Avtale om VØT produksjon Versjon 01.07.2005. 2 VØT Verdiøkende tjenester Verdiøkende tjenester er tjenester som tilbys via et tele- /datanett for å gi.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)
Advertisements

Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet Norsk mal: Startside Tips språkmal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – ønsket språk. Eller velg.
NMBU 2014 Praktisk informasjon
Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
Temadag fibersatsing KS huset 22. januar 2014
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Av oss kan du forvente service og kvalitet Morgendagens løsning i nettskyen.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Hvilke rettsregler gjelder for norske nettsteder? Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN.
HVA ER ?.
Flåtestyring via PC og internett

Smn.no/lo Divisjon Privatmarked SMN 8.april 2011.
1 Regulatørene kommer? direktør Willy Jensen PT-forum, 16. juni 2009 i Lillesand.
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Egiro innbetaling/CREMUL
Hvor viktig er det for deg at et selskap innen bank og forsikring tar samfunnsansvar? 1 Total base: 2013 n=3153; 2012 n=3033.
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
HFS/TBS 23.juni 2000 Pressefrokost bredbånd Telenor Expo, 29. juni 2000.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
BlueDialer for SuperOffice
Dag Wiese Schartum, AFIN
Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier
E-post l Raskt l Oversiktlig? l Uformelt l Kan nå mange l Raskt l Uformelt l Upersonlig l Informasjons- oversvømmelse l Søppelmail l Overvåking.
Bredbånd og modernisering av offentlig sektor Karasjok 02. november 2004 statssekretær Eirik Lae Solberg 2005.
IPSec og VPN.
Opplæring: Pasientsignalapplikasjon Pasientregistrering DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
1 Info om nye FangstLink 1996 – –> FangstLink-terminalenMobiltelefon + PC.
Jara NetBusiness 7.1 Ny versjon 29. april Introduksjon Denne presentasjonen viser endringer i Jara NetBusiness 7.1 som blir lansert 29. april 2005.
Brukerseminar NAV, Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO.
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Brukermanual Hva viser Mytos egentlig?. Din faktura Viser type abonnement og tillegstjenester. Har du nettopp oppgradert fra 1 GB til 5 GB, vil begge.
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
En oversikt over personopplysningsloven Dag Wiese Schartum, AFIN.
Presentasjon av konsept
Problemet Hvilket problemer løser din app? Hva vil den gi av merverdi for brukeren. TEAMNAVN.
Internasjonale aktører redefinerer markedet Torstein Olsen direktør PT 13. november januar 2015 endrer PT navn til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet.
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Introduksjon Pensum: Olsen, K.A. The Internet, the Web and eBusiness, Formalizing applications for the real world, Scarecrow Press, 2005.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Hva er gevinsten av dette?
I lys av John Strands 10 Megatrends Telenor, NetCom, Chess og Ventelo i lys av John Strands 10 Megatrends INF5905MA - Mobilt Arbeid.
ELLER. Ringe Spille Se TV You tube Ta bilde / video Kommunisere på sosiale medier GPS/kart Handle/bank tjenester Styring av strøm hus bil Nyhetsoppdatering.
Hva er IKT? n Om begrepet IKT n Hvilke tilbydere er i markedet –nettilbydere og tjenestetilbydere n Om nett og infrastruktur –tjenestenett, stamnett, aksessnett.
Mobilapper. Nett bank apper Reise og navigasjon.
Med nettbank har du full kontroll! Nettbankkurs. Kundene våre sørger for en digital revolusjon dnb.no Facebook 12 mill på dnb.no pr månedChat – raskest.
Full BREDDE på veg mot full BREDbåndsDEkning i Sør- Trøndelag.
Digitale medier 19 januar 2017.
Nytt personvernregelverk fra EU
Gruppe- og bedriftssalg
MBN, USSD og stjerne/firkant koder 15.mai Kåre Aunan
DriveNow Company Profile
Offentlige anskaffelser 12 Rammeavtaler
Innsynsrettigheter og plikt til å gi informasjon til registrerte
Offentlige anskaffelser Rammeavtaler
IT-arkitektur – leveransemodell
ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Vår historie Milepæl Milepæl Milepæl I dag Milepæl Milepæl Milepæl
Vår historie Milepæl Milepæl Milepæl I dag Milepæl Milepæl Milepæl
Utskrift av presentasjonen:

