Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004
•Driftsresultat 17,2 mill + 17,4 mill •Resultat etter skatt 0,3 mill + 7,4 mill, Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Hovedpunkter 2003
Konsernets driftsresultat 17,2 mill – opp fra 0,3 mill i 1. kvartal 2003 Driftsresultat på 17,4 mill i tv-kanalen TV 2 – opp fra 10,7 mill TVNorges driftsresultat 0,4 mill – opp fra minus 0,6 mill Konsernets resultat etter skatt 0,3 mill – opp fra minus 7,1 mill Kommersiell seermarkedsandel mot gamle høyder for TV 2, mars 67,5 % TVNorges kommersielle andel svekket, mars 8,4 % Positive resultater fra TV 2 Nettavisen og TV 2 Interaktiv Suksess for TV 2s web-tv – omsatte for 1 mill i april Kanal 24 fikk en tung start og har slitt med lytteroppslutningen – markedsandelen øker til 9 % i april Konsernets andel av underskuddet i Kanal 24 utgjør 11,0 mill i 1. kvartal Kanal 24s egenkapital er tapt – aksjene nedskrevet med 10 mill til null Fotball-EM årets sommersatsing på TV 2 – kun på TV 2 !!! Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Hovedpunkter 2003, Positiv utvikling i 1. kvartal
, Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Utvikling 1. kvartal Positiv fremgang for 1. kvartal God inntektsvekst
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Endring , Tidlig sesongstart Fin vekst andre inntekter
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Utvikling per kvartal , Pluss i Q1 inklusiv nedskriving Kanal 24 Q1 normal ”slitsomt” 3-års perioden +12,3% +7,5 %
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Nøkkeltall, Positiv utvikling i nesten alle nøkkeltall
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Utvikling per kvartal , Q1 normalt ”under streken”, unntatt …
Kvartalsresultat Q – TV 2 Kanalen, Datter- og tilknyttede selskaper Pluss i alle selskaper, unntatt …
Kvartalsresultat Q – TV 2 Kanalen Hovedpunkter 2004, •Driftsresultat 17,4 mill + 6,7 mill •Resultat etter skatt 10,0 mill + 11,8 mill
Kvartalsresultat Q – TV 2 Kanalen Endring , Inntekter fra salg av rettigheter+distribusjon+sms Hyggelig utvikling
Kvartalsresultat Q – TV 2 Kanalen Nøkkeltall, Skrytealbumet …
Kvartalsresultat Q – TV 2 Kanalen GRP levering Betydelig økning i Q1
Kilde: TNS Gallup, riksuniverset, 12 år + Markedsandeler riksuniverset ( ) Prosent
Kilde: TNS Gallup, riksuniverset, 12 år + Kommersielle andeler Prosent
Kilde: TNS Gallup, riksuniverset, 12 år + Markedsandeler mars Prosent
Kilde: TNS Gallup, riksuniverset, 12 år + Kommersielle andeler mars Prosent
Kilde: TNS Gallup, riksuniverset, 12 år + Markedsandeler for mars 2004 – ulike målgrupper Prosent
Kilde: TNS Gallup, riksuniverset, 12 år + Kommersielle andeler mars 2004 Ulike målgrupper, prosent
Kvartalsresultat Q – TV 2 Kanalen, Daglig dekning – TV 2 TV 2 Daglig dekning
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Endring , Kraftig vekst for TV 2s tekst-TV - fortsatt et livskraftig medium Vekst i lesere på tekst-TV: (Unike lesere per uke) Vekst i annonseomsetningen Hele ,0 mill til nå16,6 mill.
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Endring , Internett lønnsomt i første kvartal Januar April (Unike lesere) Første kvartal med overskudd i TV 2 Nettavisens historie
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Endring , Kraftig vekst for betalt innhold – over en million kroner omsatt i april Månedlig vekst-takt på 20 – 30 % for web-TV
Kvartalsresultat Q – TV 2 Gruppen Endring , Idol setter nye interaktive rekorder 2003 (14 avstemminger) 3,3 millioner stemmer 2004 (12 av 14) 3,8 millioner stemmer
Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004