Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
Advertisements

PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Teknologi i klasserommet
SeilSport - i vinden Nyhetsbrev 2 fra Norges Seilforbund desember 08 2 manns jolle prosjektet Norges Seilforbund, i samarbeid med Havfonn, RS Racing, og.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
”The Downwind Turn” Mange piloter har sterke meninger om dette med å svinge inn i medvind !
TEMAKVELD BARDUFOSS FLYKLUBB.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Kapittel 7 Vekst og modellfunksjoner Bård Knudsen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Høyere livskvalitet -færre bekymringer. Ny teknologi – nye muligheter Eiere: Konseptutviklingen startet våren Tryggere Hjem AS ble stiftet:
Regattaforberedelser Norsk 40,7 Klubb v/ Jørn-Erik Ruud
Folkefest! EM Derfor søker vi fotball-EM 2016  Fotball-EM er en folkefest som skaper varige og positive ringvirkninger for hele samfunnet  Fotball-EM.
Ny bane på Fart •Plassering •Type dekke •Kostnader •Finansiering Klikk når du vil gå videre!
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
BEVIS I DENNE ART-TIMEN VAR DU SPESIELT BRA DU VISTE DATO: _______.
Clos-O-Mat Palma Vita og Lima Vita
Saker for diskusjon på Årsmøte
BRUK AV BILBENSIN(MOGAS) PÅ FLY!
C 172 Garmin Presentasjon av foreleser •Navn •Flybakgrunn •Osv…
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Transaksjonskostnader
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Energikonferansen Sør Grimstad
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
Tørkeparti PM 5.
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Skolesjef Finn Hugo Zahl og kasserer Ole André Utheim representerer.
Krav til A-beviset Helikopter Kilde: Norges Luftsportsforbund / NAK Modellflyseksjonen.
Krav til modellflybevis
American Express – Ny medlemsfordel i YS
Spøken som gir deg lykke!
LN-DFK Teknisk orientering
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Det europeiske initiativet til å unngå luftromskrenkelser Airspace Infringement (AI) Roger Holm.
Presentasjon av Trafikkprosjekt for ungdom TS Fokus Lillehammer 2005.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
“Reise til utlandet med oksygen”
dine rabatter og øvrige Tradebrokers nettside!
Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa
Utvider eksemplet om biler fra forrige gang med mer feilsjekk Tid og Dato.
Gjennomgang av prøven Tidsangivelse. Prøven deles ut Vi fyller ut øvelsen sammen.
Til Noas ark.
Leikvang Hallprosjekt
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Sponsor og Annonser.
Clos-O-Mat Palma Vita og Lima Vita
Suksesskriterier.
Corsa endringer MY9.75 vs MY9.5. Utstyrsendringer Skinntrukket ratt med varme får ny kode PHA9 Doble lastegulv “Dual floor” (DT3) er ikke lenger standard.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
AKAN PRISEN 2005 AKAN I LARVIK KOMMUNE Larvik kommune Ca innbyggere Ca ansatte (2.200 årsverk) AKAN siden 1993 Vitalisert 2004/2005.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
Barnehagereformen gjennomføres i Trondheim! Sluttspurten, Gardermoen
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
Noen ord om Fart Ca. 700 medlemmer Ca. 450 spillere fordelt på 27 lag Damelag i 2. og 3. divisjon (1. div. til 2006) Herrelag.
Lokale forhandlinger 2010 Utdanningsforbundet Bergen.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
FOKUS PÅ TRAUMER Forståelse og behandling av PTSD og komplekse traumer.
Title. Tall og fakta Barnefamilier fra Norge på cruise.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
1 Kap. 61 – Case: An Adaptive System How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
NJFF HORDALAND: PÅ SKOLEN Sporløs ferdsel Fiskestanga. Fot – cm Snella Rigging av stang/ snelle Fastsitting Bremsefunksjon Backlash Slukknute Sikkerhet.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS FEBRUAR 2016 Da er vi kommet til årets korteste måned, som dette året er 1 dag lenger siden det er skuddår i år. Hvorfor har vi.
3 STRESSMESTRINGSTIPS FOR LEDERE
Utskrift av presentasjonen:

Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Flyverksted på Notodden siden 1983 Stor kompetanse på småfly, spesielt Cessna 01.01.06. Påbegynt generasjonsskifte November 2006 CSTAR Norge og Danmark Mars 2007 Cessna Service Senter Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Modeller Skyhawk 172 R Skyhawk 172 SP Skylane 182 Turbo Skylane T182 Stationair 206 Turbo StationairT206 LSA NGP Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna LSA Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna LSA Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna NGP Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172R Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172R Fire seters skole- og reisefly VFR/IFR Motor 160 HK G1000 Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Ikke autopilot Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172SP Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172SP Fire seters skole- og reisefly VFR/IFR Motor 180 HK G1000 Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Skinnseter KAP 140 Autopilot Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Skylane 182 Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Skylane 182 Fire seters romslig reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 230HK Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Cruise, 80% power at 7 000 ft, 145 kts Takeoff Performance, ground roll 242 m. Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Turbo Skylane T182 Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Turbo Skylane T182 Fire seters romslig reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 235 HK Oksygen installert Kan leveres med STC anti-og deicing Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Stationair 206 Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Cessna Stationair 206 Seks seters reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 300HK Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Kan benyttes på flottører Kan leveres med STC anti-og deicing Flyteknisk Notodden AS

