosess var: lek, kreativitet, fantasi og magi! Tankene om boligen min skulle ikke være for faktabasert og opptatt av praktiske problemer. Jeg ønsket å jobbe med en ide som passet inn til en feel good historie. Det skulle være et slags eventyr om den hjemløse Tom Bombadilla som var skogens prins. Han var blitt forhekset og bor i en gresskarbolig som kan forvandles til en magisk vogn! •Jeg arbeider på en ungdomsskole der vi jobber mye tverrfaglig. Det var da også naturlig for meg å tenke hvilke andre fag som kunne vært med på et lignende prosjekt. Dette var en av grunnene til jeg begynt å tenke på eventyr og gjerne et samarbeid med norskfaget. Man kunne gjerne også samarbeidet med flere fag som matematikk, samfunnsfag og historie. •Inspirasjonen til formen hentet jeg i hovedsak fra organsiske former, der jeg startet med en bladform, som utviklet seg til en kombinasjon av et gresskar, en kuppel og en papirlampe.