. LOKALMATBUTIKK Si litt om meg selv; og hvorfor start av butikk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Produkter for en bedre hverdag…
Advertisements

Astrofysikk Fysikk 1.
MIN Praksis: SON Senteret Kristiansand
Eller hvor gode er de til å beskrive smaken
ERNÆRING HIL FOTBALL.
Kartforklaring Fjordlinje
Næringsfiske Utfordringer og muligheter Av Hans Olav Bråtå, Østlandsforskning Foredrag på for medlemmer i Hanen Helgelandsmoen,
Råd for et sunt kosthold (1)
DYR.
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Det norske øko-markedet
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
fra helsemyndighetene
Forretningsdriften – strategi og muligheter
- TIL NYTTE FOR SAMFUNNETPLANINFORMASJON STEDSDATA - TIL NYTTE FOR SAMFUNNET Orientering Nordland digitalt arbeidsutvalg – Planprosjekt Nordland.
 Hva kan forklare innovasjonsresultatene fra statistisk sentralbyrå (SSB) for Risør/Gjerstad? Tina og Inger Beate.
FOREST POWER Regionalt energivirke seminar Brønnøysund 31. mars 2011
Vi har det mestei nærheten
- Ny lov og forskrift om kommunal beredskapsplikt
Trøndersk lakseproduksjon - Sett i et internasjonalt perspektiv
Polarsirkelen Lufthavnutvikling AS
Muligheter for grøntproduksjon i Akershus
Generika og legemiddelutvikling
Matkultur.
Arbeidskrav 3 •konsept, forpakning, identitet, patent • Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Kornproduksjon – landbrukspolitisk og markedsmessig balansering
Byåsen videregående skole VG2 MATFAG
Forretningsidé Vår forretningsidé er å drive journalistvirksomhet på oppdrag fra lokalavisen, samt opprette en webside for ungdom i Egersund/Dalane.
Senja som sjømatregion - et hav av muligheter
LOG530 Distribusjonsplanlegging
Vi håper og tror det kommer 4-5
Presentasjon Hovedprosjekt nr 43
Paradokser og utfordringer: Svakere brukergrupper og krav om raskere løp til en jobb – er det mulig?
VEFSN KOMMUNE Landbruksseminar på Helgeland - Framtidsbonden i lokalmiljøet Fru Haugans Hotell, 1.-2-februar 2011.
Måltidene (1) Frokost er et viktig måltid. En god frokost gir energi, øker konsentrasjonen og gir bedre humør. Hvis du ikke har appetitt om morgenen, ta.
Kurstreff 5 Siste kurstreff med kort repetisjon og samtaler om oppnådde mål og veien videre.
Kurstreff 4 Kurstreff 4 med matlaging.
1 Kommunal selskapsstatistikk Kilde Brønnøysund, september 2009 Bedriftsstyret Marianne B. Skou.
IKEA for de mange mennesker
Oppdagelsesreisen Livet om bord. Når det var høye bølger måtte mannskapet gå på do i bunnen av skuta. Du kan tro det ble lett stank av det! Men når...
Havnedirektør, Bodø havn KF
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
Merkeordningen Fairtrade Max Havelaar
Adresseavisen 10 sept 2012 Den kompakte kunnskapsbyen Hver 6 innbygger i Trondheim er student.
Sist oppdatert november 2013.
Foreningen for Miljøtunnel Mosseveien ca. 500 betalende medlemmer registrert i Brønnøysund dekker flere Vel også ’talsmann’ for trafikantene fra syd.
© 2006 IBM Corporation Global åpenhet og samarbeid er framtidens business Morten Andreas Meyer – IBM.
Landbruksutdanning er framtida
Helgeland ! Totalt Folketall Træna 497 Vevelstad 511 Vega 1256
Konkurranse og samarbeid
Presentasjon Tema 2: Kosthold og helse Forholdet mellon mat og helse og hvordan komme i form Cristina Andrea Lydia.
Grunnleggende ernæring
Det likestilte demokrati Siv Mossleth UTVIKLINGSFOKUS.
utfordringer og mulige løsninger til økologisk grønnsaker dyrking
SØR-HELGELAND REGIONRÅD
Trinnvise mål mot langsiktige visjoner
Fagmøter på Helgeland Hvordan skal vi tilpasse oss en lenger vekstsesong? 1.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Nøkkelhullet – enkelt å velge sunnere Navn, sted, dato.
Helgeland ! 1 Folketall Træna 486 Vevelstad 510 Vega 1225 Rødøy 1269 Dønna 1407 Grane 1458 Bindal 1482 Hattfjelldal 1533 Herøy 1737 Nesna 1871 Lurøy 1917.
Idrettsernæring. Agenda ● Kort om karbohydrater, fett, proteiner, vitaminer og mineraler. ● Måltidsvaner ● Hva spiser vi før trening? ● Hva spiser vi.
Nord-Norge på menyen. VertsHuset Skarven Solveggen.
Arrangert av Åfjord videregående skole. Velkommen til utdanningsmessa 2016  Messa blir i Åfjordhallen torsdag 21. januar 2016 fra kl  Det.
Bedrifters samfunnsansvar - filosofiske utfordringer Henrik Syse, forsker og filosof Konferansen «Næringsliv og sosialt ansvar» 31. mars.
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Oppstart og oppfølging av øvrige regioner i Sammenslåing karrieresenter studieverksted -OPUS Skulpturlandskap.
Vi får Vestfold til å gro
Kapittel 15 Produktvalg Læringsmål:
Vitaminer og mineraler
Utskrift av presentasjonen:

. LOKALMATBUTIKK Si litt om meg selv; og hvorfor start av butikk

Midt i sentrum av Brønnøysund og Norge MIDT I BRØNNØYSUND SENTRUM

200 meter fra Hurtigruta

Vareutvalg fra produsenter på Sør-Helgeland Fisk Kjøtt Lefser Bærprodukter (saft, gelè) Andre bakevarer Kaffe fra verdens nordligste kaffebrenneri

Kommuner på Sør-Helgeland som har produsenter i dag; Brønnøy (røye, kjøtt fra HSS, bærprodukter) Vega (lefser, bakevarer, fisk, saft, bær) Vevelstad (kaffe) Sømna (ingen) Bindal (ingen)

Vareutvalg Helgeland for øvrig; Oster, yoghurt Kamkake bl.a Villsvin Hjort Elgprodukter,- bl.a servelat Honning

Egen produksjon Krydder uten salt; 34 sorter Tè ; 8 sorter Lunsjproduksjon Gavepakker Bearbeide produkter

Øvrig vareutvalg; Handlaget sjokolade Tørrfisk Siruper (dessert) Øl Drikke Lys fra Lysstøperi

90 % av våre varer kommer fra denne sonen; Lofoten- Trøndelag

Kommer; Grønnsaker (Sømna) Bær Videreforedling kjøtt (Sømna, Vega) Ønsker flere

Bestselgere; Ferskvarer Bakevarer Sjokolade Ost Kaffe

De beste kundene; Tilreisende fra området rundt byen Turister Noen gode faste kunder i sentrum Noen bedrifter Ca 14.000 handlet hos oss i fjor

Tilbakemeldinger; Kun positive fra kunder Offentlige; lite

Utfordringer 1 Små produsenter Regularitet hos produsenter Transport/kostnad Holdbarhet pga ekte vare,- ikke tilsetting av kunstige stoffer Finne rett utvalg

Utfordring 2 Få de lokale kundene som større brukere Holdning; teori til praksis Treffe med rette varer Pris på varer Konkurranse fra lavpris Få tak i nye produsenter Økonomi

Takk for oppmerksomheten !