Cessna Turbo Stationair T206 Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS

Cessna Turbo Stationair T206 Seks seters reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 310HK Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Kan benyttes på flottører Oksygen installert Takeoff Performance; ground roll 277m Service Ceiling 27 000 ft Cruise, 75% power at 20 000 ft, 164 kts Kan leveres med STC anti-og deicing Flyteknisk Notodden AS

Erfaringer med Cessna 172 i klubb Gjennomprøvd Meget pålitelig Suveren kombinasjon av skole- og reisefly Meget god annenhåndsverdi 2007 modell Cessna 172 kombinerer det mest utprøvde skole- og klubbflyet med ”state of the art” Garmin G1000 teknologi Flyteknisk Notodden AS

Erfaringer med ny Cessna 172 G1000 i klubb ”Vår C172SP har nå gått 100 timer, og vi har ikke hatt ett eneste problem. G1000 virker veldig solid. Det har dessuten utrolig bra back-up dersom noe skulle konke ut” ”Moro å sitte i et fly med kun 65 timer gangtid! Lukter nytt, alt fungerer, alt er tight og fint!” ”Cockpit er meget oversiktlig med alt samlet i logiske grupper” ”Cockpit har også bedre luftmuligheter med mange flere dyser” ”Setene er enklere å justere og er mye bedre å sitte i. Dørhåndtak og vinduslåser virker mer robuste enn på gamle ASF” ”Beltene er også langt enklere å bruke, 3-pkts-seler akkurat som på en bil, men motsatt vei, med airbags i mage-beltet” ”Mye bedre solskjermer, også. Det er også feste på ratt for sjekklister, kart eller annet. Kjekt. ” ”Selvsagt koppeholdere både foran og bak, samt plass for manualer på gulvet mellom setene” ”Sånn flygemessig så er det 100% Cessna 172, slik at der er man hjemme med en gang” Flyteknisk Notodden AS

Erfaringer med ny Cessna 172 G1000 i klubb ”Det var kjærlighet ved første blikk og allerede under utvendig inspeksjon var forskjellen fra ASF påtagelig, alle rorhengsler og bevegelige deler er tighte og fine, og alt er nytt og blankt” ”Men det er innvendig man opplever den største forandringen, her lukter det verken olje eller bensin, det lukter bare nytt fly. Man sitter godt både foran og bak, i lekre sandfargede skinnseter med rullebelter, det er skikkelige sol-visir foran og alle seteplassene har friskluftdyser ”som kan stenges”. Det trekker selvfølgelig ikke fra dørene, så det er behagelig å være baksetepassasjer vintertid” ”Man merker at det er mindre både støy og vibrasjoner enn i ASF” ”Til tross for at vi er oppunder maks vekt klatrer vi ut mot Follesjø med ca 1000 fot i minuttet” Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Garmin G1000 Flyteknisk Notodden AS

Garmin G1000 Erfaring i klubber ”G1000 har jo helt nye presentasjonsformer for fart, høyde, stigefart, turtall, etc, men dette blir man ganske fort vant til” ”Instilling av radio-frekvenser og transponderkoder er svært enkelt. Innsetting av transponderkode er forenklet,man trenger ikke velge stand-by først, da ny kode først aktiviseres 4 sekunder etter at siste siffer ble knottet inn ” ”Autopiloten er meget enkel å bruke. Autopilot slavet til GPS er glimrende f.eks. ved innflyving til ukjent plass, siden den frigjør arbeidskapasitet. Kan velge om den skal styre høyde og/eller kurs. ”Playback av de siste 2,5 minutter med radiosamband er også glimrende hvis man var usikker på squawk eller noe annet som ble sagt. Enkelt å bruke!” ”En annen kjekk funksjon er automatisk transponder. Den går fra GND ("standby") til ALT når man tar av.” ”Navigasjonsmessig er også G1000 enkel å bruke "Nearest"-funksjon og "Direct-To", i sin enkleste form. På "Nearest" er det også enkelt å få satt inn radio-frekvensen for nærmeste flyplass på radioen” Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Priser 2007 Skyhawk 172 R Skyhawk 172 SP Skylane 182 Turbo Skylane T182 Stationair 206 Turbo StationairT206 USD 219.500 USD 254.500 USD 349.500 USD 379.500 USD 479.500 USD 514.500 Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Tillegg til priser Ferry til Norge ca. USD 12.000 Registrering i Norge ca.NOK 40.000 Gebyrer LT ca. NOK 7.000 ADF USD 5.725 DME USD 7.090 MVA Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Tilbud nå! Gratis sertifisering Verdi NOK 40.000 Gratis ettersyn 2år/200 timer Verdi NOK 20.000 Tilbud gjelder til 01.04.07 Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Fly for levering Skyhawk 172R med ADF og DME Pris ca. NOK 1.875.000,- ferdig registrert inkl.mva. For levering i april/mai Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Fly for levering Skyhawk 172SP med ADF og DME Pris ca. NOK 2.140.000,- ferdig registrert inkl.mva. For levering i april/mai Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Fly for levering Stationair 206 for levering august Stationair 206 for levering desember Flyteknisk Notodden AS

Flyteknisk Notodden AS Klubbutvikling Vi ønsker å bidra til rekrutteringen i klubbene Vi ønsker å bidra til økt aktivitet blant eksisterende medlemmer Flyteknisk Notodden AS