Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Møte med Levanger kommune Møte Levanger kommune 26. januar 2009 Arne U. Hoff Interessentanalyse Levanger Havn 2006.
Advertisements

Levanger kommune rådmannen Dialogseminar Åre 15. – Rådmannen Ola Stene - Status og hovedutfordringer 1 Status og hovedutfordringer pr 16. februar.
Bruk av velferdsteknologi – Hvor trykker skoen?
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
9-k samarbeidet i Vestfold Harmo9, felles IKT struktur Oppstartsmøte 23. august 2005 
Pasientens bekymringer og hvordan hjelpe?
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
KDP E18-korridoren i Asker
Europeiske selskapers tilpasning til EUs klimapolitikk Jon Birger Skjærseth CREE-CICEP 2012.
Samarbeidsvtale mellom Jernbaneverket, ROM eiendom, NSB og Drammen kommune Mål: Partene har som felles målsetting å legge til rette for økt kollektivtrafikk.
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Levanger kommune - Dialogsemninar – ISK - Forsøket går mot slutten, hva nå? – Hans Heieraas INNHERRED SAMKOMMUNE Forsøket går mot slutten, hva nå.
Kjell Erik Øie Statssekretær
Statlige føringer og behov for sterkere kommunesamarbeid Innlegg på KS/FM-konferanse Brekstad 11. juni 2009 fylkesmann Kåre Gjønnes.
TRYVANN VINTERPARK ER DET PLASS TIL ILDSJELER I NORGE?
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Norsk høyere utdannings og forsknings framtid? En kommentar fra landsdel Sør-Vest Torunn Lauvdal, Universitetet i Agder.
HVA BETYR STJERNØUTVALGETS FORSLAG I FORHOLD TIL FUSJONSPROSESSEN MED NVH? Terje Holsen.
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
12k Harmoni Status, styringsgruppemøte 8. november 2005 
Harmoni II 12-K samarbeid (eller ikke…..) i en teknisk og funksjonell form i dag og i morgen. Interkommunal kommunikasjon. Samarbeidsløsninger med.
Demokratisk fornyelse Lokale praktiske erfaringer og mulig implementering i nasjonal politikk. Tone Tellevik Dahl-bydelsutvalgsleder Morten Nordlie-kultur-
Katalogen og brukeren. Foretrukne informasjonskilder Personlige kontakter Møter / konferanser Lesning i kjente / velprøvde kilder Databasesøk / bibliotekbesøk.
Fagkurs – 2007 Oslo 10. april 2007 og Hamar 24. april 2007.
Regional transportplan Agder
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Foreningen for Miljøtunnel Mosseveien ca. 500 betalende medlemmer registrert i Brønnøysund dekker flere Vel også ’talsmann’ for trafikantene fra syd.
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING Per-Arne Davidson.
Hvorfor BID? Om den videre prosessen.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
NY BACHELOR STRUKTUR: HVORDAN LØSE SAMFUNNS DEL AV LØPET FREDAG 26 SEPTEMBER, 2014 Frode Steen.
Nasjonal transportplan Vilnius 9. april 2008.
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Devoldholmen.
Work-shop 3: Hvordan finansiere forskningsbasert nyskaping. Oppsumering Det må utvikles spesifikke verktøy/virkemidler direkte mot U&H sektoren for å styrke.
1 Statsråd Åslaug Haga Osloregionens rådsmøte 30.mai 2006 Regjeringen vil bidra til å styrke Osloregionens kvaliteter og fortrinn.
Helhetlige og langsiktige hensyn i politiske vedtak om velferdstjenester NIBR-rapport 2008:27 Elin Kittelsen, Jan Erling Klausen og Erik Nergaard.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Veiledning prosjektroller
Riksveg 23 i bru eller tunnel? Ikke-prissatte konsekvenser
ENT4000i – Balder Onarheim – 1 av 7 Øvelse “Frust” Presenteres samling 2 Fredag.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
1 Statsråd Erna Solberg, Viten og verdi, Oslo Utfordringer til Oslo-regionen.
Kommunereform - hva skjer?
Reach for Change Impact Coffee 27. mai Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører.
Benny Huser HSH1 I arbeid med mennesker En introduksjon til yrkesetikk og taushetsløftet Kull 2005 høst 2005.
”Finansnæringen er sterkt konsentrert i Oslo og avgjørende for all næringsvirksomhet i Norge. Oslo er den suverent viktigste finansielle hub i Norge, og.
Oslo kommune Byrådsavdeling for byutvikling Plankontoret for Groruddalen Metodeutvikling i Groruddalssatsingen Nasjonal konferanse om områdeløft Hotell.
Samferdselsutvalet 21/ Ordførar Oddvar Grøthe Rv 52 Hemsedalsfjellet.
Plan- og beslutningsprosesser av bompengepakker/bypakker - lokale vedtak - statlig godkjenning - KVU/KS1 Thomas Tvedt, ass. fylkesdirektør Avd for Regional.
Ny bro over Glomma i Fredrikstad Presentasjon av planprogram Åpent møte
Øygarden kommune Driftstilpasningsprosjekt 2013.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
Kommunereformen i Asker Status og veien videre Kommunestyret 26. april 2016 Ordfører Lene Conradi.
Velkommen KVU E6 Fauske – Mørsvikbotn 4.juni 2014 Konseptvalgutredning KVU E6 Fauske - Mørsvikbotn - Faglig utredning - Politisk beslutningsgrunnlag Strategisjef.
En forskningsstudie utført av SINTEF og advokatfirma Schjødt
Prosjekter som jeg har fått lov å bidra til
En forskningsstudie utført av SINTEF og advokatfirma Schjødt
Riksvegutredningen 2015 og NTP
Status for arbeidet med ny kulturmelding - en løypemelding.
Metodeutvikling i Groruddalssatsingen
Sammen for livet eller et liv i samkommunen
Tittel presentasjon (fjern eller tilpass i innstillinger)
Tittel presentasjon (fjern eller tilpass i innstillinger)
Foto: Jernbanedirektoratet
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå! Ved: Øystein Eckhoff Sander J. Tufte I samsvar med komiteens forventninger til dagens møte? Presentasjon for Samferdsels- og miljøkomiteen, Oslo kommune Oslo Rådhus Mandag 13. juni Klokken 1200