Avtale om VØT produksjon Versjon

2 VØT Verdiøkende tjenester Verdiøkende tjenester er tjenester som tilbys via et tele- /datanett for å gi markedet nye bruksområder for telefonen og andre terminaler (for eksempel PC, faks, mobiltelefon) I dag kan mange av de verdiøkende tjenestene i Norge nås på telefonnummer som begynner på 8 og 5-sifrede nummer

3 Eksempel på verdiøkende tjenester •Teletorgtjenester •Kontofon, Call Center •Teleavstemning, konkurranser og andre underholdnings- og informasjonstjenester •Givertelefon •Nummeropplysningstjenester

4 Tilbydere av verdiøkende tjenester •Du som ”tjenesteleverandør” har en god ide til en ny verdiøkende tjeneste eller ideer til nye bruksområder for eksisterende tjenester. Telenor hjelper deg med å tilrettelegge for eller utvikle tjenesten slik som du vil ha den, mens du markedsfører den og selger den videre til innholdsleverandører, som for eksempel privat- eller bedriftskunder innen segmentene media, bank, forsikring, reiseliv, handel eller industri •Du som tilbyder må inngå en VØT avtale med Telenor •Gjennom VØT avtale med Telenor er du sikret at tjenestene er tilgjengelig for Telenors abonnenter og abonnenter tilknyttet andre teleoperatører

5 Hva er VØT avtale VØT avtalen skal •Sikre abonnenter tilknyttet Telenors, eller annen teleoperatørs nett med samtrafikkavtale med Telenor, tilgang til offentlige verdiøkende telefontjenester, som tilbys av tilbydere tilknyttet Telenors fastnett •Regulere partenes rettigheter og plikter for produksjon av verdiøkende telefontjenester Avtalen omfatter: •Trafikk fra Telenor til tilbyders stedsuavhengige nummer, samt retur trafikk til svarsted / tjenesteplattform

6 Krav til tilbyder •Tilbyder av verdiøkende tjenester skal være registrert hos Post- og teletilsynet •Abonnementnummer og tilbyderkode fra den norske nummerplan tildeles av Post- og teletilsynet •Det kreves ikke konsesjon for å bli tilbyder av verdiøkende tjenester ―Men en tilbyder må ha konsesjon fra Datatilsynet for behandling av A-nummer informasjon

7 Tjenester som omfattes av VØT avtalen •Trafikk til stedsuavhengige nummer •Tjenesteproduksjon på Telenors IN plattform •Nummerimplementering •Utportering

8 Produksjon av VØT •Produksjonen foregår på Telenors IN plattform •Telenor ruter anropet frem til IN-plattformen, hvor anropsoppsettet kan bli tilført ny informasjon •Anropet rutes så videre til innholdsleverandør eller svarplattform •Telenor betaler tilbyder terminering for anropet, mens tilbyder betaler for returanrop til innholdsleverandør eller svarplattform

9 Grunnleggende tjenester •800 •810 •815 •820 • •829 • •829 47/48/49 •5-sifret nummer •18xx-nummer •Aktivere portere Reversert taksering Delt taksering Fleksinummer Fleksinummer normal taksering Teletorg Alminnelige brukstjenester Teletorg Givernummer Teletorg Underholdningstjenester Teletorg Masseanrop Teletorg Telestemming Nummeropplysningstjenester

10 Nummerportabilitet Nummer som skal porteres (tilbyderportabilitet) er: •Alle 8-sifrede geografiske nummer i seriene 2, 3, 5, 6 og 7 skal være tilbyderportable •5-sifrede nummer og 8-sifrede stedsuavhengige nummer i 8xx-serien skal være tilbyderportable, med unntak av: ―Nummer for ”voice mail”-tjenesten (seriene 811, 812, 813, 814, 819) ―Nummer for ”skurtakst” (serien 820 4x xxx) ―Nummer for telestemming med engangstakst (serien 829 4x xxx) ―Nummer for Internett-basert telefoni (85x-serien)

11 VØT avtalen, Versjon •VØT hovedavtale •Bilag 0Endringslogg for avtaleperioden •Bilag 1Beskrivelse av tjenester