Planleggingsmøte Tiller Fotball Sesongen 2012 14. mars 2012.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Advertisements

Ny bane på Fart •Plassering •Type dekke •Kostnader •Finansiering Klikk når du vil gå videre!
FGI
Styret har bestått av: Leder: Geir Maldal Nestleder: Gry Wiik Sekretær: Simon Pedersen Kasserer: Espen Andersen Medlem: Alexander Skoland Medlem: Inger.
Årsmøte Nordstrand IF Fotball Tirsdag 2. april 2013 Kl
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
CSK Fotball J-2000 Foreldremøte •Nytt trener team •Opplegg for sesongen •Reisecup •Økonomi/dugnad •Roller •Annet Agenda.
Presentasjon Kolstad Håndball
Hovedtrener Utdanningsnivå: • Intern opplæring innen Readys ledelsesfilosofi, spilleforståelse, coaching, samtaleteknikk mm • NB utdannelse? Arbeidsoppgaver:
Hegrahallen Fredag 4. januar kl SHIL G
Bli med på laget!.
Orientering fra Langrennstyret
VELKOMMEN TIL ÅRSMØTET I VAULEN IL 2012
Strindheim håndball Elite
Melhus Fotball og Tiller Fotball
Velkommen Lagledermøte Rustad IL Fotball.
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
A-LAGET 2008.
Orkanger IF Fotball - Fotball for alle!.
Orkanger IF Fotball - Fotball for alle!.
HØVIK IF ÅRSKULL Sesong 2013 Høvik BearsHøvik Bulls.
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Fordelingsnøkkel Fordeling •Utvalget bestemte seg for å navngi de ulike dimensjonene som: –68 %: Sportslig (tidligere kalt 68 %) –10 %: Kommersiell.
Hokksund Idrettslag Barn og unge Aktivitet tilpasset hver treningsgruppes ambisjonsnivå Ungdom / voksen Sportslig satsing, eventuelt i samarbeid.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Lagleder og trenermøte Oppegård Fotball 16. april 2008.
Orientering om NFFs budsjett for 2009 relatert til 1. divisjon kvinner.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Nesodden Tennisklubb Klubb og hallprosjekt organisering
Strindheim Yngres Grunnlaget for treningsavgifta.
Strindheim IL håndball Elite
Hokksund Idrettslag
Romolslia Sportsklubb. Stiftet 1975 som Center Ballklubb Skiftet navn til Romolslia Sportsklubb ca 1990 Ca 100 aktive spillere i 8 lag, hovedvekt på medlemmer.
Foreldremøte Firebirds
Velkommen til foreldremøte Håndball Jenter 2005
Mulighet for Sponsorer -Klubben med Miljø- Reistad IL trenger inntekter for å ha et best mulig tilbud til dine barn. Hallreklame reduserer behovet for.
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Foreldremøte 2/3 -09 kl Klubbhuset, Aurskoghallen.
Økonomi/G2003.
NORDPLUS NABO. Hva er Nordplus Nabo Et program som skal stimulere til oppbygging av langsiktig og forpliktende nettverkssamarbeid mellom Norden og Baltikum.
Styreseminar.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
Økonomistyring i Skeid 1.Mars Allianseidrettslaget er økonomisk ansvarlig for hele klubben Skeid er et allianseidrettslag som er organisert med.
Fossum Fotball jenter 2001 Sesongen Fossum Fotballs Føringer Sportsplan Retningslinjer for barnefotball Hospitering.
Arbeidsbeskrivelse for roller i Hasle Løren Håndballgruppe Basert på forslag lagt ut på Norges Håndballforbund Region Øst sin hjemmeside Pr 21. mai 2014.
Årsmøte sak 6B - felles PRO Felles PRO Styremøtet besluttet å fremme forslag til årsmøtet om å gå inn.
FLØY IL Fløy IL Struktur og Ansvarsforhold. FLØY IL Fløy trenger retningslinjer som beskriver ansvarsforholdene til de enkelte styrer  Mange mennesker,
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
ÅRSRAPPORT SILFOT 2015 Årsmøte mandag Klokken 1800 på klubbhuset.
Løvenstad Fotballklubb Organisasjonsplan Årsmøte er klubbens høyeste beslutningsorgan og holdes 1.kvartal hvert år. Mellom årsmøtene ledes klubben av styret,
AKK- Klubbkveld Agenda  Hvem er hvem  Klubbens visjon og mål  Hvor finner jeg informasjon  Nytt fra SU  Skøyter  Viktige arrangement  Klubbens.
ÅRSREGNSKAP 2016.
Forslag ny organisering årsmøte 2017
Organisasjonsplan Rauma Golfklubb
Organisasjon – Freidig Fotball 2016
TRENER- LAGLEDERMØTE BARNEFOTBALL
Lokallagsledermøte Om økonomi – om felles forståelse og forutsigbare løsninger Johannes Rindal.
ÅRSREGNSKAP 2017.
Spørrebibliotek Hvordan står det til med…
ORGANISASJONSKART for
Velkommen til Foreldremøte 20 19
ÅRSREGNSKAP 2018.
SPORTSLIGE ARRANGEMENT
Organisering og arbeidsform i MIF/HIL Fotball
Utskrift av presentasjonen:

Planleggingsmøte Tiller Fotball Sesongen 2012 14. mars 2012

Agenda Orientering fra Sporstlig utvalg Budsjett og treningsavgifter Rekruttering til styre og utvalg Organisasjonsutvikling

