Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

En merkavare i endring…

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "En merkavare i endring…"— Utskrift av presentasjonen:

1 En merkavare i endring…
Helse og velferd: Nye muligheter med private innslag NORLANDIA CARE GROUP Hilde Britt Mellbye, konsernsjef Frokostseminar om helse og velferd, NHO

2 Samfunnsoppdrag og -ansvar
Vår drivkraft er å skape et godt tilbud til brukerne. Vi har ambisiøse målsetninger for God opplevelse, pleie, omsorg, utvikling og læring for våre brukere, Trygghet for pårørende og foresatte et godt Arbeidsmiljø, lavt sykefravær og stabilt personale forankrede Verdier og Holdninger, tydelig personalpolitikk og omfattende etiske retningslinjer Ryddige økonomiske forhold

3 Kvalitet TQM kvalitetssystem – kontinuerlig forbedring ISO sertifisering av hele virksomheten Ledelse - kompetanseutvikling Verdigrunnlag – Verdihåndbok og Global Dignity samarbeidspartner

4 Fakta Norlandia Care Group
OMSETNING 1,5 ANSATTE 2 700 MARKEDER FORRETNINGSOMRÅDER ENHETER Norge Sverige Finland Barnehager Pasienthotell Eldreomsorg Tall for 2013, estimert

5 Synergier mellom våre forretningsområder
Kommunikasjon mot foreldre (pårørende) Barnehager Pedagogikk; barn som gjester Aktivitets- planlegging Mat- konsepter Helse- kompetanse Helsekompetanse; kunnskap om det sårbare menneske Eldreomsorg Pasienthotell Service satt i system

6 Hvorfor konkurranseutsetting i eldreomsorg?
For å møte de eldres behov for god opplevelse, omsorg, verdig liv og pleie i den siste fasen av livet

7 Hvorfor konkurranseutsetting i eldreomsorgen?
For å imøtekomme de eldres endrede behov i fremtiden

8 Hvorfor konkurranseutsetting?
Private aktører bidrar med innovasjon i: System, organisering, teknologi og kommunikasjon Kvalitetsheving Konkurranse vs monopol, benchmarking for kommuner, kjedekompetanse og system Mangfold og brukervalg nye behov, nye inspirasjon, nye tanker, nye konsepter! Sikring av kapasitet Etterspørsel regulerer tilbud? Forutsigbar økonomi for kommuner Faste kontrakter

9 Flaskehalser mot markedstenkning
Handlingskraft Mot Endringsvilje

10 Erfaring fra barnehagesektoren
Utbygging av barnehager i rekordfart etter at private slapp til Resultat er ca 50 % innslag av private Konsesjon til å drive med tilskudd fra kommune Konkurranse om barna / brukervalg Kvalitetsheving for hele sektoren Markedstilpasset kapasitet Overførbart til eldreomsorg?

11 TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN!


Laste ned ppt "En merkavare i endring…"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google