Målsetning Maksimere fokus på Alt. 2, lang tunnel i KUen relativt til andre alternativer Bevisstgjøring rundt fordeler og tilgjengelige midler for Alt. 2 = sterke drivere Aksept for at kost-nytte er størst for Alt. 2 ’Hjulpen’ konklusjon til majoriteten av Røabeboere og andre interessenter

Arbeidsgruppen Dannet i kjølvannet av KUen Jobber for realisering av Alt. 2, lang tunnel Politisk uavhengig KU + reguleringsplan for Røa + ’trafikk over metningspunktet’ har økt bevisstheten rundt problemet Styrke engasjement og vedvarende fokus blant Røabeboere og andre interessenter for Alt. 2 og lang tunnel Har og vil søke støtte fra beboere og interessegrupper som Røa Vel, VA Bydelsutvalg, skolene, institusjoner, etc.

KUen og SVV anbefalinger KUen – 5 alternativer Alt 2 synes på alle måter å være det beste Alt 4 og 5 knapt en forbedring for Røa – til og med forverring på viktige konsekvensområder SVV anbefaler Alt 4 og 5 (!?!) Funksjon av politisk klima + økonomiske rammebetingelser? (jmfr. Røatunnel ute av Nasjonal Transportplan 2006-2015)

’Lys i tunnelen’ – Oslopakke 3 Allokerer midler til Røatunnel Ikke nevnt i KUen som premissefaktor Betyr at Alt 2. kan realiseres!!

Videre fremdrift Vi mener Alt 2 er godt nok utredet i KUen Ytterligere utredninger ikke nødvendig Hvis tilfelle: Videre fremdrift?

Hvorfor Alt. 2, Lang Tunnel? Miljøtunnel - til det beste for Røabeboere og andre brukere av Røa Beste løsning på lang sikt mht trafikk –og byutvikling (Oslo, Røa og Akershus, Bærum ) I harmoni med ’bymessig fortettet Røa’ Uforenelig med trafikkmaskin i bymessig fortettet Røa (vi må ha en løsning!)

Hvorfor Alt. 2 Lang Tunnel? forts. Beste alternativ mht ikke-prissatte konsekvenser som nærmiljø (prissatte konsekvenser slår ut positivt hovedsakelig for Bærumspendlere) Har laveste ’sosiale kostnader’ mht rivninger av eiendommer (2 hus vs. 10 hus) Best for Røa for å bevare identitet og funksjon som bo –og handelssted Etter 20 års tålmodig venting bør Røa nå få tunnel – en lang tunnel – som kan gi oss Røa tilbake!

Statistikk

Prissatte Konsekvenser Kost-Nytte Røatunnel

Ikke-Prissatte Konsekvenser