NTRmeeting - Stryker og svakheter basert på våre erfaringer Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen som nettstudent!
Advertisements

Felles samarbeidsverktøy UHNett Vest Svein Bjarne Brandtsgård Høgskolen Stord/Haugesund.
Digitale mapper som undervisningsmetode i teori og praksis Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.
Leverandørutviklings-programmet 20.mars utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen.
Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
Evaluering som kvalitetsforsterker i undervisningen Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL) Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Kulturnett som arena for arkivformidling
1 RESULTATRAPPORT 30. april 2010 Kull I-III, alle avsluttede MB utdanninger.
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Programmering av dynamiske websider i C# - hva er det, og hvordan undervise? Tom Heine Nätt.
Heltid – hvorfor det? Det store heltidsvalget Stokmarknes 2.april.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Avdeling for informatikk og e-læring IKT og undervisning Geir Ove Rosvold Avdeling for informatikk og e-læring Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Study Abroad at University of California, Berkeley (UCB) - Extension Studier innen entreprenørskap, innovasjon, og anvendelse av teknologi.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Møte i Nasjonalt Råd for Teknologisk utdanning - Høgskolen i Oslo oktober 2007 Tiltaksplan for å styrke realfagene 2007/2008 Geir Anton Johansen.
Bestått/ikke-bestått
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
Informasjonsteknologi for lærere Erfaringer fra nettbasert samarbeid om valgemner Presentasjon på Haustseminar 2001, IKT i lærerutdanninga Monica Johannesen.
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Fra pedagogisk programvare til læringsmiljøsystemer Vibeke Bjarnø, IT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo IKT.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Fjernundervisning på campus? Om erfaringer med teknologibasert fleksibelt læringsmiljø ved IT-seksjonen, ALU, HiO Presentasjon på Nettverkskonferanse -
Velkommen til presentasjon
Oslo kommune Utdanningsetaten Oslo Handelsgymnasium Avdelingsleder Einar Guldvog Informasjon om fagvalg ORIENTERING TIL VG2 JANUAR 2010.
Blogg og publisering på nett
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
Sosiale medier (Web 2.0) – personvern – opphavsrett – nettvett…
Ny Nettspansk: ¿Me oyen? III ANPE-konferanse Tromsø.
LEDIGE LOKALER TIL LEIE PÅ VÆRSTE-OMRÅDET
© USIT/SAPP/GT UNIVERSITETET I OSLO FS ↔ UREG2000 ↔ CF v/Bård Jakobsen (igjen... )
Vi må jobbe med følgende utfordringer: 1. Økonomi Det må skapes en bærekraftig økonomisk plattform.Det må skapes en bærekraftig økonomisk plattform. 2.
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
PowerStudent. StudentWeb WebMail "PowerStudent skal være et hjelpemiddel som bidrar til å strukturere studiehverdagen, og forenkle planlegging av studiet.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
LAVA Læring Prosjektbasert læring med IKT støtte i skolen I PERSPEKTIV Bent Foyn, Prosjektleder Ass. forskningssjef Norsk Regnesentral.
- DÅS (den åpne skole) - Studieverksted - Fengselsundervisning - Kurs.
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Stjernøutvalget: Et blikk på de demografiske forutsetningene Fagseminar i KD Mandag.
Foto: Bjørn Erik Olsen Tittel på presentasjon Navn Etternavn Dato Helse og oppvekstfag Fagsamling i Bodø 4 – 5 mars 2015.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Ny funksjonsbeskrivelse for LMS ved avd. LUI Personalmøte LUI Mikhail og Vibeke.
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Forkurs, TRES og Y-veien
1 VervDb Web-basert system utviklet med PHP og MySQL, vervdatabase for Høgskolen i Sør-Trøndelag.
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO FS: en bærebjelke i UiOs læringstjeneste HowTo: FS-> UREG -> ClassFronter (LMS) v/Bård Henry Moum.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Fra SRP/SUPR til SUPER til AURA Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
Fra SRP/SUPR til SUPER Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
Innspill ● Webmøter bør også kunne være utvidelse av videokonferanse (fra auditorium) ● God lyd innebærer ekkokansellering, vi må bruke tid og penger og.
Felles studiestart Lærerutdanning for tospråklige lærere (TOSBA) Onsdag
Studiebarometeret 2013 Regresjonsanalyser HiST-avdelinger Utført av Norfakta på oppdrag fra HiST Basert på rådata stilt til disposisjon av NOKUT.
Organisering for utdanningskvalitet: Problemer og fremtidige utfordringer Bjørn Stensaker.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
AVSLUTNINGSSEMESTER BACHELOR
Studiebarometeret
Kvalitet i fleksible studier
Nettmaster og industrimaster i Industrial IT and Automation
Beredskap for studenter: UiOs erfaringer og arbeidsmetoder
TP-nettverket Utvikling sommer/høst 2018.
Lik kvalitet i studieprogram som gjennomføres på flere studiesteder
TP-nettverket Utvikling høst 2018.
Utskrift av presentasjonen:

NTRmeeting - Stryker og svakheter basert på våre erfaringer Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU

Bruk i dag •Har stort sett samme funksjonalitet som tilsvarende system (ACP, DimDim osv) og dekker i stor grad våre behov. •Brukes til: –Møter mellom ansatte (Bodø, Mo og Stokmarknes) –Møter med eksterne deltagere –Undervisning: •Kollokviegrupper •Veiledning av studentgrupper •Gjesteforelesere

Studier som bruker NTR •Multimedial nettjournalistikk (25) •Nettbasert sykepleierutdanning (90) •Kommer: –Nettbasert lærerutdanning (40-60) –Kamp- og spilleranalyse (40-50) –Historie (muntlig eksamen (40-50) •Og flere kommer …

Brukererfaringer I Styrker •Oppetid •Plattformuavhengighet •Bra utvalg av funksjoner •Brukervennlighet •Lyd •Pris (?) Svakheter •Lyd •Ingen felles oversikt over bruk av rom •Import og administrasjon av brukere (Ingen integrasjon mot FS eller LMS)

Brukererfaringer II •Enkelte er kritiske til lydkvalitet (men som regel er problemet lokalt) •Ønske om mulighet for å korrigere lyd og bildekvalitet avhengig av båndbredde •Mangel på administrativ funksjonalitet har vi løst ved å gi studentene mulighet for å opprette møter selv

Utfordringene er ikke teknologien •Få ut informasjon om mulighetene i webkonferanse (bryte med vaner) •God møteledelse •Aktivere studentene til å delta i diskusjoner

Spørsmål? Kontaktinformasjon: • •Tlf: / • •