Opplevelser i fruktlandskapet Etablering av attraksjonsklynge.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kontaktkonferansen 2011 Tor Eivind Johansen 26. mai 2011 Kristiansund.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Med forskning på timeplanen
Profilering, media og kommunikasjon Trav 2015: Synliggjøre næringens verdier Skape stolthet over sportslig kvalitet Formidle de gode sportslige resultatene.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
GREP (Kompetanseutvikling Grenland AS)
Presentasjon Kolstad Håndball
Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Internett og Ekstranett
 Samarbeidsavtalen med Moss kommune  Arbeidet med Scene 2 (Parkteateret)  Tilsetting av administrativ/daglig leder  Hjemmeside for MOM.
Trysil Utmarkstjenester og tjenestetilbudet. Skogbrukets Hus, 14.sept v/ Frank Robert Lund.

BUSKERUD Etablering av ungdomsråd. BUSKERUD Bakgrunn / hvorfor ungdomsråd? •Over flere år kom det fram et ønske om eget opplegg for ungdom •I 2010 ble.
Historie Marsimartnan, knyttet til Mattis-dag (24. februar), kan spores tilbake, sannsynligvis til Vikingetida Mer enn 2500 hesteskysser med forbønder.
THE TELEMARK CANAL AS A REGIONAL PARK – PRESENTATION KONGSBERG
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Bildepresentasjon av SOS-barnebyen mars Fakta om SOS-barnebyen Ligger i Olsvik/Laksevåg i Bergen 8 individuelle familiehus Plass til opptil 32 barn.
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen Folkebiblioteket anno 2008 Hva er det?
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Grete Jamissen1 Digital historiefortelling 10. oktober 2007 Utfordringer og muligheter i formidling og læring Bakgrunnen for satsingen på HiO ”Formidlingsoppgaven”
Jul-14Askøy RK / John I. Solvik1 Informasjon om komitearbeidet i klubben.
NCE Tourism følger opp med verktøykasse Kaia Finne 7. Februar 2011.
Entreprenørskap og bedriftsutvikling (EB)
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
Sammensatte tekster.
Media og informasjon.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
FREMTIDSVISJONAR FOR AURLANDSVANGEN ARBREIDSVERSTAD 28
VI INVITERER deg/ditt firma til Søve som UTSTILLER PÅ MINIDYRSKU’N Sted: SØVE VIDEREGÅENDE SKOLE ULEFOSS Lørdag 1. juni 2013 Søve kan feire 120 år som.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
ASVL Høstkonferansen - Knus mytene! - Bygg tillit! - Slik jobber vi for å være synlige og tilstede i samfunnet! ASVL høstkonferanse oktober 2011.
FORUM PRODUKTUTVIKLING OG DESIGN MÅLSETNING Møtested for alle som arbeider med problem- stillinger knyttet til produktutvikling og design Utveksling.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…
Asle Bogen, Orientering om skrotnisseprosjektet i Lenvik Plan og utvikling.
5 års jubileum i Lofoten juni 2015 MH68°nord reiser tilbake til Lofoten for å feire 5 års jubileum Markedshøyskolen inviterer til årets råeste studenteventyr.
Kultur og natrubasert turisme ”Reisemål med Olavsarven som plattform”
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Strategisk næringsplan - Høringsforslag PSN
Digital historiefortelling Den internasjonale dagen for å dele livshistorier – 16.mai 2008 – en kreativ ressurs i forskningsformidling, læring og utviklingsarbeid.
Digital historiefortelling Lillehammer 25. oktober 2007 Grete Jamissen – en kreativ ressurs i forskningsformidling, læring og utviklingsarbeid Kontakt:
Strategidokument UNIKOM!
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Stein R. Fredriksen Sosiale medier ved UiO - Hvorfor og hvordan.
SAS Ground Handling Norway AS Ta ansvar – vis omsorg!
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Vi distribuerer gratis aviser! Gratisaviser går ikke inn under uadressert reklame. Snitt i Oslo på de som har reservert seg mot uadressert reklame.
Kapittel 6. Produktutvikling Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Hemsedal -de skandinaviske alper - midt mellom Oslo og Bergen - kun en times kjøretur fra Sognefjorden - stort og mangfoldig aktivitetstilbud -tiltrettelagt.
Bilde inn Personalpolitikk. Temaer  Rekruttering  Motivering  Kompetanseutvikling  Evaluering.
MMT270 Utvikling av kreative næringer. Del I. Den kreative klasse:
Hvor går veien? Ketil Jensen Foto: Bjørn Erik Olsen.
«Let`s dream together»
Arbeidsverksted Hysvær 9. januar 2016
nHS og Universitetspilotene - prosjektledersamling 15. mars 2007
Hvilke plattformer bruker dere?
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
94 svar fra 9 ulike verksted Svarprosent på 31 %
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
Nettarbeid med fokus på bruk av video og bilder
Kristiania rotaractklubb
Utskrift av presentasjonen:

Opplevelser i fruktlandskapet Etablering av attraksjonsklynge

© Telemarksforsking telemarksforsking.no SOLVEIG SVARDAL

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Stadinnovasjon gjennom attraksjonsklynger? Drømmemila i Nome •Arbeidarbustadane på Øvre Verket •Telemarkskanalen med sluseanlegga og Vrangfoss •Ulefoss Jernverk •Holla kyrkjeruinar •Romnes mellomalderkyrkje •Ulefos Hovedgård

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Stadinnovasjon gjennom attraksjonsklynger? Midt-Telemark neste?

Opplevelser i fruktlandskapet Etablering av attraksjonsklynge

Opplevelser i fruktlandskapet Etablering av attraksjonsklynge Lokale produkter Overnatting Aktiviteter Måltid Arrangement Formidling og historiefortelling Mobilisering og motivering av produsenter og grunneiere Utvikling av produkter og pakker

Opplevelser i fruktlandskapet •Rekruttering og mobilisering •Nytte! •Økonomisk, sosial og kompetansemessig •Studiereiser, framtidsverkstad •Produktutvikling •Pakking av eksisterende og nye produkter •Kreative verksted •Historiefortelling og formidling •Eksternt / internt •Innsamling av historier, oppskrifter •Historiefortelling, kurs •Vertskapskurs •Visningsturer i fruktlandskapet •Film- og fotosession for egne sosiale medier •Kundedialog via web og sosiale medier

Produktutvikling

Rekruttering og mobilisering

Formidling og historiefortelling