Konsept: Pierre Robert ØKO

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Advertisements

15 Notater og markeringer i teksten
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Et miljøvennlig smarthus
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Design, arkitektur og kommunikasjon. Emne Design og innovasjon
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Sommervikar i Blend.
Det norske øko-markedet
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Kildesortering Foto: Grønt Punkt Norge.
Av Karen Christine Biørn-Lian
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Eksamensoppgave ”Design og innovasjon” 2012
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
Første rapport: Den rapporten jeg har valg ut her er helt usymetrisk, men innenfor en ramme slik at den kan gjentas til et flatemønster. Her har jeg også.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
STRYKEBRETTDESIGN Av Birthe D.N
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent
Arbeidskrav 3 •konsept, forpakning, identitet, patent • Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Page 1 Leitz 180 – Active Pro – Active Plus BREVORDNER Leitz 180 Active Pro Active Plus.
Etikk, ansvar og god praksis Direktør Dag Westby Byggeavfallskonferansen 2012.
REKLAME.
DAK Design og innovasjon
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Håndverk Tro Makt Symbolikk Noe å leve av? Identitet Periode Stil Funn
TEKSTIL TEKSTIL DESIGN & HÅNDVERK.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
3 Jeg og mitt.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Universell utforming av bibliotek Erfaringer fra en kartlegging i Østfold Anne Berit Brandvold Spesialbibliotekar Østfold fylkesbibliotek Rosfjord Strandhotell.
PlastCupen Grønt Punkt Norge AS – Næringslivets garanti for at brukt emballasje blir gjenvunnet – Eies av de som importerer, produserer, pakker og fyller.
1. SPØRSMÅL TIL annonse 1 1. Hva kan du kjøpe? 2. Hva heter den? 3. Hvor mye koste den? 4. Er den ny eller brukt? 5. Hva heter selgeren? 6. Hvor bor selgeren?
Bildebehandling i Paint
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Studiespesialisering med formgivingsfag
Ecodesign innføring i prinsipper for eco-design.
Institutt for forebyggende miljøvern  STØ Miljø og Design 4. forelesning Ecodesign-manual: hvordan bruke denne? Strategier for optimering av avhending.
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Resirkulering av flasker.
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Studiespesialisering med formgivingsfag
Gjenglemt tøy - et problem for dere, en ressurs for oss?
EU - nye markeder - Aquacity/Innovasjon Høstkonferansen i Stavanger 12. oktober 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Case 2 Jordan GO! Det norske selskapet Jordan, som har merkevarer som selger over hele verden, lanserte i Norge en helt ny type tannbørste i mai 2006.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Fattige og rike på samme klode FNs tusenårsmål, HDI, Vann, Udanning BNP, Verdenshandel,
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Lys og farger Jeg skal lære om: hva lys er hvordan vi kan se farger.
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Materialgjenvinning av byggavfall
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Utskrift av presentasjonen:

Konsept: Pierre Robert ØKO Arbeidskrav 3, HIOA Av: Anne Sofie Kristine og Birthe

Konsept Målgruppe: menn fra ca 20- 50 år Mål: Produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert, nytt konsept: ØKO- miljøfokus Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig Design: stilrent, maskulint og QR kode Farger: få, maskuline, sort, grått og hvitt. Fyll inn dersom det bør være med mer her...

Pierre Robert Fakta+ bilder KRISTINE kanskje du kan bruke disse?

Fant denne teksten på nett: Grønt punkt 20.10.2011 15:03   Grønt punkt merket finnes på alle våre produkter. Symbolet betyr at Pierre Robert Group er medlem av Grønt punkt og at vi tar miljøansvar ved å frivillig betale en avgift for den emballasjen vi importerer og pakker våre produkter med. Grønt punkt er en nasjonal ordning for innsamling og gjenvinning av brukt emballasje. Vi oppfordrer alle å kildesortere all emballasje. Vi leter stadig etter nye metoder å emballere varene våre på som er mer miljøvennlig. HER KAN VI KOMME INN MED VÅRT EMBALLASJE KONSEPT?? Evt endre emballasjekonseptet til at man får pant for emballasjen?? http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt

Opps, fant også dette på nett: Samfunnsansvar Åpne og ansvarlige samarbeidsforhold  Som Norges største leverandør på basisplagg til dagligvarebutikkene, er Pierre Robert Group opptatt av ansvarlighet i hele verdikjeden. Med flere merkevarer, et stort utvalg produkter og produksjon i både Asia og Europa tar Pierre Robert Group etikk og miljø svært alvorlig. - Arbeidet med etisk handel skal gi forbrukere en trygghet når de velger å kjøpe våre produkter, sier CSR Manager Margrethe Vikanes i Pierre Robert Group. http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar

Grafisk framstilling av markedet Dette er en kladdd... Fyll inn Kjente merker Butikk- kjeder Matbutikker Klesbutikker egenproduksjon Billigkjeder

Grafisk framstilling av markedet fyll inn dyre merker..

Brukerundersøkelse Hva ønsker målgruppen? Hvor, hva, hvordan? Farger, form, merker? Pris?

Vi vil ikke ha....

Videreutvikling Dette bildet er fra Pierre Robert, videreutvikle dette designet til smalere strikk, QR kode fremme på strikken?

Inspirasjon

Forarbeid Foto fra butikker, bilder av div. Boksere

Pierre Robert Bilder+ fakta (Kristine)

Collager

Skisser+ konsept

QR- kode Fakta+ bilder

QR- Inspirasjonsbilder bare rediger+fyll inn mer..

QR- koder i tiden bare rediger+fyll inn mer..

Prosjekt ØKO stikkord, fyll inn mer AS? Fakta om produksjonen av miljøvennlig tekstil.. Bomull? Syntetisk? Farger? Overskudd til prosjekt regnskog... SØPPELPROBLEM: Emballasje to i en pakning Bruke pakningen til toalettmappe (forlenge levetid)

Prosjekt regnskog Fyll inn fakta (fiktivt prosjekt?) Bilder

Emballasjedesign Søppelproblem= toalettmappe Design: Bilde, QR kode, logo Materiale (plast)

Emballasje, skisser

Marked Plassering Belysning Reklame

Oppsummering

Videreutvikling

Bilder vi kanskje kan bruke en plass...