Brukerutvalg TQM brukerforum 12.11.13.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til TQM Partners vinterseminar tirsdag 23. mars 2009
Advertisements

Brukerforum tirsdag 12. nov. 2013
Agenda ( ?) Generelt om konsernstrukturer Nyttig å vite
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Rapport Elevs navn: Ismaiel Alokozai
Vi skal innfri eller overgå våre kunders forventninger
Hendelsesmodulen, TQM Enterprise
NETTVERK MOT TVANGSEKTESKAP Hvorfor ? •Forpliktende samarbeid •Kompetanseheving •Oversikt over saker.
• TRANSPORT • ENTREPRENØR • INDUSTRI Det brukervennlige vedlikeholds system for • VERKSTED.
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Mamut Business Software Enterprise
Evaluering av arbeidsmarkedstiltakene i skjermet virksomhet
ProjectHelp vs. TimeEase
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall
Uni Eiendom FDV Veien videre
Erstatning for ActiveX?
Kundetilfredshetsmåling
Status TQM Partner AS Kundetilfredshet Nye kunder i 2011
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
Dokumentasjon og Planlegging av større IT-prosjekter
Administrasjonsmodulen, TQM Enterprise Fellesinnstillinger Vinterseminar mars 2010.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Prosjektstatus. Fremdrift til nå  Forrige brukerforum la vi frem følgende plan:  15 mars – Fase 1 – alle hovedmoduler  15 april- Fase 2 med Aktiviteter.
1 Hvilke krav må stilles til verktøy for helhetlig styring i kommuner? Norsk Rådmannsforum, Oslo Ove Monsen, adm.dir. 2.1Roar StrandMisfornøydMindre.
En merkavare i endring…
Private sugerør i fellesskapets kasser
BIT-Møbel.
TQM Enterprise .NET Hva: Konvertering til nyere teknologisk plattform
Personlig planlegging
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Krisestøtteverktøy DSB-CIM
Møte i fylkesberedskapsrådet den , Saltstraumen
Demo. KvalitetsLosen 29. mai 2008
Kvalitetssystemet Kvalitetslosen – 4 moduler
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
RFF’s ÅRSKONFERANSE 2013 BERGEN 6. – 8. MAI. RFFs vedtekter (utdrag): Navn og formål  Rådet for offentlige fagskoler (RFF) er et koordinerende organ.
Presentasjon Ny versjonsnummerering og metode for support TQM Enterprise Vinterseminar mars 2010.
TQM Partner AS Brukerforum November 2013 Status TQM Partner Vi skal innfri eller overgå våre kunders forventninger (Kvalitetspolitikk)
Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning.
Referansegruppe TQM brukerforum Referansegruppens medlemmer Maks 15 medlemmer – Små og store virksomheter – Offentlig og privat – Medlemmer.
Bransje – og kontaktmøte Vegdirektoratet 4. mars 2005 Åpning, forholdet til bransjen Olav Søfteland.
TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess.
Noen nyttige råd og tips – IK - Akvakultur Denne presentasjon er utarbeidet av Fiskeridirektoratet og Mattilsynet i forbindelse med innføring av IK – Akvakultur.
Brukernes time 2009 referat.  Brukerne har lite bevisst forhold til hva brukergruppen kan brukes til og gruppens mandat.  Når kunder og leverandør er.
1. versjon av RealDok RealDok ble utviklet av Jærtek etter oppdrag fra Rogaland fylkeskommune, og 1. versjon av programmet var ferdig i Programmet.
Brukerforum 2012 Vigo Voksen Sola strand hotell Stavanger Brynjulf Bøen Daglig leder Vigo IKS.
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Håndtering av avviksmeldinger
…når resultater betyr noe
Hvordan holde orden i eget hus? Internkontrollforskriften
MEDBESTEMMELSE OG ROLLEN SOM TILLITSVALGT PÅ ARBEIDSPLASSEN
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Smidig vedlikehold gir gevinst – men koster blod, svette og tårer
Pluginmodul for medlemsbehandling KomkartWeb Oppgave 17 Halvor Sæther Berge.
© Bergen kommune Budsjettmål for 2008 For barnehagesektoren Etablere full barnehagedekning Styrke barnehagenes kvalitet.
Levanger kommune Kommunenettverk for fornyelse og effektivisering – medarbeiderundersøkelse Levanger kommune Kommunenettverk for fornyelse og effektivisering.
Lokalmedisinske sentra –SSB Et kartleggingsprosjekt med statistikk for øyet.
IST Barnehage – Brukerutvalg Åpent for alle
Programvareprosessen styrer utviklingen
Juristsamling - Ålesund
AVALIA AS Vi optimaliserer, effektiviserer og tilpasser gjennom skreddersøm Dokumenthåndtering – Kvalitetshåndtering – HMS ISO 9001:2015 Gjennom et samarbeid.
J&A Fokkens Consulting
Utskrift av presentasjonen:

Brukerutvalg TQM brukerforum 12.11.13

Mitt utgangspunkt 13000 ansatte 6 virksomhetsområder Ca 220 juridiske enheter, med 220 ledere Vann, brøyting, skole, barnehage, sykehjem, rusomsorg, byggesak med mer. 1. kvalitetssystem

Referansegruppens medlemmer Maks 15 medlemmer Små og store virksomheter Offentlig og privat Medlemmer sitter i 2 år med mulighet for fornyelse Minst 2 fra TQM Partner Produktsjef og «Project / Task Manager»

Deltakere SB Seating Bergen Group ASA Bufetat Ekornes ASA Norlandia Care AS Color Line Marine AS Unikum AS Helgeland Industrier Trondheim kommune Ullensaker kommune Luster kommune Industri Lambertseter A/S

Hensikt med brukerutvalget Fungere som representanter for samtlige kunder, maks 2 ganger pr år. Være rådgivende referansegruppe for videre produktutvikling og prioritering av endringsønsker

Hensikten med TQM enterprise? Grunntankene til systemet: helhetlig kvalitetssystem? Hva er hensikten med systemet i fremtiden? Hendelser og dokumenter eller aktivitet og vedlikehold? Brukervennlighet i fokus!

Integrerte moduler TQM Enterprise SMS/ MMS (2010) Hendelser (2001) Dokument-styring (2003) Risiko Vurdering (2010) TQM Enterprise Spørre-undersøkelser (2008) Vedlikeholds-styring (2011) Ressurs-/ kompetansestyring Q4/2013 Aktivitets-planlegger 2012

Kundens stemme Snitt 3 forbedringsforslag hver uke 156 forbedringsforslag hvert år En leder som snakker for brukerutvalget Brukervennlighet og lovverket/forskrifter/sertifiseringer bør styre programvaren og ikke ”kjekke knapper” og ”glansbilder”

Endelig forbedringsforslag Produktsjef Project / Task Manager Kvalitetssikre nye løsninger Forenkle utviklerjobbingen Alle kundenes behov Brukevennlighet

Funksjoner Brukerutvalget får tilgang til Alfa-versjoner Kvalitetssikrer utviklingen Nettmøter med TQM Partner Tilbakemelder avvik (i forhold til spec) Synspunkter Brukerutvalget skifter navn til referansegruppe (for TQM Enterprise) Mer riktig i forhold til funksjon