Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
Handlingsplan for tilgjengelighetsprogrammet BRA – tiltak og virkemidler.
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
Nasjonal transportplan Øyer 5. september 2011 Jan Fredrik Lund, leder programstyret Nasjonal transportplan Hvordan påvirke det videre planarbeidet? Universell.
Kirsten Tegle Bryne Universell utforming i NTP
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
NASJONAL TRANSPORTPLAN
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
KDP E18-korridoren i Asker
Nasjonal Transportplan
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Kommunal planlegging Vi er her nå.
KOMMUNEDELPLAN FOR E16 SKARET–HØNEFOSS Orientering om innsigelsen fra Jernbaneverket Lars Chr. Stendal, Jernbaneverket Regional plan- og utviklingsdirektør.
BUDSJETT 2011 KS-konferansen 13. oktober Statsbudsjettet Økning i frie inntekter på 200 mill kr til fylkeskommunene Realøkning i frie inntekter.
Dialogmøter regionene samferdsel – 2014 Anne Karin Torp Adolfsen fylkesråd.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill Fylkesordførernes/- rådsledernes sommermøte 2011 Vest-Agder, Kristiansand 8/8 Jan Fredrik Lund, leder NTP-sekretariatet.
Bruk av ulike plantyper og utredninger
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
ByggArena Byggebørs Haugesund. 12. november 2010
Boligsosialt arbeid Formålet med det boligsosiale arbeidet er å motvirke og bekjempe bostedsløshet ”På vei til egen bolig” er regjeringens strategi for.
Regional transportplan Agder
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Indikatorbasert måling og evaluering av tilgjengelighetstiltak Norsk Ergonomiforenings seminar 5. juni 2007 Seniorrådgiver Trine Hagen Utbyggingsavdelingen,
1 Løser Statsråd Erna Solberg, Bolig 2004, Løser boligmeldingen boligproblemene i Oslo-regionen?
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
Forslag til kompenserende tiltak i Finnmark
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Hvordan skape en vinnerregion i samferdsel ? Innlegg på Samferdselskonferansen i Kr.sund Iver Nordseth – leder i Samferdselsutvalet i MR.
IC (Utbygging)  InterCity-strekningene mellom Oslo og Hamar, Tønsberg og Seut ved Fredrikstad skal være ferdig utbygd innen Utbyggingen skal videreføres.
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
TRAFIKKSIKKERHETSTILTAK LANGS AVLASTNINGSVEI I BYGGEPERIODEN FOR FIREFELTS E6 - Sikring av myke trafikanter gjennom Steinsvingen.
Jo Viljam Drivdal Leder - bymiljøavtale
NTP og RTP - grensesnitt og samspill Alf Daniel Moen fylkesrådsleder.
Utredninger og planfase
Kommunenettverk for miljø og samfunnsutvikling Nettverk natur og kulturbasert nyskaping i Nord-Trøndelag? Turid Haugen, KS.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Riksveg 23 i bru eller tunnel? Ikke-prissatte konsekvenser
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
Aktiv transport. Definisjon av Aktiv transport Aktiv transport omfatter gåing, sykling på reiser som uansett skal gjennomføres i hverdagen, for eksempel.
Mulig modell for framtidig finansiering av kollektivtrafikken Dialogmøte 29. mars 2012 Harald Horne fylkesrådmann.
Universell utforming i Nasjonal transportplan Partnerforum: Universell utforming og statsforvaltningen Blindern, Trine Hagen Vegdirektoratet.
KVU-verksted Oppland grense - Melhus Oppdal 22. og 23. november 2010 Kjetil Strand, avdelingsdirektør Strategi, veg og transport Statens vegvesen Region.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Fra idé til ferdig veg Roar Midtbø Jensen, VD NVF 8. September 2010.
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Tilbudskonferanse Rv 23 Linnes - E18. Planområdet Rv. 23 binder sammen E6 i Akershus og E18 i Buskerud Hovedinnfartsåren mot Drammen fra Røyken og Hurum.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Velkommen KVU E6 Fauske – Mørsvikbotn 4.juni 2014 Konseptvalgutredning KVU E6 Fauske - Mørsvikbotn - Faglig utredning - Politisk beslutningsgrunnlag Strategisjef.
Det nyopprettede Jernbanedirektoratet
Skredsikring fra 2010 til nå
Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet
Bypakkane i Møre og Romsdal Status i prosessen og prosjektoversikt
KVU – hva er nå dét? Samferdselsskolen
Riksvegutredningen 2015 og NTP
Barents transportplan gir muligheter - hva nå?
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Velkommen Konseptvalgutredning (KVU) E10 Fiskebøl - Å
DET KAN VÆRE MULIG Å HA HELE STREKNINGEN FERDIG BYGD I 2023
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
InterCity: Jobben er ennå ikke ferdig
Utskrift av presentasjonen:

Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35

Statens vegvesen

Region sør Regionvegkontor Vegavdelingskontor

21.01.2014 RLM 21. januar 2014

«Styringslinjer

Statens vegvesens styringssystem NTP KVU Handlingsprogram KDP St.prp. nr. 1 - statsbudsjettet Reg.plan Handlingsprogrammet er: - En gjennomføringsplan for Nasjonal transportplan - Det viktigste grunnlaget for de årlige budsjettene og den årlige styringen av etaten - Skal gi et godt styringsverktøy for hele etaten. Tildelingsbrev Resultatavtale Årsrapport

Fylkeskommunens styringssystem FYLKESVEG- STRATEGI KVU Handlingsprogram KDP Fylkesveg- budsjettet Reg.plan Handlingsprogrammet er: - En gjennomføringsplan for Nasjonal transportplan - Det viktigste grunnlaget for de årlige budsjettene og den årlige styringen av etaten - Skal gi et godt styringsverktøy for hele etaten. Leveranseavtale Årsrapport

Nasjonal transportplan 2014 – 2023 Tidslinje

«Produksjonsløpet» for store prosjekter 1,5 år 3 år 1,5 år 1 år 1-2 år 2-5 år 50-100 år

Mulighetsstudie Rv 35 Hokksund - Åmot Modum Næringsråd 5. mars 2014 Mulighetsstudie Rv 35 Hokksund - Åmot

Videreføring av mulighetsstudien Modum Næringsråd 5. mars 2014 Videreføring av mulighetsstudien Buskerud fylkeskommune ber om at det arbeides videre med sikte på forsert utbygging av Rv 35 mellom Langebru og Åmot i henhold til de formelle prosedyrer som gjelder. Statens vegvesen bes legge konklusjonene fra mulighetsstudien til grunn for arbeidet med kommende revisjoner av Nasjonal transportplan.

Oppdragsbrev fra Samferdselsdept. 19. mars 2010.

Konsepter Konsept 0: Dagens situasjon Konsept 1: Utbedring av eksisterende veg Konsept 2: Miljøvennlig transport med vekt på kollektivtrafikk og gang-/sykkelvegutbygging Konsept 3: Tverrforbindelse med full utbygging - 4- feltsveg Konsept 4: Utbygging til vegnormalstandard

KVU-resultat Modum Næringsråd 5. mars 2014 Konklusjonen er at videre planlegging av utbygging av rv 35 Hokksund – Åmot – Jevnaker skal ta utgangspunkt i Sammensatt konsept 1: Vegnormal og kollektiv. Økt satsing på drift av kollektivtrafikk endrer ikke gjeldende ansvarsdeling mellom staten og fylkeskommunene. Tilskudd til drift av kollektivtrafikk skal dekkes av fylkeskommunene på vanlig måte. Prioritering av statlige tiltak blir vurdert i arbeidet med NTP 2014 – 23.

Rv. 35 i NTP 2014 - 2023 Modum Næringsråd 5. mars 2014 Statlige midler til planlegging skal finansiere reguleringsplan og evt. kommunedelplan. Prosjekter som blir prioritert for planleggingsmidler er de som trenger planavklaring for å bli bygget i perioden 2014-2017, samt store prosjekter som forventes å ha oppstart (byggestart) i perioden 2018-2023.   I regjeringens behandling av KVU for rv 35 Hokksund-Åmot-Jevnaker er det avklart at det skal legges til grunn 4-felt på strekningen rv 35 Hokksund-Åmot. Prosjektet er imidlertid ikke prioritert i NTP 2014-2023.  Med denne prioriteringen og med knappe midler til planlegging er det lite trolig at Region sør derfor kan prioritere oppstart av kommunedelplan på strekningen i 2014-2017.

Tiltak på eksisterende veg Modum Næringsråd 5. mars 2014 Tiltak på eksisterende veg Midtfelt Langerudbakken

Modum Næringsråd 5. mars 2014

Modum Næringsråd 5. mars 2014

Modum Næringsråd 5. mars 2014

RLM 21. januar 2014 21.01.2014

TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN - på veg for et bedre samfunn 21.01.2014 RLM 21. januar 2014