Tradebroker reiseseminar okt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Advertisements

Temadag fibersatsing KS huset 22. januar 2014
Nordiske logistikkløsninger
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
BankID i Vital Forsikring ASA
Transaksjonskostnader
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Elektroniske gavekort
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
SAS er stolt støttestpiller til norsk fotball
Ulike kundestrømmer i et marked
Avdeling i Varberg, Sverige Partner med IBM
Styrearbeid i Norwegian
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
7 og 8 september 2010 Bård Skage, Helse Midt-Norge RHF
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Verkstedet som bank og pengeinnkrever Fakturering av MVA og egenandel
Snorre Jensen• Tidstyvbekjemper
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Optimal ressursutnyttelse gjennom elektroniske kommunikasjonsløsninger
Mobilitet Fordeler / ulemper Maximo Høstmøte - Oslo 5-7 oktober 2010
Nils Eirik Stamland, INEOS Norge AS
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
Hvorfor prosjekt? Forelesning 3ØID30 Harald Romstad 24.oktober
IPT - Telemark Kartleggingsprosjekt IPT Paul Alfsen Njål Myrseth.
Digitaliserer papirflyt
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Presentasjon av konsept og løsning
Nils Eirik Stamland, INEOS Norge AS
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Banken som samarbeidspartner
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Regnskap.
REGNSKAPSAVSLUTNING OG REGNSKAPSANALYSE
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Miljøfyrtårn i Troms fylkeskommune Kjetil Kleveland, 30.oktober 2014.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
NetCom kutter surfeprisene i Europa
Nordea Bank Norge - kortinnløsning
Introduksjon til elementære begreper i regnskap og økonomi
Representantskapets møte 26. mai 2010 Praktisk arbeid med samfunnsansvar 1.Kontinuerlig forbedring 2.Forbedring skjer gjennom dialog KLP inviterer til.
Damgaard og bransjeløsninger BIT- konferansen 28. oktober.
31. Januar 2008 T. Foshaug 1 Orientering for samarbeidspartnere Prosjekt ”Fellesskap” Booking av fiskekort på Internett Nettstedet
2004 HUMSAM Etableringskurs Regnskap Tor Borgar Hansen & Erling Maartmann-Moe.
Bedriftenes teleleverandør BUSINESS CLASS TELECOM.
Nordea Bank Norge Q januar Nordea Bank Norge – 4.kvartal 2011 Beste totalbank, god kundetilfredshet og høy lojalitet. Nordea har klatret.
Aksjemarkedet ved et vendepunkt? Handelshøyskolen BI 14. Mars 2007.
Insentivsystemer i praksis -kortsiktig partydop eller verdi skapende over tid? Styredagen i Hordaland – Erik Bøckmann.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Visjon, virksomhetside og verdier
Nordea Bank Norge Q april 2012.
Asker - mulighetenes kommune
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Utskrift av presentasjonen:

Tradebroker reiseseminar 10 - 11 okt SEB Kort Tradebroker reiseseminar 10 - 11 okt Rune Gust Chris Koren

Markedssituasjon

Markedsposisjon Markedsleder Utsatt posisjon Norges 50 største bedrifter basert på selskapets omsetning (kilde Finansavisen) Markedsleder Utsatt posisjon - SEB KORT skal skape verdier og lønnsomhet for våre kunder

Hvorfor oppfatter kundene oss som ledende på bedriftsmarkedet? ”Alle deler er essensielle og må oppfylles for å gi den ultimate kortløsning og sluttresultat for bedriften” Bedriften En Partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” Bedrift: Ønsker et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. Partner må ha gode løsninger for bedriften tilby oppfølging og god statistikk. Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader , noe som kan lede til økt lønnsomhet” Kortholder/Ansatt: En foutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” Beslutningstaker Beslutningstaker: “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

Helhetsbildet Bedriften Kortholder/Ansatt Beslutningstaker A partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker ”Alle deler er essensielle og må oppfylles for å gi den ultimate kortløsning og sluttresultat for bedriften” “Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader , noe som kan lede til økt lønnsomhet” “Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” “En forutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

Den mest optimale løsningen Bedriften Brukervennlige løsninger Statistikk – få kontroll og se forbedrings- og besparelsesmulighet Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter Book Now -Pay Later Elektronisk søknadsverktøy Tilleggskort til privat bruk Ledende løsninger En Partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker Høy brukerstedsdekning Gode forsikringer Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter Book Now -Pay Later E-faktura Min side på nettet SMS-saldo Elektronisk søknadsverktøy Tilleggskort til privat bruk – tilbud Tilgang til flyplasslounger KAM-ordning for personlig oppfølging og god støtte Hjelp til implementering av nye kort, utprøvd metodikk og informasjonsmateriale Statistikk – oversikt over avtale, omsetning og kort Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter Elektronisk søknadsverktøy Tilgang til ledende løsninger Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” Bedrift: Ønsker et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. Partner må ha gode løsninger for bedriften tilby oppfølging og god statistikk. Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader , noe som kan lede til økt lønnsomhet” Kortholder/Ansatt: En foutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” Beslutningstaker Beslutningstaker: “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

Valutafakturering Økonomiske fordeler: Eliminering av kursrisiko Er bedriftens reiseomkostninger i en annen valuta enn bedriftens inntekter? Økonomiske fordeler: Eliminering av kursrisiko Ingen administrasjonsavgift ved betaling. Opptil 55 dagers rentefri kredittid Kostnadsfri fakturering Administrative fordeler: Én faktura, én betaling! Fakturasortering og splitt etter eget ønske Faktura i samme valuta som bedriftens inntekter: Bedre oversikt og forutsigbarhet i regnskapet Enklere internt regnskap Enklere bokføring hvis annen bokføringsvaluta enn NOK Prisen oppgis i en kjent valuta Enklere viderefakturering Leveres i følgende valuta: EUR, GBR, USD, NOK, SEK, og DKK 7

Cross Border Issuing Local Issuing Denmark Finland Norway Sweden Austria Belgium France Germany Italy Netherlands Spain United Kingdom Bulgaria (EUR) Romania (EUR) Kommer: Polen, Tsjekkia, Ungarn, Sveits

Besparelse på flykostnader Booking av flybilletter mer enn 30 dager før avreise gir lavere pris Utfordringen Ansatte må legge ut/kan medføre svekket likviditet for den ansatte Reiseforskudd eller 2 reiseoppgjør – feil periodisering Booke Betale Reise Oppgjør Løsning Fakturerer billetten først når reisen er foretatt. Ansatte får oppgjør iht. bedriftens policy Booke Reise Oppgjør Betale

Lounger Loungetilgang Med Eurocard har kortinnehavere tilgang til flere lounger i Norden og Europa, f. eks på Arlanda, Landvetter, Kastrup, Bromma, Malmø, Sturup, Brussel, Amsterdam, Frankfurt, München, Heathrow, Standsted og Gatwick. Priority Pass Med ”Priority Pass” for du tilgang til 650 flyplasslounger WW.

Dette kjennetegner de beste ”Best in Class” Eierskap fra ”toppen” Synlig og tydelig reisepolicy 99% bruk av ”riktig” kort Løsninger for gjenbruk av data Kommunikasjon og forankring Leverandør med lang erfaring høy supportgrad sterke og innovative løsninger gode implementeringsrutiner etablerte bransjeløsninger høy kundetilfredshet etablert ’best practice’ innen reiseadministrasjon