NRKs Profilundersøkelse 2012 1 NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Grafisk design Visuell kommunikasjon
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Bygningsdelstabellen
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2012 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
”1 av 5 i 6” Hvor står Telenor i 2005? Profilutviklingen Kilde: Profilundersøkelse av Store Norske Bedrifter gjennomført av MMI Univero MMI Univero.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
R ESULTATER M UNKERUD SKOLE 2012 Nasjonale prøver 5.-8.trinn 2012 Brukerundersøkelsen 2012.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Avdeling for mikrobiologi og smittevern
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Klinisk skjema nyrebiopsiregisteret
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Dagligbankundersøkelsen 2014
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Utskrift av presentasjonen:

NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse

Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK i befolkningen. Undersøkelsen var først en ren TV-undersøkelse. Radiokanalene ble innlemmet i 1998, befolkningens vurderinger om NRKs rolle som allmennkringkaster ble lagt til i 2001, og fra 2003 har vi også spurt befolkningen om NRKs nettsider. • Profilundersøkelsen måler NRK i forhold til konkurrentene. Undersøkelsen er en kartlegging av NRKs sterke og svake sider i forhold til andre TV- og radiokanaler, samt nettsider innenfor ulike programkategorier. Respondentene får ikke hjelp til å tenke på de ”riktige” programmene innenfor hver kategori, men svarer ut fra en generell oppfatning av hvem som har de beste programmene. • I tillegg kartlegges befolkningens vurdering av NRK som lisensfinansiert allmennkringkaster –I år var profilundersøkelsen i felt samtidig som debatten om «romkvinnesaken» pågikk. Dette kan ha påvirket svarene. –I tillegg til denne saken ble også lisens på nettbrett og smarttelefoner debattert i egne og andre medier. • Telefonintervju: Profilundersøkelsen gjennomføres av TNS Gallup. Det er en landsrepresentativ undersøkelse som gjøres over telefon. Utvalget er på 1000 personer over 15 år, og feltarbeidet for undersøkelsen var uke 5 og • Alle tall viser andeler i prosent. • Spørsmål til undersøkelsen rettes til NRK Analyse v/ 2

PROGRAMVURDERING RADIO Hvilken radiokanal har de beste … 3

Hvilken radiokanal har de beste... Nyhetssendingene 4

Hvilken radiokanal har de beste... Kulturprogrammene 5

Hvilken radiokanal har de beste... Samfunns- og debattprogrammene 6

Hvilken radiokanal har de beste... Underholdningsprogrammene 7

Hvilken radiokanal har de beste... Sportssendingene 8

Hvilken radiokanal er best på å formidle... Informasjon fra ditt distrikt 9

Hvilken radiokanal … Sender musikken du liker? 10

Hvilken radiokanal har de beste... Programlederne 11

Hvilken radiokanal har de beste... Programmene om musikk 12

Hvilken radiokanal har du størst tillit til ? 13

Hvilken radiokanal liker du best? 14

P1 Sterk og svak profil i P15+ 15

P

Hvilken radiokanal sender musikken du liker? år 17

Hvilken radiokanal har de beste programlederne? år 18

Hvilken radiokanal liker du best? år 19

PROGRAMVURDERING TV Hvilken TV-kanal har de beste … 20

Hvilken TV-kanal har de beste... Debattprogrammene 21

Hvilken TV-kanal har de beste... Filmene 22

Hvilken TV-kanal har de beste... Nyhetssendingene 23

Hvilken TV-kanal har de beste... Sportssendingene 24

Hvilken TV-kanal har de beste... Dokumentarene 25

Hvilken TV-kanal har de beste... Norske seriene 26

Hvilken TV-kanal har de beste... Utenlandske seriene 27

Hvilken TV-kanal har de beste... Norske underholdningsprogrammene 28

Hvilken TV-kanal har de beste... Norske underholdningsprogrammene (alder) NRK PowerPointmal 29

Hvilken TV-kanal har de beste... Barneprogrammene (I befolkningen) 30

Hvilken TV-kanal har de beste... Barneprogrammene (med barn 0-12 år i husholdningen) 31

Hvilken TV-kanal har de beste... Ungdomsprogrammene 32

Hvilken TV-kanal har de beste Ungdomsprogrammene år 33

Hvilken TV-kanal har de beste... Naturprogrammene 34

Hvilken TV-kanal har de beste... Kulturprogrammene 35

Hvilken TV-kanal har de beste... Fakta og informasjonsprogrammene 36

Hvilken TV-kanal har de beste... Programlederne 37

Hvilken TV-kanal har du størst tillit til? 38

Hvilken fjernsynskanal liker du best? 39

NRK1 versus TV2 40

NETT 41

Hvilket nettsted er best på... Nyheter 42

Hvilket nettsted er best på... Sport 43

Hvilket nettsted er best på … Nyheter fra ditt distrikt 44

Hvilket nettsted har det beste... Innholdet for barn 45

Innholdet for barn (målgruppe) 46

Hvilket nettsted synes du er best... Dersom du skal se på Nett-TV 47

Hvilket nettsted synes du er best... Dersom du skal se på Nett-TV 48

Hvilket nettsted er best på... Værtjenester 49

Hvilket nettsted har du størst tillit til? NRK PowerPointmal 50

Hvilket nettsted liker du best? NRK PowerPointmal 51

Har du i løpet av de siste 30 dagene brukt mobilt Internett? NRK PowerPointmal 52

Hvilket nettsted er best når du skal lese nyheter på mobilen din? (blant de som har brukt nett på mobil siste 30 dager) 53

ALLMENNKRINGKASTEREN NRK 54

Hvor godt mener du NRK oppfyller sin målsetning om... Å sende troverdige nyhets,- informasjons- og dokumentarprogrammer 55

Hvor godt mener du NRK oppfyller sin målsetning om... Å være upartisk og upåvirket 56

Hvor godt mener du NRK oppfyller sin målsetning om... Å være nyskapende i form og innhold 57

NRK har som formål å formidle norsk kultur og historie. Hvor godt synes du NRK som helhet oppfyller dette kravet? NRK PowerPointmal 58

Tenk på hele tilbudet til NRK under ett, dvs. alt som sendes på NRK Radio og TV, NRK tekst-TV og alt innholdet som ligger på NRKs nettsider. I hvilken grad mener du at NRK gir deg valuta for lisenspengene? 59

OPPFYLLELSE AV MANDATET 60

Hvor tilfreds er du alt i alt med NRK SOM HELHET, altså samlet sett for alle TV- og radiokanalene, internettsidene og tekst-TV? 61

Nesten 9 av 10 nordmenn mener NRK oppfyller allmennkringkastingsmandatet 62