Kommentarer til budsjett og treningsavgifter Treningsavgifter Treningsavgifter for 2012 er uendret fra 2011. Det er styrets ambisjon å holde treningsavgifter for de yngste på et moderat nivå, noe som utvikling de siste årene også viser. Påslag på kr 500,- i 2011 er for de yngste årskullene eneste endring siden 2003. For Gutter; Junior og Senior og 6. divisjon har lagene selv påtatt seg finansieringsansvar for sine budsjett, hvor dugnader og sponsorinntekter er avgjørende for hvor store egenandeler som er nødvendig. Prinsipper Utgangspunktet er at alle lag skal finansiere egen aktivitet slik at treningsavgifter og øremerkede inntekter (eksempelvis tilskudd fra Trd Kommune til barneidrett) ikke omfordeles til øvrige lag eller grupper. Dette ligger også til grunn for budsjett for 2012. Inneværende sesong har vi en spesiell utfordring som følge av at Senior 3. divisjon av NFF er satt i avdeling for Hedemark. Dette medfører reisekostnader i området 250- 300.000,- som må finansieres. Per i dag er det ikke skaffet tilstrekkelige inntekter til å dekke denne kostnad. Denne utfordring må styret, spillere og støtteapparet rundt laget ta for at sesongen skal kunne fullføres på en god måte. Det er heller ikke for Senior mulig å benytte inntekter som genereres av andre lag. City Syd Kunstgress Kunstgressbane anlagt ved KVT-hallen blir fra og med inneværende år sponset av City Syd. Banen får som følge av dette navnet City Syd Kunstgress. Styret i Tiller Fotball setter stor pris på engasjementet som City Syd gjennom dette viser får barne- og ungdomsfotballen på Tiller. City Syd bidrar med kr 60.000,- i støtte per år i første omgang i en treårsperiode. Budsjettert resultat Budsjettet for 2012 er gjort opp med et overskudd på vel kr 250.000,-. Overskudd i 2012 er nødvendig for å dekke opp underskudd fra 2011. Underskuddet i 2011 er relatert til 3 spesielle forhold; faktura fra Tonstad Skole på leie av garderober, dette var ikke hensyntatt, inndekking av egenkapital og innkjøp av utstyr til ny kunstgressbane, samt at vi første år ikke har klart å leie ut alle timer som er nødvendig for å få balanse i leie av KVT-hallen. I sum utgjør underskuddet fra 2011 ca 200.000,-. Dette må dekkes inn i 2012.

Treningsavgifter 2012 De aller yngste 1.300 Minigutt og jenter 1.500 LG / LJ 1.700 Smågutter og jenter 2.000 Uendret fra 2012 Inkluderer påslag kr 500,- for KVT Faktura april og august

Budsjett 2012

Budsjett 2012 opp til Gutter

City Syd Kunstgress Fra treningsavgifter 200.000 Sponsor 60.000 Lån 175.000 Drift 35.000 Ferdigstillelse 50.000 Solgt 187 andeler

Organisering av Tiller Fotball Vi er få og det må vi gjøre noe med ! Frivillighet Mild tvang Omgående Sekretær Materialforvalter Full modell for å lykkes !

Organisering av Tiller Fotball

Leder Organisering av Tiller Fotball Hovedansvarlig Tiller Fotball Representant i styret for Tiller IL Kontaktperson mot krets og forbund Ivareta Tiller Fotballs interesser og være synlig i Trøndersk fotball

Økonomiutvalg Organisering av Tiller Fotball Leder : Kasserer i Tiller Fotball Bør bestå av leder + 2 personer Ansvarsområder Ansvar for regnskap og budsjett Koordinere revisors oppgaver Ansvarlig for avtaler Koordinere dommeroppgjør Kontroll mot lagskasser og fordeling av dugnadsinnsats Medlemsregister (Magnar)

Anleggsutvalg Organisering av Tiller Fotball Leder : Styremedlem i Tiller Fotball Komiteen bør bestå av 4-5 personer Ansvarsområder Koordinering og samarbeid mot TKS City Syd Kunstgress Vedlikehold kiosk Vinterbane

Arrangementsutvalg Organisering av Tiller Fotball Leder : Styremedlem i Tiller Fotball Komiteen bør bestå av 5 personer Ansvarsområder Fjernvarme Cup Tiller Cup Fotballskole Årsfest / klubbkvelder Arrangement av hjemmekamper senior

Markedsutvalg Organisering av Tiller Fotball Leder : Nestleder i Tiller Fotball Komiteen bør bestå av 4 personer Ansvarsområder Ivareta eksisterende sponsorer og avtaler med dem Aktivt jobbe i sponsormarkedet Reklameskilt TKS Sponsorer til våre arrangement Andre inntektsgivende tiltak

Informasjonsutvalg Organisering av Tiller Fotball Leder – Sekretær i Tiller Fotball Utvalg bør bestå av minimum 3 personer Ansvarsområder Sørge for informasjon til medlemmene Web- ansvarlig Oppdatering av kontaktinformasjon Sesonghefte til nærområdet

Organisering av Tiller Fotball Sportslig utvalg Jenter og gutter 6-12 år Jenter/damer fra 12 år Gutter 12-19 år Gutter fra 19 år Hver avdeling bør bestå av 4-5 personer

Ansvar for arrangement Tine Fotballskole 8 åringer  Tiller Cup 10 åringer Fjernvarmecup 14 åringer

Utfordringer Finansiering av senior inneværende år Konseptet rundt KVT-hallen og vinterbaner Frafall fra 12 år og oppover Holde på alle de fine jenteårskullene Nytt dekke på TKS Organisasjon